Ogłoszenie


#1 2014-04-18 16:27:21

 Konop857

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Olsztyn
Zarejestrowany: 2014-01-02
Posty: 10
Punktów :   -1 
Pojazd: Zetka 125
Wiek: 17

[Problem] Szybkie grzanie się silnika

Witam

Mam taki problem że zetka wg mnie bardzo szybko się grzeje.
Gdy ją odpale i pojeżdżę trochę obroty na luzie dochodzą do 1,5k i jest ok, lecz gdy będę jeździł dalej (czasem wystarczy że po wyjechaniu z parkingu przejadę 8km nie przekraczając 7k obrotów) to zaczynają spadać obroty na luzie.
Najbardziej drastycznym przypadkiem była historia w której przejechałem 5km kawałek z prędkością 90km/h a obroty spadły do 900 więc poczekałem aż silnik ostygnie ;p
Nie pamiętam jak trzymały się obroty przed w/w historią ponieważ dopiero od niedawna aż tak bacznie obserwuje obrotomierz podczas zatrzymania.
Gdzieś wyczytałem że może być to spowodowane złą mieszanką lecz niedawno miałem przegląd i mechanik którego w sumie znam całkiem nieźle gaźnik regulował.
W tej sytuacji przeczyściłem filtr powietrza ponieważ tego wcześniej nie robiłem, trochę się przerwał na pół ale różnicy i tak nie ma xd
Przebieg 750km.
Wie ktoś w czym może tkwić problem?

Pozdrawiam

Offline

 

#2 2014-04-18 19:09:06

 Blurey

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Skąd: Goleniów.
Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 904
Punktów :   
Pojazd: B5 1.9TDi
Wiek: 23
WWW

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Ile i jaki olej zalany? Jaka swieca i jej kolor? Zawory nie klepią?


http://i.imgur.com/B7KaebV.png

Offline

 

#3 2014-04-18 19:30:02

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Z tej opowieści wyczytałem: przy przebiegu mniej niż 750km przez 5km (słownie pięć kilometrów) cisnął 90km/h oczywiście licznikowe ale
to i tak skłania mnie do wniosku... silnik temu panu już dziękuje obym się mylił.

Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-04-18 19:46:39)

Offline

 

#4 2014-04-18 20:05:04

 Konop857

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Olsztyn
Zarejestrowany: 2014-01-02
Posty: 10
Punktów :   -1 
Pojazd: Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

wfinger napisał:

Z tej opowieści wyczytałem: przy przebiegu mniej niż 750km przez 5km (słownie pięć kilometrów) cisnął 90km/h oczywiście licznikowe ale
to i tak skłania mnie do wniosku... silnik temu panu już dziękuje obym się mylił.

Nie widzę w tym bliskiego związku z tym że teraz silnik się grzeje.
Jakby miał się zatrzeć to by się zatarł, nic takiego się nie wydarzyło a silnik jest dalej sprawny więc skąd taki wniosek?
W końcu co to za różnica, równiedobrze może się zatrzeć długo po okresie dotarcia bo ktoś będzie jechał na wysokich obrotach przez zbyt długi okres czasu.

Blurey napisał:

Ile i jaki olej zalany? Jaka swieca i jej kolor? Zawory nie klepią?

Olej ze 100 litrowego baniaka (zmieniłbym go ale obecnie nie mam kasy ;p), silnik jakby wydawał metaliczny dzwięk.
Świecę (ngk) sprawdzę jutro bo już ciemno.

Ostatnio edytowany przez Konop857 (2014-04-18 20:19:41)

Offline

 

#5 2014-04-18 21:26:24

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

No to jestem ciekaw właściwej przyczyny jak już ustalisz to napisz co było powodem ok. ?

Offline

 

#6 2014-04-18 21:41:12

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Metaliczny dźwięk wydaje zawsze, możesz zajrzeć do zaworów, ale nie dramatyzujmy, przecież gaźnik ustawia się na ciepłym silniku. Ustaw 1500-1700 RPM na rozgrzanym silniku i powinien wtedy tyle trzymać


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#7 2014-04-18 21:44:50

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Gdy ją odpalasz, ma ledwo pracować na niskich obrotach ~1100-1200 i jak się nagrzeje do optymalnej (czyli bardzo gorącej temp.) ma trzymać 1500.

Offline

 

#8 2014-04-18 22:47:59

 zetka50

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15909310
Skąd: Woj. Podlaskie
Zarejestrowany: 2010-11-14
Posty: 1641
Punktów :   14 
Pojazd: YAMAHA FZ6
Wiek: 24

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

miałem coś takiego  jak na filmiku winny był moduł https://www.youtube.com/watch?v=OUBv80ghARs


Zetka By Zetka50.    SPRZEDANA   
Romet K125 By Zetka50. Romet Sprzedany
Zapraszam na aktywna grupę na fb  https://www.facebook.com/groups/761751657358910/
Pomogłem Daj +

Offline

 

#9 2014-04-19 20:10:19

 Konop857

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Olsztyn
Zarejestrowany: 2014-01-02
Posty: 10
Punktów :   -1 
Pojazd: Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Więc tak, świeca jest okopcona

https://www.youtube.com/watch?v=pfF21mW … e=youtu.be

Tak wygląda odpalanie zimnego silnika (ostatni raz palony jakieś 20 godzin wcześniej)

https://www.youtube.com/watch?v=CS6QW3B … e=youtu.be

Obroty na zimnym silniku

https://www.youtube.com/watch?v=myp4r5B … e=youtu.be

Po 5km przejażdżce nie przekraczając 6 tyś obrotów wszystko prawie jest ok, pewnie dlatego że dzień wcześniej nieco podkręciłem obroty na luzie.

https://www.youtube.com/watch?v=wsVY5ol … e=youtu.be

Gdy już wracałem i kilka razy uderzyłem w 7 tyś obrotów, po dojechaniu tą samą trasą na miejsce (działo się to 6 godzin później, silnik całkowicie wystygł) obroty spadły do około 1300, a miejmy na uwadze że 5km to bardzo krótki odcinek : P

Ostatnio edytowany przez Konop857 (2014-04-19 20:11:44)

Offline

 

#10 2014-04-19 20:29:23

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Co do świecy nie jest taka zła ale możesz jeszcze nad tym popracować .

Na rozgrzanym silniku jak dodawałeś gazu słyszałem dziwny dźwięk (ale to może tylko wibracje z motoru)

Tak jak już ci pisali sprawdź zawory zawory , olej (jest to koszt 12/15 zł)

Widzę że niedługo jeździsz tym motrkiem , olej powinieneś wymienić jedni twierdzą 300 km inni 500 żeby prawidłowo silnik się docierał .

Jak zrobisz to to powiedz czy problemu ustały czy nie .

Offline

 

#11 2014-04-19 20:38:25

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

300 km na olej.
Jak na moje silnik pracuje bardzo ładnie, tylko te obroty na zimnym są za niskie, ale chodzi elegancko. Zajrzyj do tych zaworów dla pewności i najlepiej wywal to metalowe gówno z fajki, chyba że cała fajka jest metalowa, to lepiej zmienić na LB05F


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#12 2014-04-19 21:32:12

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Szczerze mówiąc ja tu nie widzę i nie słyszę wielkiego problemu może to nagranie ale ja tam zaworów nie słyszę a świeca to może trochę lepszy dobór mieszanki(uboższa) i będzie ok. ja bym na zimnym podkręcił trochę obroty bo ten tysiąc to maławo a wtedy może po zagrzaniu będzie trzymał te 1.5 tysia a tak jak pisał GuMiS silniczek pracuje normalnie, no i ja jestem zwolennikiem b. częstego zmieniania dobrego oleju na dotarciu.

Offline

 

#13 2014-04-19 23:56:01

 Konop857

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Olsztyn
Zarejestrowany: 2014-01-02
Posty: 10
Punktów :   -1 
Pojazd: Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

dolby0101 napisał:

Na rozgrzanym silniku jak dodawałeś gazu słyszałem dziwny dźwięk (ale to może tylko wibracje z motoru)

Różne dziwne dźwięki powstają od wibracji narzędzi w schowku oraz stukotu dodatkowego kluczyka o kierownice.
Gdy je zabezpieczę słychać tylko trzeszczenie plastików.

dolby0101 napisał:

Tak jak już ci pisali sprawdź zawory zawory , olej (jest to koszt 12/15 zł)

Olej wymienię na jakiś lepszy, co lepsze - castrol gps 10w40 czy castrol power racing 1 10w40?

GuMiS napisał:

Zajrzyj do tych zaworów dla pewności i najlepiej wywal to metalowe gówno z fajki, chyba że cała fajka jest metalowa, to lepiej zmienić na LB05F

Jest jakaś konkretna różnica po usunięciu metalu z fajki?
Wizualnie nie najgorzej to wygląda.

Co do tych zaworów, nie mam szczelinomierzy ani nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać (forumowy poradnik dotyczy 50cc, w 125 jest inaczej).
Czy są jakieś inne możliwe powody nagrzewania się silnika?
Chciałbym je sprawdzić zanim pojadę do mechanika i powiem mu że chu*owo wyregulował zawory i żeby sprawdził to jeszcze raz : P

Dodam że jak stoję na światłach i przygazuje to czasem (w sumie całkiem często) słychać strzały z wydechu (nic przy nim nie grzebałem).

Ostatnio edytowany przez Konop857 (2014-04-20 00:48:01)

Offline

 

#14 2014-04-20 06:09:39

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Tutaj masz regulację zaworów 125(w sumie nic trudnego opis jest bardzo szczegółowy) http://william350.w.interii.pl/zawory.html a tak w ogóle to fajna stronka poczytaj co może przeżyć chińskie 125.  Ta blacha na fajce powoduje bardzo często przebicia iskry na zewnątrz dlatego warto najlepiej zmienić fajkę na jakąś markową nap. NGK bez tej blachy(ona jest po to by zakłócenia z cewki nie wpływały na urządzenia elektroniczne wokół - głupota, z powodu tego żeby komuś nap. radio nie pierdziało ty masz pchać ? większość motocyklistów na różnych forach poleca olej Motul 5100 Ester SAE 10W40 ja go używam i mogę polecić spisuje się o niebo lepiej od Liqui Moly którego leje Romet czy Castrola GPS W40(nawet gorszy od tego Moly) który używałem poprzednio. Poprawa dotyczy dwóch obszarów, mniej się grzeje i płynniej chodzi sprzęgło i  załączanie biegów. Na koniec jak byś miał możliwość podpięcia dla sprawdzenia modułu zapłonowego od innego moto to warto spróbować czy to on nie jest felerny( w sumie bezkosztowo )

Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-04-20 06:17:42)

Offline

 

#15 2014-04-20 12:54:29

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

Re: [Problem] Szybkie grzanie się silnika

Co do wydechu mogą mieć na to wpływ zawory jak i gaźnik  ale ciężko po tym stwierdzić czy coś nie tak bo nawet jak masz wyregulowane idealnie może strzelać .

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
BetonovĂŠ jĂ­mky Polička a okolĂ­ VĂ˝roba pozew o rozwód tarnów