Ja kupiłem moduł na allegro za 19 zł. Zamówiłem go wczoraj o godz. 12:00 a dziś rano listonosz zapukał do moich drzwi. Wszystkie wtyczki u mnie pasują tylko moduł jest troche węższy od oryginalnego. Bałem się, że nie będzie działac ale odziwo ładnie odpalił. Mój silnik na odblokowanym module szybciej wchodzi na obroty i leci przy 10 tys. 70 z groszami. Wszystko oprócz modułu mam oryginalne i jeszcze dodatkowo mam w srebnej zetce krótki tłumik ( taki jak się montuje w czarnych zetka( classic) z zwęrzoną gardzielą przy cylindrze). Za parę dni przyjdzie mi zebatka zdawcza 14z i zobaczymy wtedy jak się będzie sprawował motor. Dodam, że mam przejechane 800 km.
Offline
Kupiłem na Allegro moduł za ok 45 zł. (Wczoraj dotarł do mnie). Jest o 0,5 cm węższy od oryginału. Wg oznaczeń pracuje do 12k obrotów (oryginał 7,5k). Teraz mogę rozkęcić silniczek do maksa czyli 12k obrotów na minutę (sprawdzone na luzie). Z przeprowadzonego na szybko testu wychodzi, że przy ok 10 - 12k na liczniku wskazówka pojawia sie blisko 70 km/h. Przy okazji pytanie. Jakie obroty silniczek zetki powinien wytrzymać. Czy wkręcając sie z obrotami na czerwone pole przekraczam dopuszczalne dla silnika obroty maksymalne czyli 10 000 obr/min?
Offline
sq3mva napisał:
Jakie obroty silniczek zetki powinien wytrzymać. Czy wkręcając sie z obrotami na czerwone pole przekraczam dopuszczalne dla silnika obroty maksymalne czyli 10 000 obr/min?
Możesz wkręcać na wyższe obroty, ale nie jeździj na nich przelotowo.
Offline
mam pytanko czy po zalorzeniu odblokowanego modulu silnik zetki wytrzyma te predkosc i obroty czy silnik sie rozleci po jakims czasie a i jeszcze jak z odpalaniem na nowym module
Offline
No jak będziesz jeździł na 11000RPM to nie wiem czy wiele wytrzyma. ZMiana tylnej zębatki na 38-42 zęby pomoże i można sobie spokojnie na 8000-8700 jeździć.
Offline
Crystian15 napisał:
Ja kupiłem moduł na allegro za 19 zł. Zamówiłem go wczoraj o godz. 12:00 a dziś rano listonosz zapukał do moich drzwi. Wszystkie wtyczki u mnie pasują tylko moduł jest troche węższy od oryginalnego. Bałem się, że nie będzie działac ale odziwo ładnie odpalił. Mój silnik na odblokowanym module szybciej wchodzi na obroty i leci przy 10 tys. 70 z groszami. Wszystko oprócz modułu mam oryginalne i jeszcze dodatkowo mam w srebnej zetce krótki tłumik ( taki jak się montuje w czarnych zetka( classic) z zwęrzoną gardzielą przy cylindrze). Za parę dni przyjdzie mi zebatka zdawcza 14z i zobaczymy wtedy jak się będzie sprawował motor. Dodam, że mam przejechane 800 km.
Pokaż swoją Zetkę w Dziale "Nasze Zetki" jestem ciekaw jak Zetka sport wygląda z tłumikiem od classic
Offline
Panowie moduł modułem a czy ma ktoś jakiś schemat takiego modułu?
Offline
Znalazłem na www.zaplon.fora.pl:
Ale do czego jest Ci potrzebny schemat? Przecież i tak modułu nie rozbierzesz, a robić samemu kompletnie się nie opłaca
Offline
Powiem tak... Zrobić to nie jest problem. Z Zawodu jestem elektronikiem. Może da sie to jakoś obejść poprzez dodania jakiegoś elementu poza kostkę.
Offline
Offline