Witam, mam nastepujące pytania na jakim poziomie jest chłodzenie zetki? Czy zdarzało sie wam przegrzewanie się? ile km mogę przejechać bez przerwy? czy da się zwiększyć nawiew powietrza (niektórzy producenci seryjnie montują wiatraczki dla lepszego efektu) i czy jest sens coś w tym temacie zmieniać ?
Dzięki za odpowiedzi
Offline
W ciepłe dni lepiej jest unikać dłuższej jazdy z niewielką prędkością ,jest to minus silników chłodzonych powietrzem
Co do przegrzewania to , większość silników staje się po prostu słabsza w momencie kiedy silnik jest naprawdę goracy , łatwo to można wyczuć zwłaszcza w momencie ruszania , warto w tedy dać mu chwilę odpocząć
Offline
A właśnie o dziwo silniki pionowe, a przynajmniej zetka ma super chłodzenie. Sam w to nie wierzyłem, póki jej nie kupiłem. Wcześniej miałem ogarka, który się grzał. 200km bez przerwy w temp. 20* już było trochę dużo. Zetka myślę, że zrobiła by 2 razy więcej i dużego wrażenia by na niej to nie zrobiło Moim zdaniem nie ma co się przejmować, tylko jeździć. Jak jakimś cudem przegrzejesz, to zmieniasz tłok i upg za 30zł i latasz dalej
Offline
Chłodzenie ma bardzo dobre, bez problemu robiłem 72cc czy 150ccm trasy rzedu 300-400km z przerwa 15 minutowa po 200km zeby cos zjesc, wypic
Offline
Ok dzięki wielkie nic nie zmieniam
Offline
bumek napisał:
Wcześniej miałem ogarka, który się grzał. 200km bez przerwy w temp. 20* już było trochę dużo. Zetka myślę, że zrobiła by 2 razy więcej
Ogar ma zbyt małe żebra, obojętnie o jakim mówimy. Nie jest on stworzony do dłuższych tras.
Offline
Dzisiaj przy temp. 35oC w południowej Polsce zrobiłem odcinek Kraków-Rzeszów i z powrotem. Razem prawie 400 km. Oba odcinki bez zatrzymywania się. Temperatura silnika 72 ccm w okolicach 90 stopni. Dobrze dotarta i wyregulowana Zetka nie ma problemu w przegrzewaniem się.
Ostatnio edytowany przez Minos (2015-07-05 19:28:40)
Offline
Minos napisał:
Dzisiaj przy temp. 35oC w południowej Polsce zrobiłem odcinek Kraków-Rzeszów i z powrotem. Razem prawie 400 km. Oba odcinki bez zatrzymywania się. Temperatura silnika 72 ccm w okolicach 90 stopni. Dobrze dotarta i wyregulowana Zetka nie ma problemu w przegrzewaniem się.
Potwierdzam, oboje z Minosem mamy założone termometry mierzące temperaturę oleju wkręcone zamiast korka wlewu oleju(opis i foto w mojej sygnaturze poniżej) i nigdy nie złapała temperatury pow.90 stopni.
Offline