Witam, chciałbym zmienic silnik na 250cm3. Przejrzałem OLX i znalazłem interesujący mnie silniczek:
http://olx.pl/oferta/silnik-kompletny-d … a8a4835f39
Ten trafia do mnie najbardziej, ze względu że jest nowy i kompletny - wiem że gdybym poszukał znalazł bym spokojnie używkę za 800 ale uznałem że wole dopłacić te 300zl i mieć fabryczną nówkę którą sobie dotrę i radośnie zajeżdżę tysiącami kilometrów. Mam jednak kilka pytań. Generalnie jeżeli chodzi o technikę to jestem nerdem, samo zamontowanie zlecę znajomemu ale potrzebuje dokładnego wyliczenia co jeszcze do tego silniczka muszę kupić.
1. Czy regulator napięcia oraz ogólnie reszta "elektryki" będzie pasować z 50?
2. Co z tłumikiem? Raczej montowanie oryginalnego mija się głęboko z celem, ile musiał bym przeznaczyć na fajny tłumiczek który jakoś by wyglądał i przede wszystkim był cichutki? Jestem raczej zainteresowany najniższą półką cenową, byleby działało. Da rade to zapiać bez ciecia i spawania? No chyba że jeżeli dałoby rade zrobić przelotkę i na oryginalnym, ale on znowu może dławic ten silnik... Musicie mi doradzić.
3. Do tego doliczyć musiał bym nowy łańcuch i przełożenia, doradzili byście jakie? Zależy mi na tym, abym mógł jechać spokojnie 80 na niskich obrotach, lub ew średnich ale żebym nie musiał piłować ostatniego biegu do końca jak teraz.
4. Linka sprzęgła może być za krótka
Czy oprócz tych podpunktów które są u góry będą wymagane jeszcze jakieś koszta? Ogólnie z robocizny, to tak jak zasugerował mi znajomy:
-Przesunąć mocowania podnóżków,
-Uciąć środkowe mocowania silnika lub je zagiąć (oczywiście w ramie...),
-Średnica wydechu jest większa więc zrobić przejściówkę z innej rurki lub nad spawać,
-Prawdopodobnie będziesz musiał pozamieniać kable przy wtyczce.
Jest opcja żebym zmieścił się w całym projekcie w budżecie 1500zl? W przyszłym roku będę musiał jechać na przegląd, jest opcja ze diagnosta przywali się co do wielkości silnika? I najważniejsze, ile mógłbym wyciągnąć v-maxu przy przełożeniach pół na pół? W sensie że średni v-max średnie przyspieszenie.
Bardzo proszę was o pomoc, sam sobie z tym nie poradzę a bardzo mi zależy na tym silniczku. Nie jestem typem człowieka który będzie palować, ja wiem że ta rama nie jest pod taki silnik ale po prostu zależy mi żeby moc czasem wyprzedzić auto, szybciej się zbierać spod świateł i przede wszystkim móc jechać te 80/90 bez trzęsienia motocykla. Lubie jeździć na dalekie podróże, z takim silnikiem miało by to sens...
Ostatnio edytowany przez thxxesebb (2015-07-27 10:06:07)
Offline
Jechać 90(87 gps) bez trzęsienia motocykla to pozwala 125, o ile masz tak jak u mnie i po 7000 obrotach(przełożenie 16/36) znikają prawie wszelkie wibracje. Jakbym zakładał 250, to raczej mierzyłbym w przelotowe 100-105 gps. Nie wiadomo jakie są przełożenia w 250, żeby zastanawiać się nad zębatkami.
Offline
no tak, ale jezeli chodzi o sam silnik to tyle samo dam za nowe 125 i nowe 250, jak szalec to szalec. Jest dostepne, to czemu mam kupowac mniejszy? Najbardziej by mi pasowało gdybym te 80-90 mogl jechac na 3 tysiacach obrotow, stad decyzja o takim silniczku. Czasem trzeba tez wyprzedzic gdy ktos jedzie np. 70 to mysle ze 125 bedzie o wiele ciezej niz 250 a jak pisałem bardzo lubie jeździc w trasy, wiec moge to tak uzasadnic
@czursson też wkładasz 250? Jeżeli tak to zapytaj o elektryke, co musiał zrobic z mocowaniami, gdzie zamocował podnóżki (jeżeli to zetka) i jaki zamocował tłumik, bo to najbardziej mnie martwi.
Offline
Swapowałem zetkę więc co nieco wiem. Więc tak ... środkowe mocowanie out, nowe musisz dospawać (to co łapie za górę silnika). Wydech do przerobienia (większy wylot w głowicy jest). Oryginalny tłumik może być, ja zmieniłem na lasera to jakiejś hiper super różnicy nie ma. Przełożenia mam 17/38, jeżdżę na nich coś koło tygodnia i mogę szczerze polecić Przy manetce odkręconej do połowy mam 85-90 km/h. Jeździ się elegancko. Przyspieszenie zostało to samo, tyle że moto nie jest takie agresywne (na 14/38 jest niezły szatan :> ). Linkę musisz na 100% wymienić. Instalacja pasuje. Jak coś to pytaj.
Offline
@karol123 to miał byc taki cichy sarkazm... Spokojnie
@Bambuy a co z podnóżkami? Gdy popatrzaleś na zetke po włożeniu wiekszego silnika rzucał sie w oczy jego rozmiar? Czy dalej można spokojnie wmawiac ze to 50/72?
na 14/38 do ilu sie rozkula?
@edit teraz zauwazylem ze link do silnika zle sie skopiowal, mowie caly czas o tym silniku:
http://olx.pl/oferta/silnik-kompletny-d … a8a4835f39
Ostatnio edytowany przez thxxesebb (2015-07-27 10:06:38)
Offline
No kurde serio... ehh a tak mi sie podobał... Na olx jest jeszcze kilka silniczków, ale
http://olx.pl/oferta/silnik-do-quada-25 … 177f7bc216
Ten przypomina kompletnego trupa, wlasciciel udaje głąba a na pytanie czy udzieli gwarancji rozruchowej odpisal "Nie wtakim razie dziękuję"
http://olx.pl/oferta/silnik-do-quada-lo … 177f7bc216
Ten jest ładny ale ma wał kardana, czyli trzeba już coś przerabiac, dokupywac wiec moim zdaniem sie chyba nie opłaca, bo włoże niepotrzebnie pieniądze.
http://olx.pl/oferta/silnik-cross-lonci … e9c1cb513d
Co myślicie o tym? Zaraz napisze do sprzedawcy co i jak i czy udzieli gwarancji rozruchowej. Nie ma gaźnika, ale chyba nowy nie bedzie az taki drogi.
http://allegro.pl/silnik-po-remoncie-20 … 99417.html
kolejny kardan...
Wiecej silników nie ma... chyba swapa nie zrobie ;G Chociaż ten przedostatni? Jesteściie mi w stanie powiedziec czy bedzie pasowac? Jezeli tak to zaraz pisze do goscia. No i co z gaźnikiem?
Offline
Dobra rada, nie kupuj silników od Quada.
Druga dobra rada, kup nowy 150cc, nie spinaj się na większy bo różnica nie będzie aż tak duża a w teren lżejszy znaczy lepszy, czy wybierzesz na popychaczach czy na łańcuszku co kto lubi, ja bym wybrał ten z drugiego linku
http://allegro.pl/silnik-150-cc-junak-r … 27115.html
http://allegro.pl/silnik-150-cc-junak-r … 55441.html
przykładowe Dane techniczne 150 i 250 wszystkie china są podobne, o co się bijemy ? o miejsca po przecinku w mocy i innych danych jaki sens ?
http://www.yingangmotor.com/enmotor/Eng … aspx?id=15
http://www.yingangmotor.com/enmotor/Eng … aspx?id=32
Ostatnio edytowany przez wfinger (2015-07-27 11:18:20)
Offline
Ja też jestem w trakcie swapa, więc dopowiem co nieco Sam mam taki sam silnik jak ten przedostatni z linku, i na twoim miejscu zastanowiłbym się właśnie na nim. Widać, że musisz tam zrobić uszczelkę pod pokrywę, bo silikonem jakiś geniusz zapaprał, musisz dokupić króciec i gaźnik, no ale według mnie się opłaca. No i co musisz zrobić, żeby go założyć, to tylko uciąć środkowe mocowanie, które jest tylko pod 50cc. Wtedy silnik siada pięknie. Musisz też dokupić 2 śrubki mocujące silnik i przednią kołyskę, bo oryginalnie tam masz m10, a tu trzeba m8, (mocowanie w silniku jest mniejsze). Jak masz już silnik w ramię, to następnie:
-podnóżki, trzeba poszerzyć mocowania, lub uciać i dospawać na rozstaw otworów mocujących 116mm.
-wydech, wejście w głowicy ma większą średnicę w 200cc i mocowanie szpilek nie pasuje
-linka sprzegła, ja wziałem od rometa k125
-gaźnik z króćcem, ja miałem przy silniku gaźnik taki: http://gmoto.pl/gaznik,63631.html
I teraz UWAGA, króciec. Musi być koniecznie od zetki 125, bo inny będzie szedł na ramę i Ci się gaźnik nie zmieści. Tu masz link
http://www.sklep.romet.pl/produkt/kroci … ,8885.html
Trzeba też zrobić jakoś filter powietrza, bo oryginalnie króciec jest dłuższy i po przełożeniu guma filtra nie dostaje do gaźnika. To już wedle gustu
A co do ramy to się nie martw. Spokojnie to wytrzyma. Oryginalnie w ramach zetkowskich jest montowany silnik 175cc (romet adv 175).
Tylko koniecznie musisz spytać sprzedawcy silnika ile ma biegów, bo tak jak wfinger powiedział, jak ma 4 + R to nawet nie zaprzątaj sobie tym głowy
Offline
Przepraszam za UP ale chciałem żeby podbiło nowym postem, no przeliczając 150 a 250 dostaje dodatkowo 3km (15km zamiast 12km) i 7.5 Nm i... może sie nie znam, ale myśle że przy takiej mocy jest to może nie przepaśc, no ale przynajmniej spora górka...
Czy mógłbym prosic o podlinkowanie jeszcze silnika 250? Nie wiem jak ty tego szukasz, ja tego znalezc nie umialem Udzieliliście mi już wskazówek i wytłumaczyliście pare rzeczy, musze po prostu odpalic dwa silniki, popatrzec, pomyslec, zrobic bilans zysków i strat () przespac sie ze dwa razy i wybrac. Nie chce po prostu potem sobie wmawiac "noo, bo jest super NO ALE mogłem jednak wziac tamto albo to" ;/
Offline
silnika 250 powietrzaka motocyklowego nówki nie dostaniesz są tylko do ATV jak chcesz przełożenia skrzynki quada proszę bardzo
http://maxmoto.pl/silnik-kpl-atv-250stx … 11725.html
największy powietrzak motocyklowy dostępny to 175cc
http://maxmoto.pl/silnik-silml1754tpimp … 38386.html
widzę że długość sprzętu jednak jest ważna
Offline