Ja pierwszy raz olej wymieniłem po 300km
Offline
a przy jakich objawach trzeba wzbogacić mieszankę albo ją zubożyć? ;]
Offline
napisze co do tego filtru oleju kilka postów wcześniej to by mug by mi nareście ktoś napisać jak to naprawić
Offline
Nie ma
pozdrawiam !
Offline
Mam ten motorek, przeglądam instrukcje, a tam j w schemacie elektroniki jakiś wentylator i czujnik temperatury. O co chodzi?
Offline
Też się kiedyś zastanawiałem nad tym schematem, jednak jedyne wytłumaczenie jakie mi przyszło do głowy, to takie, że to jest masowa produkcja. A co za tym idzie, tak schemat jak i instalacja elektryczna jest identyczna, w innych modelach. Podejrzewam że czujnik temperatury to kontrola temperatury oleju (w silniku od WS 50 - brak), a wentylator to chłodzenie silnika (w WS 50 chłodzenie, to przepływ powietrza w trakcie jazdy).
Offline
Błąd w schemacie albo schemat nie od WS50.
Masz możliwość podrzucenia skanu sch. tutaj ?
Offline
no postaram się, a jak nie ja to niech ktoś inny wrzuci bo następne pytania innych mogą dotyczyć tego schematu ;]
Offline
u mnie na wsi mój ws 50 robi furorę po kupieniu mój kolega kupił aston benzer szos-turyst (s-t) drugi też aston benzer sąsiad ws 50 w szkole mnie się pytają bo chcą se kupić podobne normalnie oszaleli wprowadziłem modę w swojej gminie na s-t
Offline
Witam
Wczoraj nabyłem WS 50 i w związku z tym mam parę pytań:
1. Jak już zdążyłem wyczytać to schemat elektryczny się różni ze stanem faktycznym... a osobiście mam więcej błędów w mojej instrukcji, a mianowicie mam inne manetki niż w instrukcji, przy lewej manetce nie posiadam dźwigni ssania.. itp. w sumie większość tej instrukcji jest o kant d*** rozbić. Może trafiłem na jakiś felerny model czy wszystkie są tak profesjonalne?
2. Drugim problemem jest fakt, że po jeździe i powrocie do biegu jałowego (świeci się zielona lampka biegu jałowego) WS50 wciąż jest na biegu (próbuję puścić sprzęgło i motorower ciągnie do przodu)... po ponownym wbiciu pierwszego biegu i powrocie do biegu jałowego już wszystko jest prawie normalnie bo tu się pojawia mój następny problem...
3. Motorower po jeździe i powrocie do biegu jałowego (z sukcesem) utrzymuje obroty ok. 2200 co zakładam, że nie jest naturalne. Co prawda w ów świetnej instrukcji jest opisana procedura dostrajania obrotów biegu jałowego ale przy uruchomieniu maszyny (zimny silnik) obroty są na poziomie 1000. Co prawda przejechałem dopiero ze 40 km więc może wszystko w końcu zacznie normalnie działać ale osobiście się nie znam więc pytam.
4. Kolejnym pytaniem jest temat tablicy rejestracyjnej... posiadam tablicę w mniejszym z dostępnych wydań, a z racji że całe życie poruszałem się na 4 kółkach to nie mam pojęcia czy istnieją w ogóle jakieś ramki na tablicę rejestracyjną jak ma to miejsce w samochodach. Znalazłem jedynie podkładki pod tablicę ale to wciąż nie niweluje potrzeby przewiercania tablic... Jakieś rady, pomysły? Czy nie ma zmiłuj i wiertła w dłoń? Bo szczerze, aktualne mocowanie na taśmę klejącą nie wydaje się dobrym rozwiązaniem w perspektywie długoterminowej
5. A na koniec mam pytanie odnośnie rurki odprowadzającej opary z akumulatora. Gdzie macie ją podpiętą? Idzie od akumulatora i gdzieś chyba musi być zaczepiona? Moja po prostu wisiała co nie za bardzo mi się podobało więc przełożyłem ją przez otwór prze hamulcu nożnym, w sumie teraz w niczym nie przeszkadza ale ciekawi mnie gdzie ona powinna być oryginalnie?
I mam jeszcze bonusowe pytanie:
6. Polecacie jakiś pokrowiec na WS50 bo dziś kupiłem jeden, niby rozmiar jest nieco większy od wymiarów maszyny (info oczywiście z instrukcji) no i niestety za nic się nie da nałożyć ów pokrowca, nie starcza on na motorower bez lusterek a co dopiero z nimi... Więc jak macie jakieś namiary na sprawdzony pokrowiec to proszę o info. Motor będzie w sezonie na otwartym parkingu więc chcę go trochę zabezpieczyć przed zmoknięciem i ptaszyskami.
Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne rady.
P.S. Mam nadzieję, że w miarę zwięźle przekazałem moje myśli oraz, że nie złamałem żadnego regulaminu/zasad obowiązujących na forum. W gwoli ścisłości to tak, szukałem na forum i google.pl ale niestety o WS50 jest dość mało informacji póki co.
Ostatnio edytowany przez bula87 (2011-05-12 01:39:33)
Offline
Co do tej dźwigni ssania przy kierownicy to nie tylko tak masz bo instrukcja jest do wielu modeli i nie każdy ma tak samo więc nie ma czym się martwić
Masz dopiero 40km zrobione to zanim zrobisz 1000km napewno się polepszy bo części sie podocierają i będzie lepiej chodziło a z tym biegiem jałowym to poprostu musisz też wyczuć skrzynie
Nie wiem ja obrotami sie nie przejmuje jak jest zimny to ma niecałe 2tyś obr a jak się mocno rozgrzeje to ma powyżej 2tyś obr
Nie wiem czy chodzi ci o taka rame ale to jest właśnie pod tablice od 50cc http://allegro.pl/ramka-pod-rejestracje … 21566.html ale nie wiem czy jak ją tu włożysz to nie wyleci ja mam przykręconą na dwie śruby bo zawsze pewniej i jak jeżdże z kumplami z miasta to lubią pożartować i przekładają tablice do góry nogami a na śruby jak jest już tego nie zrobią ale to zależy gdzie i z kim jeździsz ja proponuje na śruby
Ta rurka co wychodzi od akumulatora powinna być spuszczona w duł żeby mógł nadmiar kwasu wylecieć na ziemie
Offline
bula87 napisał:
3. Motorower po jeździe i powrocie do biegu jałowego (z sukcesem) utrzymuje obroty ok. 2200 co zakładam, że nie jest naturalne. Co prawda w ów świetnej instrukcji jest opisana procedura dostrajania obrotów biegu jałowego ale przy uruchomieniu maszyny (zimny silnik) obroty są na poziomie 1000. Co prawda przejechałem dopiero ze 40 km więc może wszystko w końcu zacznie normalnie działać ale osobiście się nie znam więc pytam.
to normalne że na ciepłym silniku obroty są niższe a na rozgrzanym niższe ja osobiscie na zimnym mam ~ 1000 a na ciepłym ~ 1600.
pzdr ;D
Offline
bula87 napisał:
Witam
Witam
4. Kolejnym pytaniem jest temat tablicy rejestracyjnej... posiadam tablicę w mniejszym z dostępnych wydań, a z racji że całe życie poruszałem się na 4 kółkach to nie mam pojęcia czy istnieją w ogóle jakieś ramki na tablicę rejestracyjną jak ma to miejsce w samochodach. Znalazłem jedynie podkładki pod tablicę ale to wciąż nie niweluje potrzeby przewiercania tablic... Jakieś rady, pomysły? Czy nie ma zmiłuj i wiertła w dłoń? Bo szczerze, aktualne mocowanie na taśmę klejącą nie wydaje się dobrym rozwiązaniem w perspektywie długoterminowej
Są dostępne ramki, ja posiadam taką:
nic nie musiałem wiercić.
5. A na koniec mam pytanie odnośnie rurki odprowadzającej opary z akumulatora. Gdzie macie ją podpiętą? Idzie od akumulatora i gdzieś chyba musi być zaczepiona? Moja po prostu wisiała co nie za bardzo mi się podobało więc przełożyłem ją przez otwór prze hamulcu nożnym, w sumie teraz w niczym nie przeszkadza ale ciekawi mnie gdzie ona powinna być oryginalnie?
Powiem Ci, że w Zetce nie miałem tej rurki w ogóle (przez co - co nie co mi pożarło), sam sobie ją założyłem i puściłem rurkę w okolicy stopki centralnej, w sumie rurka może swobodnie wisieć, byleby nie miała możliwości wkręcenia się w coś. Dobrze by było, aby koniec znajdował się w takim miejscu, żeby w razie wycieku elektrolit nie zalewał Ci nic w motorku.
Offline
bula87 napisał:
2. Drugim problemem jest fakt, że po jeździe i powrocie do biegu jałowego (świeci się zielona lampka biegu jałowego) WS50 wciąż jest na biegu (próbuję puścić sprzęgło i motorower ciągnie do przodu)... po ponownym wbiciu pierwszego biegu i powrocie do biegu jałowego już wszystko jest prawie normalnie bo tu się pojawia mój następny problem...
Wskaźnik potrafi przekłamywać , ale skrzynia się z czasem dotrze , luz będzie wchodził lepiej , i będzie lepiej wyczuwalny , a zarazem wskaźnik biegu przestanie tak przekłamywać ( nie wiem czy w routerze jest wskaźnik czy tylko kontrolka luzu ).
bula87 napisał:
3. Motorower po jeździe i powrocie do biegu jałowego (z sukcesem) utrzymuje obroty ok. 2200 co zakładam, że nie jest naturalne. Co prawda w ów świetnej instrukcji jest opisana procedura dostrajania obrotów biegu jałowego ale przy uruchomieniu maszyny (zimny silnik) obroty są na poziomie 1000. Co prawda przejechałem dopiero ze 40 km więc może wszystko w końcu zacznie normalnie działać ale osobiście się nie znam więc pytam.
Obroty są dobre , mają być najmniejsze stabilne ( takie że jak puścisz manetkę to nie zgaśnie ). Oczywiście na ciepłym , jeśli gaśnie na zimnym trzeba go trochę rozgrzać ( podtrzymać obroty manetką ).
bula87 napisał:
4. Kolejnym pytaniem jest temat tablicy rejestracyjnej... posiadam tablicę w mniejszym z dostępnych wydań, a z racji że całe życie poruszałem się na 4 kółkach to nie mam pojęcia czy istnieją w ogóle jakieś ramki na tablicę rejestracyjną jak ma to miejsce w samochodach. Znalazłem jedynie podkładki pod tablicę ale to wciąż nie niweluje potrzeby przewiercania tablic... Jakieś rady, pomysły? Czy nie ma zmiłuj i wiertła w dłoń? Bo szczerze, aktualne mocowanie na taśmę klejącą nie wydaje się dobrym rozwiązaniem w perspektywie długoterminowej
Poszukaj na allegro ramki do tablicy motorowerowej , tu nie ma tak że są mniejsze i większe jest po prostu do motoroweru.
Offline