Szewa85 napisał:
Hej co myślicie o władowaniu do Zetki zębatki tylnej 47z ? I w takim wypadku co dać na przód 13z czy 14z ? Jak sądzicie, takie przełożenie ma sens ?
myślę, że robisz OFF TOP w temacie.
Offline
Slawkowski napisał:
Szewa85 napisał:
Hej co myślicie o władowaniu do Zetki zębatki tylnej 47z ? I w takim wypadku co dać na przód 13z czy 14z ? Jak sądzicie, takie przełożenie ma sens ?
myślę, że robisz OFF TOP w temacie.
Wiem Slawowski ale gdzie mam niby się o to zapytać ? Przecież nie będę zakładał nowego tematu. Jest temat poniekąd o zębatkach więc pisze tu.
Offline
Może w temacie ogólnym o zębatkach Zębatki - [Pytania, problemy tutaj.]
tutaj jednak piszemy o tym jakie mamy już w motorku założone przełożenia i co na nich sprzęcik potrafi.
Offline
Dzisiaj wreszcie zmierzyłem GPS'em ile może wyciągnąć mój Benzer Aston.
Przełożenia to 15z/41z
http://imageshack.us/f/705/s7303582.jpg/
aczkolwiek to i tak nie jest faktyczny max możliwości, ponieważ mierzyłem jadąc pod lekkie wzniesienie, a po prostej dziura na dziurze.
Ostatnio edytowany przez Hunt (2011-08-20 20:48:33)
Offline
Mi zale˙y by Zetka nie byóń przymulona ale wycińgaóa na odblokowanym module z 65-70km/h przy obrotach nie przekraczajńcych 10k. Czy to mozliwe na fabrycznych zebatkach? PS. waze 55kg. czy po dobrym dotarciu i na odblokowanym module pojedzie wiecej niz 70 ? a jak tak to ile? tak jak juz ktos tam pisal, nie zmieniam zebatek bo jezeli takie dali widocznie sa dobre, no nie? ;] ja w Zetce tylko modul odblokuje i moze paski czerwone na kola.
Ostatnio edytowany przez suzuki (2012-04-08 23:47:53)
Offline
@suzuki
Na odblokowanym module i nie zmienionych zębatkach na pewno nie pojedziesz nawet realnych 60km/h
V-max Zetki przy zębatce zdawczej 15z i oryginalnej z tyłu to około 63km/h
Offline
Najlepiej zdawczą 15z ew. 14z jak masz w pobliżu dosyć duże górki
PS. Jest osobny temat o zębatkach także raczej tam pisz
Ostatnio edytowany przez Bastek0 (2012-04-09 14:46:42)
Offline
Ja niedawno zamontowałem w Zetce licznik rowerowy taki zwykły za 25 zł i na odblokowanym module i zębatkach 15/52 to V-max wynosił 71,1 km/h na max obrotach z lekkiej górki. Licznik Zetki pokazywał około 75- 85 km/h więc trochę oszukuje.
Offline
Bastek0 ma rację, ja jezdze ciagle na max obrotach i pokazuje licznik ponad 70 a realne to jest 65 max przy zebatce 15/52. Mam juz 9 tys przebiegu (rok czasu zima także) i zetka lubi full obroty, dziwie się jak wy jezdzicie piszac 8k czy 10k tylko chwilami ...
Offline
austrian napisał:
Bastek0 ma rację, ja jezdze ciagle na max obrotach i pokazuje licznik ponad 70 a realne to jest 65 max przy zebatce 15/52. Mam juz 9 tys przebiegu (rok czasu zima także) i zetka lubi full obroty, dziwie się jak wy jezdzicie piszac 8k czy 10k tylko chwilami ...
Już jeden tak gadał i po 2 latach wymieniał łożysko na wale, wiec szerokosci.
Offline
U mnie bardzo podobnie - "Czerwone pole to prędkość przelotowa" , przebieg ok 4000 km, zero problemów, A że jeżdzę po mieście (dwupasmówki) to przynajmniej nie wkurzam kierowców, bo prędkość max (zmierzona GPS, na całkowicie płaskim terenie)
to dokładnie 65km/h (na budziku jest wtedy powyżej 80, prawie 90) Zważając że większość samochodowych liczników również przekłamuje w górę, jeśli ktoś jedzie przepisowe 70km/h to nie musi mnie wyprzedzać nawet ... Niestety wtedy obroty to 11.5 tys.
Ale taki sprint nie dłużej niż 5 minut (jest sporo świateł więc i tak zwalniam i daję silnikowi odpocząć). A jak ktoś ma komórke z androidem i GPS to polecam aplikacje Navitime GPS - robi fajne statystyki przejazdu , i np tygodniowe, miesięczne i zapisuje trasę (pokazuje na mapce)
Ostatnio edytowany przez shad0v (2012-07-31 07:42:28)
Offline
"Ale taki sprint nie dłużej niż 5 minut (jest sporo świateł więc i tak zwalniam i daję silnikowi odpocząć)"
Bardziej zazynasz silnik stojąc na światłach niż jadąc 50km non stop na 8,5 tys obrotow. Nie wiem czy wiesz ale silnik w Zetce jest chłodzony POWIETRZEM i stojąc on się w ogóle nie chłodzi, a przegrzewa. Więc nie dosc ze najpierw krecisz mu pod maksimum to jeszcze potem stoisz na światłach. Silnik długo tego nie pociągnie kolego.
Offline
Gość
Na zębatce 14 z osiągnąłem na 10k RPM 67 km/h, potwierdzone zdjęciem z fotoradaru (zastanawiam się, z kąd te barany mieli namiary na mnie, jak tablicy rejestracyjnej nie było widać)