Strony: 1
Kupiłem 3 dni temu prawie nową Zetke 125+ z przebiegiem 100 km czyli jeszcze nie dotartą, już w pierwszy dzień po zakupie zauważyłem że motorek po ok. 20 minutach jazdy jak się dobrze nagrzeje to traci moc, nie wchodzi na wyższe obroty niż 4 tyś. , przerywa...jak mu wtedy włączę ssanie to znowu jedzie dosyć dobrze. Co to może być za usterka?
Oczywiście nie katuje go na razie i nie przekraczam 6 tyś. ale jak jeździł poprzedni właściciel to nie wiem.
Ułóż tak temat , aby było jeszcze miejsce na prefix . //HIMLU
Ostatnio edytowany przez derek (2015-04-13 01:34:57)
Offline
Ustaw gaźnik jak nie pomoże to możesz go także wyczyścić
Offline
sprawdź kolor nagaru na świecy musi być brązowaty lub ceglasty po tym można łatwo stwierdzić jak regulować gaźnik jeżeli będzie czarny to musisz śrubę od mieszanki w lewą stronę - oczywiście stopniowo i z wyczuciem aż osiągniesz pożądany efekt (silnik powinien chodzić równo i bez duszenia się wchodzić na obroty po odkręcaniu manetki). a jak będzie biały to w prawo również może tez łapać lewe powietrze możesz spróbować podnieść iglice o 1 ząbek bo dostaje za mało mieszanki zobacz czy śruby mocujące gaźnik nie są luźne tak samo i króciec mocowanie do głowicy i same śruby trzymające cylinder i głowice przerwa na świecy powinna wynosić 0,6 mm
Offline
Podejrzewam, że musisz wyregulować gaźnik Czy jak jest już rozgrzana trzyma obroty około 2k?
Offline
Jeżeli ssanie pomaga to za mało paliwa, wyreguluj gaźnik i sprawdź zawory, jak są podparte to też pelnej mocy nie bedzie.
Offline
mikiburda napisał:
Podejrzewam, że musisz wyregulować gaźnik Czy jak jest już rozgrzana trzyma obroty około 2k?
Jak sie nagrzeje to ma wolne obroty trochę wyższe, ok.2tyś.
Offline
No to pewnie musisz wyregulować gaźnik jak pisali koledzy wyżej. Jest to metoda prób i błędów. Jeśli mnie pamięć nie myli to gdzieś na forum jest poradnik jak ustawić gaźnik.
Offline
Jak ssanie pomaga to raczej bym sprawdził czy mieszanka nie ma za dużo powietrza, tylko to powinno się wyregulować bo co więcej. Tak czy inaczej na pewno gaźnik przynajmniej od tego zacząć
Ostatnio edytowany przez es64u4 (2015-04-13 23:26:31)
Offline
Regulacja gaźnika nie pomogła, kręciłem śrubą i nic, zapomniałem dodać że motorek u poprzedniego właściciela zimował w garażu z resztami paliwa w baku- może to mu zaszkodziło..
Offline
to nie ma tak ze nic ustawiasz gaźnik musisz się przejechać sprawdzasz kolor nagaru na świecy trzeba tak robić aż osiągnie on brzozowaty kolor jeśli się nie znasz na regulacji gaźnika to poproś kogoś jakiegoś znajomego żeby ci to zrobił u mnie tez zetka zimowała z 1l w baku i wszystko ok ale tez oczywiście rozkręć gaźnik na cześć pierwsze i go przeczyść sprężonym powietrzem i możesz wyczyścić kranik może zasysać lewe powietrze lub tez regulacja zaworów (( Spróbuj Też PODNIEŚĆ IGLICĘ O 1 ZĄBEK dostanie więcej mieszanki !!!!! )))
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2015-04-16 12:37:37)
Offline
Dobra, udało sie - motorek ma kopa i idzie teraz jak burza. Po prostu wcześniej regulowałem przy otwartym ssaniu -geniusze w fabrycznej instrukcji do Rometa słowem nie wspomnieli jakie ustawienie dźwigni oznacza zamknięte ssanie a jakie otwarte.
Dzięki wszystkim za wskazówki i pomoc.
Ostatnio edytowany przez derek (2015-04-16 18:06:57)
Offline
Fabryka
Offline
Strony: 1