Czekamy czekamy xD, na wznowienie projektu.
Offline
Odkopię... Ja mam 88ccm na oryginalnym wale w poziomym silniku i jakoś wał wytrzymuje Pod 110ccm też tylko korba jest dłuższa więc bez biadolenia, że nie wytrzyma itp.
Do Autora :
Twoja wydmuszka z głowicą od 50ccm nie ma prawa działać dobrze bo zbyt mała średnica zaworów zamuli to wszystko, głowica od 72cc minimum
Załóżmy, że przeszlifujesz tuleje pod większy tłok to jak załatwisz sprawę uszczelki pod głowicą ? Większy tłok to większa średnica otworu w uszczelce, a na dodatek ma ona metalową otoczkę.
Wkładałeś obydwa tłoki w sworzeń i sprawdzałeś wysokość od sworznia do denka tłoka ?
Przeczytałem cały temat i mam wrażenie, że autor nie ma pojęcia w ogóle co robi, grubość tulei musi być minimum 1.5mm bo poniżej suw tłoka może rozwalić tuleje i będzie kupa z tego.Moim zdaniem lepiej było by wybić lub wytoczyć tuleje z cylindra, roztoczyć cylinder i wprasować nową tuleję o ile nie przebijemy się przez ożebrowanie, bo może być taka sytuacja, że roztoczymy za dużo cylinder i wejdziemy na szpilki lub całkowicie cylinder rozpadnie się...
Uszczelkę pod głowicę można byłoby wyciąć z miedzi 1mm na wzór starej lecz pod średnicę nowego tłoka i dać małą ilość specjalnej masy do uszczelek tylko nie dawać w okolicę tłoka, no i uszczelka musiałaby być wycięta wręcz idealnie.
Moim zdaniem jak chcesz to robić to musisz mieć wszystko przemyślane i wymiary bo jak będziesz kupował tłoki na ślepo to stracisz więcej pieniędzy niż będziesz na tym jeździł.
Offline
Uszczelka to najmniejszy problem, sam robiłem metalową kiedyś .
Mówiłem, żeby nabić tuleje inną
Offline
Co do tłoka z tych wymiarów co były przy tłoku jest tak samo wysoki i sworzeń pasuje. uszczelka była by od skutera lub po prostu była by dorobiona.
Co do cylindra po pomiarach wyszło mi ze z tej tulei co jest oryginalnie prawie nic nie zostanie(juz nie pamiętam ile to było
Co do roztaczania ożebrowania spokojnie go starczy na roztoczenie pod tuleje na ten tłok.
Tuleja myślałem nad wbiciem jej z cylindra od tych niby cylindrów 90ccm i tak samo sie nam tutaj rozwiązuje problem uszczelek.
Tylko ze koszt tego byłby nie opłacalny nie chce mi się liczyć nawet
VinT jak jesteś taki majster napisz jak ty byś to zrobił od A do Z i mniej więcej koszty?
Offline