Strony: 1
Stopień trudności poradnika: trudny
Kiedy mamy już zębatki:
I mamy za mało wyciągnięty łańcuch i żadna nam nie wchodzi.
Próbujemy zrobić krok pierwszy - http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=258
(podziękowania dla Slawkowskiego)
Jeśli to nie pomoże, przechodzimy do kroku 2
Sprawdzamy stan napinacza. Po jego zluzowaniu i odciągnieciu na bok, możemy spiłować
nadmiar stali.
Jeśli po spiłowaniu zostanie spiłowanych więcej niż 2-3mm a wcięcie na śrubę nam
znacznie się zmniejszy to rezygnujemy z tej opcji.
Pamiętajmy też o tym żeby było równo.
Po wszystkim naciągamy łańcuch pamiętając o luzie łańcucha 15-25mm
A tu pokazane to przez Sławka
Slawkowski napisał:
Jest to luz góra-dół, praktycznie ja sobie ustawiam tak, żebym mógł ruszać łańcuche góra-dół w granicach minimalnych czyli ok. 1,5 cm - w najciaśniejszym miejscu. Generalnie nie jest to takie proste, żeby precyzyjnie ustawić ten luz na całe długości, najczęściej nie możliwe (miejscami luz przekracza te 2,5 cm).
Obecnie nie używam nawet miary, luz jaki powinien być mam "w oku" i sprawdzam sobie go na całej długości właśnie metodą "wizualno-macalną" zresztą dużo można wywnioskować z tego jak łańcuch zachowuje się na zębatce.
*Opcja polecana przy wymianie zębatki 14z
Prędkości:
oldboy napisał:
sprawdzone:
zębatka 13z - 45km/h - 6500 obr
zębatka 14z - 45km/h - 6000 obr
zębatka 15z - 45km/h - 5500 obr
mówię o prędkościach mierzonych GPS-em NIE LICZNIKOWYCH!!!!!
1 ząb więcej obniża obroty o 500!!!! (no, może 15z o ok.600, ale to i tak w granicy błędu)
wartości sprawdzone i zweryfikowane
pozdr
a prędkość mierzcie tylko z GPS - Zetka pokazuje do 15km/h więcej
Ostatnio edytowany przez srubekl (2011-05-14 00:49:31)
Offline
PickNick napisał:
Wiem, o co chodzi z tym poradnikiem, sam tak chciałem rok temu zrobić, ale jakoś się łańcuch wyciągnął.
Bardzo dobry poradnik. Pomógł (+)
Dzięki, opcja pomocna jeśli nie chce nam się czekać na wyciąganie a jeździmy spokojnie no i warto potem element spiłowany czymś pomalować żeby nie korodował! Pamiętajcie.
Offline
ozesz Ty..... nieźle....
ja czekam właśnie na łańcuch, wziąłem 130 ogniw i sobie go skrócę, jak się za to wezmę to napiszę też co i jak, ile ogniw wystarczy i co mi tam jeszcze po drodze wyskoczy
Subekl, u Ciebie też zębatka zdawcza po zablokowaniu ma luz na boki ? (blaszka blokująca w nacięciu na wale troszkę ma luzu).
ale z tego co widzę, dołoży się 2 ogniwa i będzie malina.
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-04-08 09:08:44)
Offline
Slawkowski napisał:
Subekl, u Ciebie też zębatka zdawcza po zablokowaniu ma luz na boki ? (blaszka blokująca w nacięciu na wale troszkę ma luzu).
Tak jest luz i chyba kupie nowa blaszkę do zdawczej i też wymienię. Jeżdżę z takim luzem.
Offline
Panowie trzymajcie się tematów - o filtrach nie piszemy tu bo nie są łańcuchami! (tu piszemy o filtrach - http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=387)
Offline
a Tylną jak się wymieni to coś da ?
Offline
Strony: 1