Ale liczniki nie oszukują tylko w zetkach...
Zmierz GPS'em i pokaż dane jak to zrobił oldboy.
Offline
Gość
te 10 innych to też chinole, nie jesteś tak na 100% ciekawy?? żal
Każdy sprawny, poprawnie działający licznik zawyża (jeden mniej, drugi bardziej), bo ma zawyżać.
Także powoływanie się na inny pojazd nie jest żadnym wzorcem.
Fakt, że w Zetce jak i wielu innych tańszych motorowerach liczniki mają swoje humory i są bardzo nieprecyzyjne, na prawdę jak już chcemy mieć dokładne wskazania to albo GPS'ik, albo przyzwoity licznik rowerowy (z dobrze wprowadzonym najczęściej obwodem koła).
Offline
xenon- a skad pewnosc ze innym skuterom tez nie przeklamuje?? przeciez to sa wyroby przeznaczone najczesciej dla osob mlodych ktore jakby mogly to by 300km/h na godzine jechaly wiec podejrzewam ze producenci wszystkich maszyn zawyzaja zeby dzieciaki czuly sie jak panisko ktore ma pod soba te kilka koni i juz swiat lezy u ich stop (podnozek:)
Offline
Oni nie specjalnie zawyżają te prędkości... To wszystko te cholerne wibrację, dlatego polecam dać podkładki gumowe pod silnik i najlepiej pod zegary, ale to i tak nie zmieni tego iż licznik będzie zawyżał prędkość, ze względu na jego jakość
Offline
A mi wczoraj poleciała na prostej 80km/h obroty oczywiście też były na max (prędkość mierzona samochodem i GPS) i powiem wam że dużo daje dobra regulacja gaźnika, przeprowadzałem ją wiele razy. Zatkany mam też zawirowywacz spalin, jeśli to ma jakieś znaczenie. A zębatkę posiadam 14z Czyli Zetka jak chce, to potrafi polecieć.
Offline
przełożenie: 15 / 52
Vmax GPS: 61,4 kmph, licznikowe... około 70kmph
przy obrotach: no tu nie wiem, obrotomierz gupi powyżej 8k. na oko/ucho nie było więcej jak 10k,
nie przesadzam nawet przy testach, nie lubię akustyki silnika powyżej 8k rpm.
tu mam pytania:
- przekładać na 13 / 38 ? zębatki i stary łańcuch mam ;-)
- jak Wy robicie te rekordy na dużych obrotach? ja się boję kręcić silnik nawet z górki...
pozdrówka :-)
Offline
kotecek.renegat napisał:
- jak Wy robicie te rekordy na dużych obrotach? ja się boję kręcić silnik nawet z górki.
Długo się rozpędzamy na prostej i lecimy 12 tyś obrotów min. Trzeba też dotrzeć silnik do końca. Znaczenia ma też siła wiatru.
Offline
powiem szczerze, że nie miałbym serca trzymać bzyka na otwartej na maksa manetce przez x czasu, żeby tylko zobaczyć jak wskazówka daleko się powlecze przy wyskakującym z ramy silniku.
Offline
Dlatego ja przy przełożeniu 15/41 na 4. max odkręcona manetka i 7k rpm po prostej max. i więcej ani drgnie, a prędkość niecałe 70km/h
Offline
no tak, ale przy 7k obr./min. komfortowo sobie jedziesz, tylko przy jeździe pod niewielkie górki już nie słabnie ?
Offline
no właśnie... po:
-wcześniejszej lekturze forum i zachwytach osiągami ;-)
-wczorajszej przejażdżce już bardziej w trasie niż technicznej, po zmianie na 15 / 52
(został mi stary łańcuch, a zębatkę 38z zamówiłem razem z nowym łańcuchem 118ogniw, o 2 dłuższym, do 15 / 52)
zaczynam wracać do porzuconego już, pomysłu zmiany przełożenia na 13 / 38.
dlaczego porzuciłem:
-przy 15 / 52 już nie ma siły. słychać większe obciążenie, praktycznie przy każdych zapodanych manetką obrotach. jest 'BUUU' ;-)
-przyrost prędkości w stosunku do 14/52, tak jak i relatywnie, spadek obrotów, jest niewielki.
-nie mam zaufania co do skuteczności hamowania...
dlaczego wracam do pomysłu 13 / 38:
-dojeżdżam sobie w jedną stronę 20 do 30kilku kilometrów, w zależności od wybranej trasy
-są tu odcinki gdzie bezpieczniej jest __nie__ być zawalidrogą
-skoro silnik jest i tak przeciążony, to może przeciążać go bardziej, ale przy spokojniejszych obrotach, tak... 6,5 do 7,5 krpm ?
włacha:
lepiej przeciążyć go trochę przy 15/52 i jeździć też powyżej 8k rpm,
czy
przeciążyć go bardziej, no bo ok. 2x bardziej ;-), na 13/38 i jeździć na 'projektowych' obrotach ?
pozdrówka :-)
Offline
Lepiej jeździć na 8 tyś obr przy 60 km/h więcej, lub większe obciążenie to zajeżdżanie tego silnika, lepiej jeździć na dużo wyższych obr, niż go nadto przeciążać.
Offline
hmmm....
pozostaje mi schudnąć i zachować przełożenie 15 / 52 ;-)))
nie chce mi się już wracać do 14 / 52. no gdyby nie ta robota przy zmianach, to przerzuciłbym
dla testu na 13 / 38, tak czy siak mając już sprzęt.
jednak jak sobie pomyślę, że na 99% potem chciałbym wrócić do 15 albo i 14 / 52,
to mi się zajedwabiście nie chce. ;-)
miłego wieczoru :-)
Offline