Siema ! Po oględzinach napędu zetki stwierdzam iż klasyfikuje się do wymiany.potrzebuję porady w dobraniu go . zębatkę z przodu mam 15t a z tyłu 52t łańcuch RK 428h z moich obliczeń wynika że 120 ogniw . czy inny układ zębatek był by lepszy ? jak macie jakieś propozycje linkowe zębatek to dawać
Offline
Przełożenie najlepiej dobieraj po prostu pod siebie , uwzględniając min własne gabaryty i to czego oczekujesz po sprzęcie , no i przede wszystkim kwestia pojemnosci na jakiej się poruszasz , to wszytko ma znaczenie w doborze przełożeń
Offline
a zębatka z tyłu ma być jakaś specjalna? bo u mnie mocowanie nie jest na równi z zębami . jest tak jak by wygięta
Offline
http://gmoto.pl/stalowa-zebatka-tylna-1 … 14516.html taka będzie ?
Offline
http://allegro.pl/zebatka-przod-tyl-lan … 58364.html - zestaw
http://allegro.pl/zebatka-tylna-tyl-52- … 17567.html - sama zębatka, tył
Ewentualnie możesz kupić osobno zębatki i łańcuch D.I.D'a. Zapewniam, że przy takim rozwiązaniu łańcuch przejeździ zetkę
Offline
O to musisz zapytać kogoś kto na takim śmiga. D.I.D jest w podobnej cenie (chyba nawet ciut tańszy), a wielu sobie go chwali. Ja polecam osobiście D.I.D'a, bo po 500 km od nowości wyciągnął się kawałeczek. Nawet nie ruszałem, tylko podczyściłem, zakonserwowałem i latam dalej. Chiński LBN potrafił się wyciągnąć jak szmata po wypadzie na miasto i kilku szybkich startach spod świateł. Wtedy do domu i naciąganie. Bierz D.I.D'a.
Offline
yolo7 napisał:
http://gmoto.pl/stalowa-zebatka-tylna-1842-52-52z-rozmiar-428,14516.html taka będzie ?
Nie nie będzie pasować, tylna zębatka 428 do Zetki musi mieć wymiary
1. otwór wewnętrzny 58,5 mm
2. rozstaw otworów pod śruby mocujące 55 mm
3. przekątną między śrubami mocującymi 78 mm
4. zębatka wygięta(albo wklęsła jak kto woli)
5. ilość zębów dowolna - najczęściej spotykane na rynku 52z, 41z, 38z,
6. zębatka 428 przód - średnica otworu wielowpustu - 14,3/17mm, rozstaw otworów na śruby mocujące M6 - 31mm (wymiar mierzony od/do środka otworu) grubość zębatki 7mm.
Łańcuch polecam DID,
dobór zębatek w zależności od potrzeb tutaj:
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=3569
Offline
Dzięki wszystkim za pomoc. Zamówiłem zębatki dedykowane do zetki zdawcza 15t a tył 52t. Dlaczego nie zmieniam układu? Bo na tym jazda mi odpowiada. Łańcuch wziąłem RK, bo DiD-a nie było 120 ogniw. W tygodniu jeszcze podjadę do sklepu z częściami do moto i kupię tą gumę amortyzującą tylną zębatkę, bo już luz dość duży jest.
Offline
yolo7 napisał:
Dzięki wszystkim za pomoc. Zamówiłem zębatki dedykowane do zetki zdawcza 15t a tył 52t. Dlaczego nie zmieniam układu? Bo na tym jazda mi odpowiada. Łańcuch wziąłem RK, bo DiD-a nie było 120 ogniw. W tygodniu jeszcze podjadę do sklepu z częściami do moto i kupię tą gumę amortyzującą tylną zębatkę, bo już luz dość duży jest.
Już ci się guma zabieraka wyrobila? Ile masz przebiegu?
Offline
Albo coś nie tak z eksploatacją, albo potężna różnica w jakości w różnych sprzętach. Bo u mnie w zetce łańcuch po 15000 km był prawie, że nowy. W k125, gdzie siły działające na łańcuch, a był dokładnie ten sam są znacznie większe wytrzymał prawie 30000 km. Więc po moich doświadczeniach łańcuchy w zk50 powinny dotrzymywać do 50000 km z palcem.
Offline
Po 1 łańcuch przejechał 5000 km a po 2 to miałem przygodę ze spadnięciem łańcucha w roli głównej . przetarł dekiel i na z. zdawczej pokrzywiły się zęby a z tyłu łańcuch od zębatki normalnie mogłem podnieść co nie powinno się dać tak zrobić
Offline