To mój pierwszy post na forum, więc przede wszystkim chciałbym powitać wszystkich posiadaczy Zetki.
Dzisiaj poczytałem trochę o silniku w Zetce i jak dobrze rozumiem Zetka posiada silnik o oznaczeniu 139FMB.
Zacząłem szukać coś na temat tego silnika i w oczy rzucił mi się taki oto zestaw do przerobienia Zetki z 50 cmm na 110cmm.
http://allegro.pl/cylinder-glowica-z-50 … 18054.html
Z tego co widzę na aukcji pasuje do silników 139FMB.
Tutaj chciałbym poradzić się Was - ekspertów
Czy taki zestaw będzie pasować do Zetki?
Bo nie ukrywam że cena około 200 razem z przesyłką i pewnie 100 zł za robociznę mojego mechanika to całkiem niezła cena jak za przerobienie Zetki na 110 cmm.
Dodatkowo pytanie, jak wygląda sprawa po takiej przeróbce jeśli chodzi o zarejestrowanie Zetki jako motocykl a nie motorower? I jak wygląda sprawa z ubezpieczeniem OC, które niedawno przedłużyłem? Co musiałbym zrobić by zalegalizować taką przeróbkę?
Dzięki i pozdrawiam,
Przemek.
Ostatnio edytowany przez stivens1991 (2015-07-22 09:50:44)
Offline
To co wkleiłeś, to jest zestaw do silników z poziomymi cylindrami, występującymi np w Ogarze 900. W Zetce jest cylinder pionowy i są tylko zestawy 72 ccm, np. http://allegro.pl/cylinder-glowica-80c- … 07365.html
Offline
Ok, dzięki wielkie, tak właśnie myślałem, bo dziwiłem się czemu o tym zestawie jeszcze nikt nie pisał. Troche zaczyna mnie irytować niestandardowa budowa Zetki, myślę że dam sobie na wstrzymanie w tym sezonie, a w następnym po prostu czas wymienić Zetkę na coś 125ccm, myślę nad Junakiem 122.
Pozdrawiam,
Przemek.
Offline
"Niestandardowa" budowa zetki pozwala ci swapować znakomite silniki 125-250. Wszyscy bez wyjątku, którzy zaczęli w poziomych grzebać i tuningować na te tandetne 110 czy inne, mieli wielkie problemy i co chwile awarie. Junak 122 to nic innego, jak romet k125 z innym kształtem plastików.
Offline
Ja mam kupla który ma skuterka jakiegoś tam i też właśnie poziomiec i ostatnio mu się zatarł kupił cały nowy zestaw 110 i znów mu się zatarł
Offline
karol123 napisał:
Jeśli masz możliwość jazdy 125cc to dlaczego kupiłeś 50cc ?
Niestety trochę przez moją niewiedzę. Długo szukałem jakiegoś motoru na "pierwszy raz" na dojazdy do pracy. Na początku szukałem czegoś 125, ale dysponowałem budżetem około 2000 i w tej cenie nie mogłem znaleźć niczego 125cc co by było w miare dobrym stanie i nie musiałbym jechać po niego 200-300km. Wtedy wpadła mi w oczy Zetka 50 i to 2km od mojego domu. Ponieważ nigdy wcześniej nie jeździłem na motorze, po testowym przejechaniu nią paru kilometrów, stwierdziłem że na jakiś czas wystarczy. Nie jest to może demon szybkości, ale do pracy da się dojechać. Niestety zaczęło mnie denerwować choćby ruszanie na światłach. Widzę w lusterkach jak kazdy tylko czeka żeby mnie wyminąć kiedy akurat jest wąsko i nie mam jak bardziej zjechać. Sama prędkość maksymalna Zetki mnie tak nie boli, ale przyśpieszenie to jest tragedia. Ostatnio zacząłem się rozglądać za 125, napaliłem się na Junaka 122, ale chyba jednak pozbieram troche kasy i kupię Aprilie 125. Po odblokowaniu ma 30KM i około 6 sek do 100, więc tym już bym nie musiał się wstydzić na każdych światłach, że właśnie robię za sobą mały zator.
Offline
PickNick napisał:
Nie lepiej wtedy jakieś sportowe auto w gazie? Tańsze w eksploatacji.
Niestety mieszkam w Poznaniu, autem korków nie ominę
Offline
Babuy napisał:
6 sekund do setki rs125 ? słyszałem o ok. 7,5 - 8
https://youtu.be/dHatVle5wAk?t=33s
Oczywiście po lekkim tuningu, ale czemu nie
Offline