Ogłoszenie

#1 2018-07-08 19:11:29

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Witam,
nie dawno kupiłem zetke 50 i ogólnie fajnie się jeździ,był zmieniany płyn hamulcowy,olej silnikowy a także cała regulacja (gaźnik,zawory) w serwisie.Motorek chodzi elegancko tylko brakuje mu mocy.Vmax jaki mierzyłem to koło 65km/h (mierzone GPS) z leciutkiej górki.Na jedynce i dwójce powolutku się rozpędza i dopiero sensownie jedzie jak się go kręci na 2ce i potem od 3ki cos się dzieje.Zębatki wydają się optymalne,bo jak dam większą z przodu,bądź mniejszą z tyłu to juz w ogole pod lekką górkę się będzie toczył

Co do obrotów to wkręca się na maxymalne obroty,ale ostatnio malowalem wydech i w wydechu jest katalizator(W którym dokładnie jest miejscu?).Czy wycięcie go doda mi mocy,albo przynajmniej mniej będzie go dusiło pod górki? Są oprócz tego jeszcze jakieś blokady?Slyszałem,że powierzchnia gaźnika i rurek wchodzących do głowy jest chropowata,czy spolerowanie tego da jakiś efekt?https://allegro.pl/cylinder-glowica-moretti-tuning-80-zetka-zk50-i6771938862.html jeśli bym kupił jakiś zestaw to co musiałbym zrobić oprócz podmiany tych elementów i jakie narzędzia byłyby mi potrzebne?

Ostatnio edytowany przez Karitareri (2018-07-09 00:44:34)

Offline

 

#2 2018-07-14 19:40:02

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Ma ktoś jakis pomysl na przyspieszenie zetki ?

Offline

 

#3 2018-07-15 18:59:56

 Tatamayaya

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2014-05-28
Posty: 76
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: rycząca czterdziestka

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

...jak to się mówi.... z g*wna bicza nie ukręcisz.... jedyne "da się" - to zmienić motorower na motocykl, i mieć uprawnienia na większe pojemności. To jest motorower, i ma tak jechać. Rakietą nie będzie , drugiego cylindra nie dospawasz :-D

Offline

 

#4 2018-07-16 11:07:15

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

A taka zetka 72cc przejdzie przegląd?Da radę zmienić cylinder samemu?W miejskim serwisie pytałem i za to chcieli 650 zł :c

Offline

 

#5 2018-07-16 12:57:25

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Dzisiaj sprawdzilem zębatki zetki i moja zetka ma zębatki 13/52 z czego z leciutkiej górki na maxymalnych obrotach szla 63/64km/h.Chciałbym zmienić przednią zebatkę na większą,ale widzę,że często za 80zł sprzedawane są komplety (łancuch,zębatka przód,zębatka tył) i teraz mam pytanie.Kupić samą zębatkę za 20zł czy wymienić komplet za 80?Łańcuch ma już dość spory przebieg.I lepiej 15 czy 14 zębów z przodu?

Ostatnio edytowany przez Karitareri (2018-07-16 12:58:21)

Offline

 

#6 2018-07-22 20:59:11

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Włożyłem dzisiaj zębatkę zdawczą 14Z dla testu do starego napędu(chciałem sprawdzić ile to wszystko daje.Zębatka przez 10km się nie uszkodzi,a chcialem zobaczyć jak przyspieszenie i predkość).Niestety daleko nie pojadę,bo czekam jeszcze na wydech i kask,ale przez pierwsze metry takie wielkie "WOW".Przyspiesza zupełnie inaczej.Zastanawiam się czy warto zmieniać na 15Z czy zostać przy 14?Przyspieszenie dużo zmaleje?

Offline

 

#7 2018-07-27 10:33:31

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 985
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Tutaj masz wszystkie usprawnienia mechaniczne Zetki jakie były wypracowane przez forumowiczów, http://www.zetka50.pun.pl/viewforum.php?id=4 pierwszy temat to właśnie zębatki, wystarczy się zapoznać nic więcej nie ma do odkrycia, Zecia to raczej "Kowadło" do przemieszczania się niż demon zrywności i prędkości.

Offline

 

#8 2018-08-02 21:43:33

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

A warto dać cylinder 72cc i zębatki 14/38?Dałem do 50cc?Mam 15/52 i nie jest źle,14/52 troszkę bardziej mi odpowiadaly w moim terenie i szybciej sie zbierala(zauwazalnie),ale postanowilem zostac przy 15/52.
Można wlewać olej samochodowy czy nie bardzo?

Offline

 

#9 2018-08-03 06:22:54

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 985
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Odradzam, olej w silniku motocykla jest potrzebny do  smarowania, chłodzenia, uszczelniania, mycia. W motocyklach z mokrym sprzęgłem(a takie mamy w Zetkach) musi też smarować koła zębate w skrzyni biegów. Olej samochodowy nie jest w stanie zapewnić poprawnego funkcjonowania skrzyni i sprzęgła, wiec sprzęgło pracujące w oleju samochodowym będzie  się ślizgać, wynika to z zastosowania modyfikatorów tarcia w olejach samochodowych. W oleju  motocyklowym natomiast tarcie jest potrzebne  między tarczami sprzęgła, same parametry lepkości nie wystarczą
co do zestawu 72ccm(zakładamy tylko cały zestaw, głowica + cylinder) to nie wyobrażam już sobie Zetki 50ccm różnica jest ogromna, może nawet nie tak wiele w szybkości (choć te parę km pojedzie szybciej) ale komforcie podróżowania. Lepiej się zbiera, przestaje być zawalidrogą a jazda przy znacząco niższych obrotach jest przyjemnością.
Tak do 72 ccm zębatki 14/38 wygięta od Z150 łańcuch trzeba skrócić o 8 ogniwek, i pamiętaj przy wymianie zestawu założ śruby regulacyjne zaworów od 50-tki są twardsze, silnik na nich nie klepie.

Ostatnio edytowany przez wfinger (2018-08-03 06:34:09)

Offline

 

#10 2018-08-03 09:56:17

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Rozumiem,w takim razie jak już będzie kaska to pomyśle o zetce 72cc.Powiedz mi tylko,bo olej na zetce ma juz ponad 1600km,a nie ukrywam,że to jest 50cc więc chodzi na wysokichobrotach Co zrobić w takim wypadku?Normalnie bym sam kupił motula,czy castrola i wymienił,ale ponieważ mam do wymiany łożysko sprzęgła+uszczelki to i tak ten olej za 2 tygodnie bedzie znowu zlewany,a jezdze dość dużo (zdarza się 120/150km dziennie) i chciałbym się zapytac czy kupić jednak ten samochodowy czy już jeździć na tym?Ostatnio jak jechałem w ten upał ,a zetka nie bardzo mogla miec dluzsze przerwy (niz max pare minut) i na drugi dzien jakaś taka slabsza sie zrobiła

Offline

 

#11 2018-08-04 09:55:32

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 985
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Zdecydowanie lepiej zostawić stary olej,nie wiem skąd się wziął pomysł z samochodowym   i w te upały po prostu nie pałuj tak tego pierdzikółka, nawet na funkiel nówka oleju w takich extremach temperaturowych może tłok złapać.
Jak będziesz miał wolną kaskę to kup sobie czujnik temperatury  mnie nigdy nie zdarzyło się przekroczyć 100 stopni a olej spokojnie wytrzyma 120 i więcej stopni
taki jak w mojej zetce( info i zdjęcie poniżej w linku "Moja zetka") będziesz wiedział czy nie przegrzewasz silnika.
                                                         

                                                         

                                                         

Ostatnio edytowany przez wfinger (2018-08-04 10:30:43)

Offline

 

#12 2018-08-04 13:43:38

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Pomysl z samochodowym sie wzial z tego,że w duzym markecie tylko takie są (no oprócz drogiego motula 4t),a czytałem,że jakis moderator stąd lał samochodowy mobila i wszystko bylo git i dlatego o tym pomyślałem
Co do temperatur to masz racje,chyba lekko zatarałem/doprowadzilem do napuchenicia tloka,bo jak są te upały to w celach "zarobkowych" bardzo dużo jeździłem,a pkt do ktorych jezdzilem byly szybko zamykane przez co nie bardzo moglem dawać jej postoje dluzsze niz pare minut i zetka zrobila sie jakas taka slabsza Najwyżej przyspieszy się jej kupno 72cc Swoja drogą nie boicie się policji itp jesli chodzi o zetke  i 72cc? Nie czepiają się? Mogę zetkę docierać na aktualnych zębatkach 15/52? Jestem w stanie wymienic 72cc sam jeśli nie jestem jakimś ultra uninteligent XD? Co mi potrzeba do wymiany cylindra oprócz zwykłych kluczy,nasedek itp?Oczywiście miarkę do mierzenia luzu zaworowego,a oprócz tego?Najbardziej boje się zakladać sworznia na tłok i piersiecieni,wytlumaczylbys mi co tam dokladnie trzeba zrobic?

Offline

 

#13 2018-08-04 17:29:49

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 985
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Jak z techniką nie jesteś na bakier to na YT są konkretne filmiki z silnikiem 139 FMB  poziomym to jest to samo co nasz pionowy 1:1 obowiązują te same zasady i kolejność demontażu i montażu, tu masz przykładowy taki  filmik  https://www.youtube.com/watch?v=IQyG-HUPIT0 ale jest tego dużo więc myślę że po oglądnięciu kilku dasz spokojnie radę.

Co do obaw, zewnętrznie głowica i cylek 72 ccm nie różni się niczym od 50-tki są identyczne, w środku siedzi większy tłok i grzybki zaworów są większe. Docierać lepiej już na 14/38 silnik 72ccm  na 15/52 by się męczył jak diabli. Ze sworzniem nie ma żadnego problemu, pamiętaj tylko by po zdemontowaniu głowicy i cylindra do otworu w karterach wokół korbowodu upchać jakąś szmatkę żeby ci nap. ten pierścień zabezpieczający sworzeń  nie wpadł do środka,  no i prawidłową stroną tłok ustawić, wszystko jest na filmikach.

Ostatnio edytowany przez wfinger (2018-08-04 17:43:59)

Offline

 

#14 2018-08-04 18:46:59

Karitareri

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2018-07-08
Posty: 29
Punktów :   

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Czekam na wypłatę więc jak będzie wolna kaska to się zdecyduje na 72cc.W razie przeglądu czy kontroli nie powinno być problemu?A załóżmy dość pesymistyczną opcję i jakąś kolizje drogową(załóżmy,że nie z mojej winy).Co wtedy ? Jaki cylinder i głowice najlepiej kupic?Widzę,że są takie po 150zł (calosc) jak i 350 (tez całość).Strzelam,że różni się to jakościa metalu? Oczywiscie olej od razu do zmiany?Jaki olej wtedy kupic?Czytałem,że na okres docierania warto kupic mineralny tylko jaki? 20w50 ?
Przy wymianie nie trzeba zdejmowac silnika z ramy?Wydaje mi się,że strasznie malo tam miejsca pod bakiem

Ostatnio edytowany przez Karitareri (2018-08-04 18:59:50)

Offline

 

#15 2018-08-04 20:25:15

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 985
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: Blokady w zetce 50 i jakiś pomysł na przyspieszenie jej?

Jeśli stwierdzą fakt posiadania 72ccm to uznają za motocykl, wtedy problemy(tylko musieli by być jasnowidzami). olej żaden mineralny, syntetyk Motul 5100 10W40 lub Castrol Power1 10W40? tak dla przykładu. Są dwie opcje: silnik na stół lepsza bo wygodniej ale dłużej z rozbiórką albo zdjęcie baku i wtedy tak na styk. Jaki zestaw kupić ? taki na jaki cię stać, i tak wszystko chińskie, patrz czy w tanich jest wszystko. Przyznam że za 150 zł do Zetki nie widziałem, pewnie pomyliłeś z poziomką do naszych kosztują ok. 300zł (ROMET ZETKA ZK50 CRS TZR 50 )

Ostatnio edytowany przez wfinger (2018-08-04 20:32:59)

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
choinki sztuczne bolończyk cena Darłówko wakacje koszatniczka hodowla