Mam problem z odpaleniem zetki 50 z ze startera elektrycznego. Gdy klikam przycisk to przez chwilę rozrusznik wolno kręci, a po chwili słychać trzaski jakby jakiejś zębatki. Dodatkowo lampka N i wszelkie światełka migają. Czy to problem z akumulatorem czy z rozrusznikiem?
[edit] Dodam że z kopki odpala normalnie.
Ostatnio edytowany przez aw100 (2013-07-18 12:42:38)
Offline
Zdecydowanie problem z akumulatorem. pojęździj nią z 15 min. z wyłączonymi światłami to ci się podładuje aku. lub prostownik jak wolisz.
Offline
Mateusz, tak się nie ładuje gdy akumulator jest padnięty, bo będzie do podtarcia się, a nie używania, ładowanie rpzez motocykl ma być wtedy gdy akumulator jest naładownay i się go używa na co dzień. Gdy jest rozładowany należy ładować prostownikiem!
Offline
Od samochodu czy od czołgu, 12V prostownik i tyle.
Offline
Prąd ładowania musi być dostosowany do pojemności akumulatora. W przypadku akumulatora zetki prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,9A. Ładowarek na rynku jest wiele rodzajów więc musisz sprawdzić, jaki prąd generuje twoja ładowarka podczas ładowania. Przeznaczenie ładowarki nie jest obojętne. Prąd ładowania akumulatorów samochodowycch to ok. 3A więc ładowarka samochodowa zagotuje akumulator Zetki. Boję się myśleć co może zrobić ładowarka od akumulatorów ciężarówek lub "czołgów", jak pisze Gumiś. Proste nowoczesne ładowarki (z Lidla) mają zazwyczaj wybór pomiędzy opcją motocykl/samochód.
Co do ładowania w pojeździe to nie ma przeciwwskazań poza tym, że w pełni rozładowany akumulator należy ładować ok 14H (prąd10% pojemności) więc trudno taki czas uzyskać podczas jednokrotnej jazdy lub wielu krótszych, więc lepiej naładować aku. ładowarką. Kolegę Gumisia proszę przy okazji o wypowiadanie się w tematach, o których ma chociaż trochę pojęcia.
Ostatnio edytowany przez sq3mva (2013-08-21 08:20:38)
Offline
Ale wy ludzie jesteście ograniczeni, do każdej pierdoły jaką wam wciskają.
Nie, nie wiem, bo ładowałem swój akumulator i jakoś jak podłączyłem na 6h po dolewaniu wody, to po tym czasie ładnie się gotował i jest niezawodny do dzisiaj . Po za tym jak mam swojego prywatnego mechanika, który jest w branży ok. 20 lat, to raczej jest pewien co mówi , ale najlepiej iść i tracić kase na jakieś ładowarki, niż naładowaćzwyjłym prosto.
Offline
GuMiS napisał:
Nie, nie wiem, bo ładowałem swój akumulator i jakoś jak podłączyłem na 6h po dolewaniu wody, to po tym czasie ładnie się gotował i jest niezawodny do dzisiaj .
Przed ładowaniem należy sprawdzić poziom elektrolitu we wszystkich ogniwach. Tam, gdzie poziom jest poniżej górnej krawędzi separatorów, dodać destylowanej lub dejonizowanej wody tak, aby zalać separatory. Nie uzupełniać do najwyższego poziomu przed ładowaniem, zrobić to należy po ładowaniu.
Kolega Gumiś nie rozumie jednego, żeby komuś coś doradzać, to trzeba coś wiedzieć. Jeżeli kolega uważa, że wszystko jest proste jak budowa cepa, to Twoja sprawa, ale nie wypowiadaj się na forum i nie szerz dyletanctwa.
Offline
Boli Cie?
Dolewałem bo było poniżej LOW. Po za tym jeżeli dolewałem przed ładowaniem to chyba wiem jaki jest efekt? Dolej po doładowaniu, to zabaczymy jaki będziesz miał efekt, po za tym aż szkoda gadać i chyba ogranicze swoje wypowiedzi w postach, bo nie bedziesz mnie uczył, jak naładowałem nie jeden akumulator i do dzisiaj są sprawne, tylko Ty masz jakieś metody na około.
Offline
Nie pogodzić, że ma wiecej, wiedzy, tylko robie tak jak napsialem od niepamietnych czasow i jest dobrze, wiecpo co coś zmieniac, jak jest dobrze? Po za tym moj osobisty mechanik, ktory ma wiecej doswiadczenia niz polowa uzytkownikow tego forum tak mowi, to tak jest.
Offline
sq3mva napisał:
Prąd ładowania musi być dostosowany do pojemności akumulatora. W przypadku akumulatora zetki prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,9A. Ładowarek na rynku jest wiele rodzajów więc musisz sprawdzić, jaki prąd generuje twoja ładowarka podczas ładowania. Przeznaczenie ładowarki nie jest obojętne. Prąd ładowania akumulatorów samochodowycch to ok. 3A więc ładowarka samochodowa zagotuje akumulator Zetki. Boję się myśleć co może zrobić ładowarka od akumulatorów ciężarówek lub "czołgów", jak pisze Gumiś. Proste nowoczesne ładowarki (z Lidla) mają zazwyczaj wybór pomiędzy opcją motocykl/samochód.
Co do ładowania w pojeździe to nie ma przeciwwskazań poza tym, że w pełni rozładowany akumulator należy ładować ok 14H (prąd10% pojemności) więc trudno taki czas uzyskać podczas jednokrotnej jazdy lub wielu krótszych, więc lepiej naładować aku. ładowarką. Kolegę Gumisia proszę przy okazji o wypowiadanie się w tematach, o których ma chociaż trochę pojęcia.
sq3mva napisał:
Przed ładowaniem należy sprawdzić poziom elektrolitu we wszystkich ogniwach. Tam, gdzie poziom jest poniżej górnej krawędzi separatorów, dodać destylowanej lub dejonizowanej wody tak, aby zalać separatory. Nie uzupełniać do najwyższego poziomu przed ładowaniem, zrobić to należy po ładowaniu.
Wszystko wyjaśnione "czarno na białym" co do ładowania akumulatora.
Offline
Witam, u mnie przy odpalaniu z rozrusznika jest czasami, nie zawsze dziwny dźwięk jakby coś sie męczył ten rozrusznik czy coś akumulator jest naładowany tak jak trzeba, co to może być?
Ostatnio edytowany przez fritz98 (2013-09-01 18:24:24)
Offline