Gość
no własnie miałem na mysli to, że wsadzili zegary zaprojektowane do motoroweru, więc cudów nie będzie, załózmy te z Zetki 125, no ale one kosztuja po 100 za sztuke
a wcześniej był wątek żeby wsadzić licznik rowerowy do zetki, dobry licznik rowerowy i dobrze oś ustawić z kołem i powinno dobrze pokazywać
Offline
Oldboy - wiem że do tego zmierzałeś , chciałem to potwierdzić i trochę wyjaśnić ;]
Co do licznika rowerowego - tak ale jeśli by do tego zainstalował scalony czujnik Halla pomiar byłby naprawdę dokładny .
Offline
nie wiem ja mam z przodu zębatkę 14z i dzisiaj jechałem z laska ona chciała sie przejechac moja Zetka a ja jechałem jej Aeroxęm i jechałem za nią to licnzik w roxie pokazywał 60 w porywach 65 potem spytałem się jej ile pokazywało na obrotomierzu to powiedziała że niecałe 9k obr i teraz chce założyć 15z
Offline
ja na zebatka 13z/38z jade 60 przy 8 tyś obrotów równo
Na Dójce wycisne prawie 60km/h a na trójce prawie 70km/h a na 4 70km/h przy około 9 tyś obrt,;d bo wiecej na prostej niechce isc narazie ,ale już poczekam na te cylindry i wtedy to sie zmieni;d.... A liczniby by sie nadawały chyba z hondy niewiem dokładnie chyba cbr 50 czy jakos tak,ale to jest temat o "v-maxach" a nie o licznikach:D
Ostatnio edytowany przez Xenon (2011-05-13 07:18:17)
Offline
Grabar napisał:
Oldboy - wiem że do tego zmierzałeś , chciałem to potwierdzić i trochę wyjaśnić ;]
Co do licznika rowerowego - tak ale jeśli by do tego zainstalował scalony czujnik Halla pomiar byłby naprawdę dokładny .
Nie byłoby absolutnie żadnej różnicy w dokładności pomiędzy czujnikiem halla a kontaktronem - wszystko i tak opiera się na pomiarze częstotliwości obrotów koła - jeden obrót - jeden impuls.
W związku z tym nie ma sensu kombinować.
Offline
zapewniam Cię, że będzie dobrze reagować. Nie do takich sprzętów zakłada się SIGMY.
Offline
Offline
W sigmach czy nie w sigmach wszędzie czujnik kontaktronowy jest ten sam - rurka ze złoconymi stykami, lepszej jakości dodatkowo wypełnione parami rtęci. Widywałem takie liczniki mierzące np 160-180km/h w szybszych motocyklach (pogrzeb na youtube to na pewno znajdziesz)
Idea jest taka że im większą prędkość się mierzy tym bliżej osi powinien być czujnik (na rowerze mierzył mi spokojnie prędkość 60-70km/h gdy czujnik znajduje się w połowie szprychy, rower typu Jubilat z przerzutkami - zjazd ze stromego wzniesienia, kola 25 cali).
Jak czujnik jest blisko osi, to prędkość liniowa magnesu względem czujnika jest o wiele wiele mniejsza więc nie ma żadnego problemu, żeby się pewnie załączył.
Offline
Patrzałem za tym patentem , i porządne Sigmy lub VDO są przystosowane do motocylki ( mierzą prędkość nawet do 300 km/h ), a nawet KTM w rocznikach do 2004 montował Sigmy fabrycznie. A co do montażu najlepiej na tarczy lub na samej piaście bo jak wiadomo im dalej tym większa siła działa na magnes i można go zgubić.
Offline
shad0v napisał:
W sigmach czy nie w sigmach wszędzie czujnik kontaktronowy jest ten sam.
Polecam SIGMĘ (może być też CATEYE), bo znam te liczniki na wylot, a jak kupisz jakąś "nie sigmę" za 10 zł w TESCO to z reguły jest to kasa wyrzucona w błoto.
Poza tym problemem przy montażu w Zetce może być sposób zamocowania magnesu i czujnika w ten sposób, żeby odległość między nimi była odpowiednia... Niektórzy magnes przyczepiają do tarczy hamulcowej (w Romecie raczej to odpada) lub robią adaptery na czujnik i np. przykręcają do śruby od błotnika.
Offline
oldboy napisał:
wrzucam foty z GPS z wczorajszej jazdy do pracy, ruch miejski na trasie Katowice - Bytom, max 75km/h (licznik pokazywał 100), średnia 45km/h ;P
Zetka im szybciej jedzie, tym bardziej przekłamuje
http://zapodaj.net/4949cd6dcc2e.jpg.html
http://zapodaj.net/0e924d548f6f.jpg.html
na jakim przełożeniu (zębatkach) i co za tym idzie, obrotach ;-)
to robisz ? :-)
i niedyskretnie spytawszy: ile ważysz?
Offline
Teren rowny
narazie na docieraniu 45
obroty 6/6,5
Offline