Ogłoszenie


#1 2015-07-11 17:08:51

 Tatamayaya

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2014-05-28
Posty: 80
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: rycząca czterdziestka

[Pytanie?] zetka classic/chopper :)

Witajcie...

Cały czas marzy mi się jakiś chopper , ale tymczasem uprawnień brak, kasy brak , i kombinuję co by tu tanim kosztem przysposobić zetkę  aby wyglądała bardziej klasycznie lub pójść  w kierunku choppera
Niestety, jedyny motorower jaki jest dostępny bez przeróbek to chyba poczciwy Łoś , ale on jest strasznie malutki.
Przy modyfikacji Rometa sugerowałbym się czymś w kierunku Junak M11 czy 131 któremu zdecydowanie bliżej wyglądem do Zetki , a już jest z wyglądu delikatniej fajniejszy od nudnego nakeda .

Czy zachowując bak zetki ( taki trochę kanciasto-nowoczesny , ech... ) jest sens coś wymieniać , czy się będzie gryźć to wszystko ze sobą.... bo chciałbym założyć wyższą wygiętą kierownicę ( choćby i z Rometa Ogara Caffe ), ew. bak pewnie fajnie by wyglądał ten od Rometa Soft Choppera , Ogara Caffe  lub jednego z junaków wymienionych powyżej.
Wydech "wuwuzela" mógłby zostać ale fajnie byłoby mieć go w chromie ( jaki to koszt ? ) , no i wywalić tylne plastiki i kanciasty błotnik  , a w to miejsce wsadzić jakąś dzieloną kanapkę z błotnikiem bardziej klasycznym - jak w w/w Junakach .

Czyli tak:

- wymiana kierownicy na wyższą wygiętą
-  bak "łezka"
- inna kanapa lub dzielone siedzenie
- wywalone tylne plastiki z lampą i kanciasty błotnik, a w to miejsce jakiś klasyczny opływowy błotnik z lampą ( choćby i Romet Ogar Caffe
- chromowany wydech


Pomysł następny, aby nie ciąć i spawać ramy  a nie ruszając główki mieć wysunięte przednie koło i bardziej położyć lagi musiałbym zamówić inne półki ? ( podoba mi się to w junaku m11 ( tam jest koło zdecydowanie do przodu wyciągnięte, a w bliźniaczo podobnym Zippie Raven już jest jak w Zetce )
I jeszcze jeden pomysł na zmianę wizualną , wyp... plastiki boczne wraz z tym wszystkim pod nimi, czyli obudową z  filtrem powietrza , akumulatorem , schowkiem itp...  aby była dziura , ew. w niej wystający jakiś filtr stożkowy czy coś


No i ostatni pomysł , kupić jakąś sztywną ramę np. od SHL M04 i wstawić tam zetkowy silnik , aby był stylowy motorower


Ktoś z Was ma może Zetkę po podobnych modyfikacjach ? Jak wyglądałoby to z wyższą kierownicą ?

Ostatnio edytowany przez Tatamayaya (2015-07-11 17:13:27)

Offline

 

#2 2015-07-12 10:26:15

 karol123

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Ok. Rzeszowa
Zarejestrowany: 2011-06-30
Posty: 643
Punktów :   
Pojazd: Honda NSR 125/50
Wiek: 18

Re: [Pytanie?] zetka classic/chopper :)

Jeśli wstawimy silnik 50cc do większej ramy to motocykl nie staje się motorowerem bo w papierach jest wbite co innego, w tym przypadku 125cc.
Rozumiem, że prawka na samochód brak i nie wchodzi w gre 125cc ?
Dużo będzie zabawy z przerabianiem Zetki na "czoperka", no ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.


[sygnatura za duża]

Offline

 

#3 2015-07-12 15:57:04

 Tatamayaya

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2014-05-28
Posty: 80
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: rycząca czterdziestka

Re: [Pytanie?] zetka classic/chopper :)

niestety,  prawka nie ma, inaczej by był już jakiś Hyosung czy tam inny Junak słusznych kształtów ( ...ehhh, tanie być musi ...    )
a co do ramy od SHL, to rejestrowałbym na SAM-a , bo raczej mało prawdopodobne aby znaleźć takową z papierami, a po drugie wtedy bym musiał na 125cm rejestrować . A Jak będzie oryginalna rama to łatwiej przejdzie badania techniczne, jak jakieś samodzieło
Ale to pomysł taki, tymczasem szukam starego motorka bez silnika , bo silniki Zetkowe mam dwa ( 50cm i 72cm ) i nie wiem co z drugim zrobić . Szkoda oddawać za grosze, a może do jakiejś koncepcji pójdzie

Co do zetki to chcę przede wszystkim dać tę wyższą wygiętą kierownicę i sprawdzić jak będzie wyglądać z okrągłym błotnikiem z tyłu i wywalonymi plastikami tylnymi, kanapka zostanie, ale mam nadzieję położyć ją niżej - a jak będzie szpetnie to wywalam i wstawię pojedyncze siedzenie  , chcę też  przerobić delikatnie podnóżki ( aby szły zamiast do góry jak teraz , to tak troszkę do przodu parę centymetrów . Pewnie nieodzowna będzie zmiana wajchy biegów na dłuższą jak i hamulca nożnego . ew. mogę jeszcze wywalić podnóżki pasażera z ich stelażami , oraz jak pisałem plastiki boczne z ich całą zawartością . Mam tylko nadzieję nie przesadzić i nie zrobić takiego bobberka jak ktoś na OLX-ie wystawił właśnie ( wygląda jakby mu d... urwało granatem )

Offline

 

#4 2015-07-13 12:36:53

 RoNdeL

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

10967524
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-06-23
Posty: 864
Punktów :   16 
Pojazd: Astra H GTC
Wiek: 23

Re: [Pytanie?] zetka classic/chopper :)

Nie sądzę, żeby miało sens przerabianie zetki na choppera. Szczerze mówiąc w obecnej sytuacji (możliwość zdawania eksternistycznie teorii) dużo lepszym pomysłem byłoby odżałowanie 700 zł na kurs praktyczny i 250+200 na opłaty i badania i zdać po bożemu kategorię A. Twoja zetka nie jest zjechana więc za te 2800 by poszła. A za takie pieniążki legendarnego japońca z lat 80 można spokojnie kupić.

Bawiąc się w tuning 50 musisz liczyć się z dwoma rzeczami:

- może nie wyjść tak, jakbyś chciał (a nawet jest bardzo duże prawdopodobieństwo)
- tuning nigdy się nie zwraca - w momencie, gdybyś chciał sprzedać zetkę, to nikt takiej "paskudki" nie weźmie, bo widać było, że była grzebana, co rodzi podejrzenia.

Także stanowczo odradzam - lepiej zdać prawko i mieć wszystko na dłoni

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl www.medicanova.szczecin.pl