Witam, przepaliła mi sie chyba żaróweczka od rezerwy paliwa ta pierwsza czerwona. Co zrobić da sie wymienić może coś nie łączy po prostu??
Offline
To nie żarówka tylko dioda świecąca więc ma cholernie długą żywotność. Może być, że się coś przerwało na obwodzie drukowanym lub zimny lut. Przepalenie raczej nie wchodzi w grę, chyba że mechanicznie dioda się uszkodziła - to się zdarza.
Offline
sq3mva napisał:
To nie żarówka tylko dioda świecąca więc ma cholernie długą żywotność. Może być, że się coś przerwało na obwodzie drukowanym lub zimny lut. Przepalenie raczej nie wchodzi w grę, chyba że mechanicznie dioda się uszkodziła - to się zdarza.
ewentualnie dostała bardzo wyskoie napiecie przez jakąś awarie i sie przepaliła, ona jest pierwsza w szeregu. Ale raczej to zimny lut lub jakies mechaniczne uszkodzenie albo przerwa w obwodzie
Offline
Na samym początku polecam zerknać na schemat, i spróbować załapać co jest co.
Rzecz następna-rozróżniać prąd stały od zmiennego. rzeg reglem mamy prąd zmienny, za nim stały.
Rzecz najwazniejsza- Nie robimy pomiarów napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora! Po dość niedługim czasie pracy bez aku bankowo uwalimy regulator.
Może pomoże mój art. ze strony juranda: https://groups.google.com/forum/#!categ … ky6RRg1cqU
Co prawda dedykowany do silników z poziomym cylindrem, ale różnią sie w zasadzie lekko statorem. Reszta instalacji powinna być bez zmian
Diody mają długą żywotność, jednak są wrażliwe na skoki napięcia, i trzeba o tym pamiętać. Przy niesprawnej instalacji, gdy napięcie w obwodzie rośnie wraz z obrotami można je uwalić.
Offline