Witam
Mam taki problem że zetka wg mnie bardzo szybko się grzeje.
Gdy ją odpale i pojeżdżę trochę obroty na luzie dochodzą do 1,5k i jest ok, lecz gdy będę jeździł dalej (czasem wystarczy że po wyjechaniu z parkingu przejadę 8km nie przekraczając 7k obrotów) to zaczynają spadać obroty na luzie.
Najbardziej drastycznym przypadkiem była historia w której przejechałem 5km kawałek z prędkością 90km/h a obroty spadły do 900 więc poczekałem aż silnik ostygnie ;p
Nie pamiętam jak trzymały się obroty przed w/w historią ponieważ dopiero od niedawna aż tak bacznie obserwuje obrotomierz podczas zatrzymania.
Gdzieś wyczytałem że może być to spowodowane złą mieszanką lecz niedawno miałem przegląd i mechanik którego w sumie znam całkiem nieźle gaźnik regulował.
W tej sytuacji przeczyściłem filtr powietrza ponieważ tego wcześniej nie robiłem, trochę się przerwał na pół ale różnicy i tak nie ma xd
Przebieg 750km.
Wie ktoś w czym może tkwić problem?
Pozdrawiam
Offline
Z tej opowieści wyczytałem: przy przebiegu mniej niż 750km przez 5km (słownie pięć kilometrów) cisnął 90km/h oczywiście licznikowe ale
to i tak skłania mnie do wniosku... silnik temu panu już dziękuje obym się mylił.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-04-18 19:46:39)
Offline
wfinger napisał:
Z tej opowieści wyczytałem: przy przebiegu mniej niż 750km przez 5km (słownie pięć kilometrów) cisnął 90km/h oczywiście licznikowe ale
to i tak skłania mnie do wniosku... silnik temu panu już dziękuje obym się mylił.
Nie widzę w tym bliskiego związku z tym że teraz silnik się grzeje.
Jakby miał się zatrzeć to by się zatarł, nic takiego się nie wydarzyło a silnik jest dalej sprawny więc skąd taki wniosek?
W końcu co to za różnica, równiedobrze może się zatrzeć długo po okresie dotarcia bo ktoś będzie jechał na wysokich obrotach przez zbyt długi okres czasu.
Blurey napisał:
Ile i jaki olej zalany? Jaka swieca i jej kolor? Zawory nie klepią?
Olej ze 100 litrowego baniaka (zmieniłbym go ale obecnie nie mam kasy ;p), silnik jakby wydawał metaliczny dzwięk.
Świecę (ngk) sprawdzę jutro bo już ciemno.
Ostatnio edytowany przez Konop857 (2014-04-18 20:19:41)
Offline
No to jestem ciekaw właściwej przyczyny jak już ustalisz to napisz co było powodem ok. ?
Offline
Metaliczny dźwięk wydaje zawsze, możesz zajrzeć do zaworów, ale nie dramatyzujmy, przecież gaźnik ustawia się na ciepłym silniku. Ustaw 1500-1700 RPM na rozgrzanym silniku i powinien wtedy tyle trzymać
Offline
miałem coś takiego jak na filmiku winny był moduł https://www.youtube.com/watch?v=OUBv80ghARs
Offline
Więc tak, świeca jest okopcona
https://www.youtube.com/watch?v=pfF21mW … e=youtu.be
Tak wygląda odpalanie zimnego silnika (ostatni raz palony jakieś 20 godzin wcześniej)
https://www.youtube.com/watch?v=CS6QW3B … e=youtu.be
Obroty na zimnym silniku
https://www.youtube.com/watch?v=myp4r5B … e=youtu.be
Po 5km przejażdżce nie przekraczając 6 tyś obrotów wszystko prawie jest ok, pewnie dlatego że dzień wcześniej nieco podkręciłem obroty na luzie.
https://www.youtube.com/watch?v=wsVY5ol … e=youtu.be
Gdy już wracałem i kilka razy uderzyłem w 7 tyś obrotów, po dojechaniu tą samą trasą na miejsce (działo się to 6 godzin później, silnik całkowicie wystygł) obroty spadły do około 1300, a miejmy na uwadze że 5km to bardzo krótki odcinek : P
Ostatnio edytowany przez Konop857 (2014-04-19 20:11:44)
Offline
Co do świecy nie jest taka zła ale możesz jeszcze nad tym popracować .
Na rozgrzanym silniku jak dodawałeś gazu słyszałem dziwny dźwięk (ale to może tylko wibracje z motoru)
Tak jak już ci pisali sprawdź zawory zawory , olej (jest to koszt 12/15 zł)
Widzę że niedługo jeździsz tym motrkiem , olej powinieneś wymienić jedni twierdzą 300 km inni 500 żeby prawidłowo silnik się docierał .
Jak zrobisz to to powiedz czy problemu ustały czy nie .
Offline
300 km na olej.
Jak na moje silnik pracuje bardzo ładnie, tylko te obroty na zimnym są za niskie, ale chodzi elegancko. Zajrzyj do tych zaworów dla pewności i najlepiej wywal to metalowe gówno z fajki, chyba że cała fajka jest metalowa, to lepiej zmienić na LB05F
Offline
Szczerze mówiąc ja tu nie widzę i nie słyszę wielkiego problemu może to nagranie ale ja tam zaworów nie słyszę a świeca to może trochę lepszy dobór mieszanki(uboższa) i będzie ok. ja bym na zimnym podkręcił trochę obroty bo ten tysiąc to maławo a wtedy może po zagrzaniu będzie trzymał te 1.5 tysia a tak jak pisał GuMiS silniczek pracuje normalnie, no i ja jestem zwolennikiem b. częstego zmieniania dobrego oleju na dotarciu.
Offline
dolby0101 napisał:
Na rozgrzanym silniku jak dodawałeś gazu słyszałem dziwny dźwięk (ale to może tylko wibracje z motoru)
Różne dziwne dźwięki powstają od wibracji narzędzi w schowku oraz stukotu dodatkowego kluczyka o kierownice.
Gdy je zabezpieczę słychać tylko trzeszczenie plastików.
dolby0101 napisał:
Tak jak już ci pisali sprawdź zawory zawory , olej (jest to koszt 12/15 zł)
Olej wymienię na jakiś lepszy, co lepsze - castrol gps 10w40 czy castrol power racing 1 10w40?
GuMiS napisał:
Zajrzyj do tych zaworów dla pewności i najlepiej wywal to metalowe gówno z fajki, chyba że cała fajka jest metalowa, to lepiej zmienić na LB05F
Jest jakaś konkretna różnica po usunięciu metalu z fajki?
Wizualnie nie najgorzej to wygląda.
Co do tych zaworów, nie mam szczelinomierzy ani nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać (forumowy poradnik dotyczy 50cc, w 125 jest inaczej).
Czy są jakieś inne możliwe powody nagrzewania się silnika?
Chciałbym je sprawdzić zanim pojadę do mechanika i powiem mu że chu*owo wyregulował zawory i żeby sprawdził to jeszcze raz : P
Dodam że jak stoję na światłach i przygazuje to czasem (w sumie całkiem często) słychać strzały z wydechu (nic przy nim nie grzebałem).
Ostatnio edytowany przez Konop857 (2014-04-20 00:48:01)
Offline
Tutaj masz regulację zaworów 125(w sumie nic trudnego opis jest bardzo szczegółowy) http://william350.w.interii.pl/zawory.html a tak w ogóle to fajna stronka poczytaj co może przeżyć chińskie 125. Ta blacha na fajce powoduje bardzo często przebicia iskry na zewnątrz dlatego warto najlepiej zmienić fajkę na jakąś markową nap. NGK bez tej blachy(ona jest po to by zakłócenia z cewki nie wpływały na urządzenia elektroniczne wokół - głupota, z powodu tego żeby komuś nap. radio nie pierdziało ty masz pchać ? większość motocyklistów na różnych forach poleca olej Motul 5100 Ester SAE 10W40 ja go używam i mogę polecić spisuje się o niebo lepiej od Liqui Moly którego leje Romet czy Castrola GPS W40(nawet gorszy od tego Moly) który używałem poprzednio. Poprawa dotyczy dwóch obszarów, mniej się grzeje i płynniej chodzi sprzęgło i załączanie biegów. Na koniec jak byś miał możliwość podpięcia dla sprawdzenia modułu zapłonowego od innego moto to warto spróbować czy to on nie jest felerny( w sumie bezkosztowo )
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-04-20 06:17:42)
Offline
Co do wydechu mogą mieć na to wpływ zawory jak i gaźnik ale ciężko po tym stwierdzić czy coś nie tak bo nawet jak masz wyregulowane idealnie może strzelać .
Offline