Ogłoszenie


#1 2011-07-09 12:06:18

MaQ96

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-06-10
Posty: 17
Punktów :   

[Pytanie] szlif cylindra

Ostatnio oddalem takiemu mechanikowi ode mnie motor na zmiane oleju, regulacje zaworow i gaznika. Powiedzial, ze troche slaby ten motorek, ale mozna chyba szlifa w nim zrobic i dopasowac tlok. Co o tym myslicie ?

Offline

 

#2 2011-07-09 12:10:55

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Jak ci się nie chce czekać na większe cylindry to możesz robić. Najwięcej można zrobić 43mm czyli 60cc. Tylko trzeba popatrzeć za dobrym zakładem a nie u jakiegoś pierwszego lepszego tokarza.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#3 2011-07-09 15:28:44

MaQ96

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-06-10
Posty: 17
Punktów :   

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Mi mechanik mowil, ze nawet do 80 mozna dojsc ; ) to nawet te 60 byloby lepiej. Bo chcialem silnik wymienic, ale za drogo... A teraz szlif, za rok prawko robie A1 i cos mocniejszego bedzie ; )

Offline

 

#4 2011-07-09 16:19:13

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Nie da się zrobić szlifu na 80 bo się przeszlifuję tuleje na wylot . Trzeba by ją było wtoczyć inną , co może wyjść trochę drogo.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#5 2011-07-11 21:41:09

MaQ96

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-06-10
Posty: 17
Punktów :   

Re: [Pytanie] szlif cylindra

no ale rozmawialem z nim i na 72 pojdzie, tylko dopasowac tłok i bedzie git ; ) doradzcie ; ))

Offline

 

#6 2011-07-11 21:50:09

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Niestety, ale samego szlifu na 72cc nie da się zrobić. Bez wymiany tulei jest to fizycznie niewykonalne .


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#7 2011-07-12 09:52:31

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Nic nie da sie zrobić rozbierzcie cylinder i zobaczycie ze u dołu cylindra jest specjalnie zwężona tuleja po to by własnie nie robić jako takich szlifów;p


Przebieg:24000km+

Offline

 

#8 2011-07-12 10:23:26

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Na 60 bez problemu da się zrobić, bo sam tak mam .


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#9 2011-07-12 10:32:34

 kotecek.renegat

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Call me!
Zarejestrowany: 2011-05-22
Posty: 53
Punktów :   
Pojazd: Zetka+

Re: [Pytanie] szlif cylindra

znaczy...

da się czy nie da zeszlifować zwiększając pojemność przy okazji ?

pytanie pod kątem tego, że przecież i tak kiedyś szlif będzie konieczny,
już nie jako tuning, ale do przedłużenia żywota silnika.

powyższe zacząłem pisać zanim Grabar odpowiedział ;-)
więc:

Grabar napisał:

Na 60 bez problemu da się zrobić, bo sam tak mam .

to może...
napisałbyś HOWTO do tego?  (howto czyli jak to zrobić ;-) znaczy poradnik)


pozdrówka

Ostatnio edytowany przez kotecek.renegat (2011-07-12 10:46:33)


:-)

Offline

 

#10 2011-07-12 10:45:21

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Da się, ale najwięcej na 60cc ( 43 mm ) , bo na więcej nie pozwala grubość tulei. A szlif w celu "przedłużenia żywota silnika" powiększa średnice ( fabryczna 39mm ) o jakieś 0,2 mm czyli 1 nad wymiar ( może być trochę więcej ale jeśli nie jest uszkodzony cylinder bierze się 1 ) . Dla przypomnienia 60cc to 43 mm a 72cc to aż 47 mm średnicy wewnętrznej cylindra.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#11 2011-07-12 10:50:15

 kotecek.renegat

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Call me!
Zarejestrowany: 2011-05-22
Posty: 53
Punktów :   
Pojazd: Zetka+

Re: [Pytanie] szlif cylindra

racja, przedłużenie żywota to symboliczny wzrost pojemności.

połączyłem oba zagadnienia trochę niechcący, a trochę właśnie to miałem na myśli:
czyli zwiększenie pojemności, ale dopiero kiedy już szlif przedłużający życie silnika będzie i tak niezbędny ;-)

w poprzedniej prośbie o instruktaż miałem na myśli głównie jaki i gdzie _tłok_, oraz również wszelkie wskazówki,
oczywiście też :-)

Ostatnio edytowany przez kotecek.renegat (2011-07-12 10:51:58)


:-)

Offline

 

#12 2011-07-12 11:13:41

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Chyba edytowałeś posta, bo wcześniej nie doczytałem twojej prośby. No ale nic.
Zanim zaczniemy rozbierać silnik, warto poszukać dobrych zakładów które się tym zajmują i sprawdzić co na ich temat piszą na różnych forach - takich jak to . Ja osobiście polecam pewien zakład w Zabrzu, ale tu i tak chyba z moich okolic nikogo nie ma. Tak więc następnie kupujemy tłok - na przykład na AlleDrogo.
http://allegro.pl/tlok-benzer-texas-yan … 97993.html - ten ma dobre wymiary, jest niedrogi, i chyba nawet sam kupowałem u tego użytkownika. Następnie idziemy z tłokiem i cylindrem ( wyjętym z silnika jakby co ) do naszego upatrzonego zakładu i oddajemy na szlif. Z jakiś czas wypada go odebrać, a opłata za taką przyjemność to między 50 a 100 złotych. Potem zostaje montaż i docieranie. Do ceny całej imprezy należy także doliczyć koszt uszczelek. I możemy się cieszyć zwiększoną pojemnością. Głowica zostaję oczywiście fabryczna.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#13 2011-07-12 11:59:27

MaQ96

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-06-10
Posty: 17
Punktów :   

Re: [Pytanie] szlif cylindra

No jak masz to jak Ci ciagnie? czuc wzrost mocy i jakie v-maxy masz ?

Offline

 

#14 2011-07-12 12:19:24

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] szlif cylindra

Ciągnie lepiej, no ale jest na dotarciu jeszcze. A bez zmiany przełożenia v-max się zbytnio nie zwiększy, a ja na razie tego nie planuje.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#15 2011-07-12 12:29:49

 kotecek.renegat

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Call me!
Zarejestrowany: 2011-05-22
Posty: 53
Punktów :   
Pojazd: Zetka+

Re: [Pytanie] szlif cylindra

tak, edytowałem tamtego posta, ze 2x.

dzięki za odpowiedź / podpowiedź :-)

a przy okazji:

Grabar napisał:

Ciągnie lepiej, no ale jest na dotarciu jeszcze. A bez zmiany przełożenia v-max się zbytnio nie zwiększy, a ja na razie tego nie planuje.

na jakim teraz jeździsz przełożeniu ?


:-)

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
OтeНи Тунха Hotele Weener Serwis laptopów piastów masaże w Ciechocinku soda kaustyczna wrocław