Olej zgodnie z zaleceniami planowałem wymienić po przejechaniu 500km, a że granicę tą minąłem dzisiaj, więc zapewne jutro, tudzież po jutrze to uczynię.. choć tu pojawia się problem, bo niby powinienem to zrobić w serwisie a nie samemu. Poza tym kwestia przeglądu gwarancyjnego po przejechaniu 500km - płatny 150-160zł, podobno to norma, ale dla mnie zwykłe zdzierstwo, na które (muszę podjąć szybką decyzję) albo się zgodzę.. albo przepadnie mi gwarancja. Skłaniam się ku tej drugiej opcji (zważywszy na fakt - jeśli dobrze rozumiem zapis w książce gwarancyjnej - podobne przeglądy powinienem robić jeszcze po 1500, 3000, 4500 km <?> i to mnie nie napawa optymizmem). Chyba, że się mylę.
Planuję wlać półsyntetyczny Castrol, ale to jeszcze nic pewnego, muszę się dopytać jaki jest zalecany.
W kwestii czasu przebycia wskazanej odległości to mniej więcej tak.. jak wspomniałem, trasa ma niecałe 80 km, ale 2-3 km różnicy nie ma większego znaczenia Pod górkę wiadomo, prędkość spada do 40km/h ale generalnie udawało się utrzymywać na prostych prędkości ok 60-65km/h. Zauważyłem, że na równej drodze wskazania prędkościomierza, są proporcjonalne do obrotów silnika, tzn. 6tyś/min - 60km/h, 6,5tyś/min - 65km/h - jedynie z górki to sie zmienia, i przy ok 6,5tys obrotów można osiagnać prędkość ok. 70km/h .. to tak z obserwacji.
Offline
Ender olej zalecany do silnika to Shell ,więc radziłbym Ci go kupić.
Jeżeli macie kufry na kask to proszę o zdjęcia i adresy sklepów gdzie go kupiliście.
Offline
Witam varden96.
Na str. 3 są fotki mojego WS 50, jest tam też kufer, jaki do niego zamocowałem. Kupiłem w salonie ROMETa, kask mieści się w nim bez problemu. Cena 145 pln.
Ostatnio edytowany przez Brydzyz (2011-05-04 15:08:38)
Offline
Sławkowski - z tego co zauważyłem to regulacja gaźnika nie jest niezbędna, bo nic nie dusi i ładnie wchodzi na wysokie, średnie i niskie obroty. Jest ok. na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Ja nic nie regulowałem w gaźniku. Być może po regulacji gaźnika będzie lepszy efekt - można spróbować. Osobiście uważam, że jak fajnie chodzi silnik to co tu regulować? Dla eksperymentu spróbuje.
Offline
siemanko. Bede ziekszal pojemnosc na 72ccm w serwisie.Koszt 350 zl. z robocizna. Wymiana tylko cylindra,tloka i pierscieni. Reszta zostaje bez zmian. Mozna przemienic na 80ccm,ale koszty rosna prawie 2 razy,dochodzi jeszcze wymiana walu i glowicy. Mysle,ze 72ccm wystarczy do spokojnej jazdy w dwie osoby.W serwisie twierdza ,ze moc zwiekszy sie do szesciu koni. Zobaczymy ???
Offline
Z tego co się orientuje to przy wymianie na 72 ccm trzeba wymienić głowice bo inaczej długo Ci to nie pochodzi...
po za tym 350 zł to strasznie drogo jak za sam cylinder...
Offline
Witam. Jestem świeżym posiadaczem tego motocykla (dopiero 130 km na liczniku :] ). Mam pytanie odnośnie wolnych obrotów. Jeżeli mój motor stoi na luzie i ma obroty 2-3 tys, to powinienem je zmniejszyć? Jeżeli tak to gdzie jest ta śruba którą się to reguluje, nie mogę się jej doszukać.
Offline
z prawej strony gaźnika
tylko uważaj bo jedna jest od regulacji mieszanki a druga od obrotów....
ja mam ustawione tak że na zimnym silniku kreci ~ 1000 rpm a na rozgrzanym ~ 1500 - 1600
a tak btw...
http://www.youtube.com/watch?v=znhDTUmJ8SM
co o tym sądzicie ? ;D
Ostatnio edytowany przez macialek95 (2011-05-05 13:25:38)
Offline
Waszym zdaniem wskazania prędkościomierza są ok? Tak się pytam, żeby się upewnić. A, i wcześniej ktoś wspomniał o blokadzie na 4 biegu do 5500rpm- chyba jej nie ma, nie? ;p
Offline
a co do tego filmiku 2 posty wyżej: takiemu sprzętowi jak jedzie z taką prędkością to nawet GSXR albo Hayabusa nie podskoczy ;p
Offline
od obrotów jest ta wyżej po prostu ;] ta, do której masz bliżej jak się na to spojrzysz siedząc ;]
Offline
michal_0310 napisał:
Waszym zdaniem wskazania prędkościomierza są ok?
Z tym jest różnie. Ja swój sprawdzałem jadąc ramie w ramie z mz ts 250 i prędkościomierzy były takie same
a z kolei ten licznik z filmiku przekłamuje i to ( jak koledzy udowodnili) o około 20 km/h.
Offline