W poniższym poście postaram się przybliżyć co należy zrobić aby Zetka lub inny motor ładnie pracował na zimnym silniku.
Bardzo często miałem taką sytuacje że silnik gasł mi na wolnych obrotach (jak był zimny) a na ssaniu się dusił więc ustawiłem mu wolne obroty nieco wyższe przez co jak był zimny miał 1,7 ty z a jak się rozgrzał po dłuższej jeździe potrafił mieć 2,5 obrotów co trochę mnie wkurzało bo te obroty były zbyt wysokie.
Jeżeli ktoś ma podobny problem lub chce aby motor miał lepszą kulturę pracy polecam zakupić następujące rzeczy:
Cewka zapłonowa o zwiększonym woltarzu.
Fajka NGK LB-05F
Świeca zapłonowa NGK CR7HIX
Gdy to wszystko zamontujemy i dodatkowo wyregulujemy gaźnik uzyskamy super efekt.
Moje uruchamianie silnika po tej operacji wygląda tak:
Ssanie wyłanczam zaraz po uruchomieniu silnika a obrotomierz wskazuje 1,4-1,5 tyś a po rozgrzaniu nie wiecej jak 1,7 tys. silnik pracuje znacznie równiej.
Naprawdę polecam.
Dane odnośnie obrotów silnika pochodza od obrotomierza elektronicznego marki KOSO
Ostatnio edytowany przez szeryf (2011-05-30 10:55:28)
Offline
Ssanie wyłanczam zaraz po uruchomieniu silnika a obrotomierz wskazuje 1,4-1,5 tyś a po rozgrzaniu nie wiecej jak 1,7 tys. silnik pracuje znacznie równiej.
Miałem identycznie w zetce przez cały okres pracy. ------> Regulacja gaźnika się kłania.
Pomysł z fajką, świecą i cewką jest dobry.
Offline
Mam tak samo i nic nie wymieniałem - trzeba było dobrze przeprowadzić regulację gaźnika (niemal trzy razy) no i teraz pięknie chodzi. Ale te rzeczy też warto wymienić, są lepszej jakości.
Offline
Nikt z was nie jest w stanie tego sprawdzić ponieważ wy dysponujecie seryjnym obrotomierzem a ja zakupiłem obrotomierz z dokładnościa do 100 obrotów na minutę marki KOSO
To zupełnie zmienia postać rzeczy.
Offline
PickNick napisał:
Ja mam słuch, na obrotomierz nie ma co patrzeć przy regulacjach.
Totalny amator ten PickNick
To pewnie masz ustawione na 2,5 tys obrotów i myślisz że kozak jesteś że zawsze ci odpala.
Jak masz odpowiedni sprzęt to wówczas można mówić o regulacji gaźnika z prawdziwego zdarzenia.
Nie wyczujesz na słuch różnicy o 100 obrotów a na precyzyjnym obrotomierzu masz taka możliwość.
Ostatnio edytowany przez szeryf (2011-05-30 19:27:09)
Offline
akurat różnica 100 obrotów to żadna różnica, poza tym nie jest powiedziane, ze każdej Zetce ma odpowiadać dokładnie i tylko np. 1500 obr./min.
może się okazać, że jedna będzie chodziła dobrze na wolnych przy 1400, a druga przy 1700.
2500 obr./min. już się dobrze słyszy i czuje.
Offline
Powiedz mi, profesjonalisto ( skoro inni to amatorzy ) , jaką różnicę daję te 100 obr. wte czy wewte ? Skoro masz obrotomierz to uważasz się za speca w regulacji gaźników ? Odpowiem ci że nie robi to żadnej różnicy, czy masz 1700 obr/min czy 1787 obr/min. Obroty mają być ustawione najmniejsze stabilne jakie można uzyskać na danym ciepłym motorze, co to za różnica czy masz obrotomierz czy kompas.
Offline
Nie będę się męczył z regulacją prostego singla jakimiś przyrządami bo to śmiech na sali... Powiedz jak ogara 900 wyregulować, jak 95 % kibli wyregulować? Na słuch i nie trzeba inaczej, na pewno miałem poniżej 1,6 k obr, sam licznik pokazywał mi równe 1500 obr, na słuch było dla mnie podobnie i motorower pracował cicho i równo akurat na te obroty. I tak jeździłem przez 6000 tyś km i następne 6000 km tak samo zrobi.
Spokojnie przy hondzie varadero regulacje gaźników (keihinów) przeprowadzę przy użyciu wakuometrów i innych metod.
Offline
Jeżeli mówimy o regulacji gaźnika kręcimy śrubką od mieszanki to to mamy tak 1,5 tyś 1,6 tyś 1,7 tyś a później spada 1,6 tyś i 1,5 tyś chodzo o to że należy wyłapać te najwyższe obroty czyli 1,7 tyś a później śrubką od regulacji wolnych obrotów zmniejszamy do 1,5 tyś i jest git.
No a wasze dane pochodzą z seryjnego obrotomierza który jest bardzo niedokładny.
Oczywiście można regulowac też na słuch ale na pewno nie będzie to tak dokłądne ustawienie.
Offline
Dokładnie lub mniej, różnicy to wielkiej silnikowi nie robi, a za taką kasę jaką ty wcisnąłeś w ten obrotomierz to ja bym miał paliwa na 100 lat chyba I bym pozakładał porządne części do silnika. Zresztą dokładność dokładnością, ale po dłuższym czasie znasz już rozbieżności w jakich Ci obrtom oszukuje i sam wiesz na oko ile jest tak naprawdę. Jak dla mnie to zamiast licznika mogę mieć nawet termometr i w jeździe jakoś mi to wadzić bardzo nie będzie
Ostatnio edytowany przez Cislaw931 (2011-06-17 10:07:05)
Offline
Grabar napisał:
Powiedz mi, profesjonalisto ( skoro inni to amatorzy ) , jaką różnicę daję te 100 obr. wte czy wewte ? Skoro masz obrotomierz to uważasz się za speca w regulacji gaźników ? Odpowiem ci że nie robi to żadnej różnicy, czy masz 1700 obr/min czy 1787 obr/min. Obroty mają być ustawione najmniejsze stabilne jakie można uzyskać na danym ciepłym motorze, co to za różnica czy masz obrotomierz czy kompas.
Wszystkie moje artykuły staram sie robic jak najbardziej rzetelnie i skoro mam taki obrotomierz byłem w stanie ocenić jaka różnicę daję ten zestaw do którego zakupu zachęcam.
Offline
A co myślicię o czeskiej świecy firmy BRISK ? Oznaczenia: BRISK NAR14YC , Kupiłem taką ostatnio i nie widzę różnicy, lepiej wymienić na NGK ?
http://193.23.48.135/swieca-brisk-nar14 … 11278.html
I jeszcze jedno: ile by kosztowało taka zabawa żeby wymienić cewkę, fajkę i świece ?
Ostatnio edytowany przez killer07 (2011-06-23 13:32:27)
Offline