pozwolę sobie też kilka swoich mądrości wtrącić jak na mąciwodę przystało
1) co do łańcucha- czy zetka to wyrwiręka lub obcinacz palców to niewiem, ale smar do łańcucha (tzn nie byle jaki smar zeby byl gesty itp, tylko wlasnie smar do lancucha) powinien byc nakladany tak: smar ma byc nanoszony na wewnetrzna czesc lancucha, nalezy odczekac 10-30 min przed jazda, smarowac najlepiej na rozgrzany łańcuhc np po zakończonej jeździe. - to instrukcja z niemieckiego smaru S100.
2) co do odpalania moto w zimę- jeśli moto stacjonuje w ciepłym miejscu - jakaś kotłownia, piwnica itp to odpalenie moto zeby sie porzadnie rozgrzal ani mu nie zaszkodzi ani mu nie pomoże. co do skroplonej pary- jesli moto bedzie porzadnie rozgrzane to sie nic nie ma prawa skroplić, jesli natomiast moto pochodzi pol minuty i odrazu wylaczymy to faktycznie bez sensu
3)czy moto przykryjemy czy nie (liczac ze moto stacjonuje jw to nasza sprawa, jesli nie chcemy tony kurzu ktory bedzie trzeba na wiosne wycierac to mozemy przykryc a jak nam to nie przeszkadza to nie przykrywamy, a czy go przykryjemy w ulubiony kocyk, recznik, papier toaletowy czy profesjonalny pokrowiec to (jesli w pomieszczeniu nie ma wielkiej wilgosci) nic mu sie nie stanie
reszte poradnika uważam za całkiem stosowny, przyzwoity i przydatny, a stosowanie zalecanych punktow napewno moto nie zaszkodzi a wrecz pomoze
tararam
Offline
odpalenie moto
Każde odpalanie silnika, to dużo zwiększone zużycie całej jednostki, dla mnie bezsens, poza tym, jeżeli po 15 sek nie zaczniemy takim silnikiem jechać, silnik dostanie po tyłku jeszcze mocniej. Nie wiem czemu ludzie odpalają silniki w zimę, skoro najlepiej spuścić paliwo z gaźnika, kranik zamknąć, ustawić rozrząd by krzywki popychaczy nie oddziaływały na sprężyny zaworów i po prostu dać sobie spokój. - przepis na perfekcyjnie idealne przechowanie motocykla, bez straty dla silnika.
Co do pkt 3)
Jestem żywym przykładem, jak ładnie mi wydech zjechało, dzięki złemu nakryciu motocykla. Po zimie motocykl był cały mokry i wilgotny.
Offline
Mam pytanie czy łancuch przed zimą czyścimy i od razu smarujemy czy tylko czyścimy i dopiero na wiosne nakładamy smar, i to samo dotyczy oleju czy wymienić przed zimą czy po?
Offline
Łańcuch najlepiej wyczyścić i nasmarować przed zimą, bo takie rzeczy nie są dobrze zabezpieczone przed rdzą. A jeszcze lepiej byłoby go pokryć wazeliną techniczną, tak jak i inne elementy narażone na korozję. A olej najlepiej wymienić i przed i po, bo przepracowany olej ma w sobie różne szkodliwe dla silnika związki chemiczne gdy sobie właśnie tak stoi. A olej po mroźnej zimie też potrafi stracić część swoich właściwości. Dlatego najlepiej zmienić go przed i po, bo nie jest to jakiś kosmiczny wydatek.
Offline
Ja jeszcze dodam taki 'myk', w mojej książce serwisowej napisali żeby przed zimą:
Wykręcić świecę, wziąć strzykawkę i ok. 5ml oleju silnikowego(nowego/nieużywanego). Przez otwór od świecy wlać do komory spalania ten olej. Wkręcić świecę, po czym zakręcić ze 3-4 razy rozrusznikiem (ale oczywiście bez zapłonu), żeby olej rozprowadził się po wewnętrznych ściankach cylindra.
Offline
Wyśmienity Poradnik ! Na pewno się do niego zastosuje . Ale czy paliwo nie wyparuje ze zbiornika ? mogę się mylić ale paliwo w pewnym stopniu się ulatnia
Offline
Ja osobiście okryłem swój motocykl Pokrowcem na motor . Gdy kupowałem swoją Zetkę był dołączany gratis wraz z uzdatniaczem silnikowym , blokadą na tarczę , siatką na kask , breloczkiem Rometa i innymi . Pokrowiec na motor kosztuje w granicach 25 - 30zł można go kupić w każdym sklepie z motocyklami lub częściami do motocykli . to nie jest duży wydatek a pokrowiec jest bardzo przydatny bo zawsze chroni motocykl np. w deszcz .
Offline
mam kilka pytań żeby spuścić paliwo z gaźnika to ta 3 śruba ?? jak mam w garażu > 5 stopni to musze motor okrywać bo nie mam pokrowca a co do akumulatora to wynosic go do domu a te przewody do akumulatora to jak je zabezpieczyć ??? i wymiana oleju w zime jest konieczna ?? był wymieniany z miesiąc temu jeszcze gdzieś czytałem o rozrządzie ze jakoś sie go ustawia na zime świece wykręcić ?? i 5 ml oleju dolewac co miesiąc i kopać kopką ?? w instrukcji pisze zeby lac olej moly mam dopiero 1000 km w wiosne będe wymieniać i myślę nad motulem tylko jakim syntetyk czy półsyntetyk ?
Ostatnio edytowany przez DraX (2011-10-19 22:05:32)
Offline
10W-40 4T Racing ja mam, taki jak w instrukcji, ale polecił mi go mechanik tak poza tym PS. Drax, widziałeś te fotki z paskami? napisz mi na gadu
Offline
http://moto.allegro.pl/castrol-bike-pol … 00109.html a to dało by radę?
Offline
Wszystko fajnie tylko tankowanie pod korek mnie zdziwiło bo jeśli zatankujemy pod korek np. w grudniu to do marca/kwietnia nam wywietrzeje i 50 zł by w błoto poszło.
Ostatnio edytowany przez kapselgekon (2012-12-30 20:36:54)
Offline
Offline
Jak nie odparuje, wylej sobie troszkę w jakieś płytkie naczynie, zostaw na kilka dni i byny nie będzie MAAGIA
Offline