Gost Rider napisał:
Plaska zębatka wejdzie i nic się nie stanie łańcuch nie idzie mu po skosie itd.
No to zacznę żartem ale potem jak najbardziej poważnie:
Jasne a Chińczycy wymyślili wygięte bo mieli taki kaprys no i żeby było drożej i proces technologiczny utrudnić. Powiem tak... przy płaskiej iskry jak ze szlifierki nie lecą?, to musi być dobrze. No to gratuluję takiego postrzegania, fakt przy litrze takie podejście skończyło by się pierdolnięciem łańcucha przy dużej szybkości, w pięćdziesiątce to się nie zdarzy ale czy znaczy to ze można olać szybsze zużycie zespołu napędowego?. Jak spadnie takiemu 15 latkowi łańcuch i nie daj Boże zablokuje koło to co powiesz jego rodzicom Gost Rider, Przepraszam ???. Dlatego odpisuję młodym żeby robili to "porządnie" i tak mając wątpliwości czy nap. 14-latek dla którego Zetka jest pierwszym moto powinien od razu kombinować z pojemnością i przełożeniami, i to nie jest wymądrzanie się tylko doświadczenie.
Offline
wfinger napisał:
Gost Rider napisał:
Plaska zębatka wejdzie i nic się nie stanie łańcuch nie idzie mu po skosie itd.
No to zacznę żartem ale potem jak najbardziej poważnie:
Jasne a Chińczycy wymyślili wygięte bo mieli taki kaprys no i żeby było drożej i proces technologiczny utrudnić. Powiem tak... przy płaskiej iskry jak ze szlifierki nie lecą?, to musi być dobrze. No to gratuluję takiego postrzegania, fakt przy litrze takie podejście skończyło by się pierdolnięciem łańcucha przy dużej szybkości, w pięćdziesiątce to się nie zdarzy ale czy znaczy to ze można olać szybsze zużycie zespołu napędowego?. Jak spadnie takiemu 15 latkowi łańcuch i nie daj Boże zablokuje koło to co powiesz jego rodzicom Gost Rider, Przepraszam ???. Dlatego odpisuję młodym żeby robili to "porządnie" i tak mając wątpliwości czy nap. 14-latek dla którego Zetka jest pierwszym moto powinien od razu kombinować z pojemnością i przełożeniami, i to nie jest wymądrzanie się tylko doświadczenie.
Krótko łańcuch nie idzie po skosie.Kierowca Zetki 50 w której jest zamontowana płaska zębatka jest po 50 więc nie jakiś małolat .A jak komuś to nie wystarcza to w Benzer Astonie,GSR,Barton TZR 50N czyli motorowery z pionową wersją 139FMB montowane są płaskie zębatki.Tarcze kotwiczne hamulca z tyłu jest taka sama jak w zetce .Można zrobić przeszczep polegający na przełożeniu całego koła wraz z piastą zabieraka,tarczą kotwiczną,kołem z Zumico GR 500 itd.
Offline
Nie do zetki nie można zamontować płaskiej. Sam to chciałem zrobić bo dostała mi się w łapska takowa zębatka i jak ją później założyłem to jak zobaczyłem że łańcuch idzie krzywo (jak cholera) to pojawił mi się banan na twarzy i sobie pomyślałem : "a niektóre bez mózgi zakładają do zetki prostą zębatke " . Zakładając prostą zębatke kilku krotnie zwiększysz zużycie łańcucha. Czyli bardzo szybko zębatka i łańcuch ci się wykończy.
Offline
marcint6070 napisał:
Nie do zetki nie można zamontować płaskiej. Sam to chciałem zrobić bo dostała mi się w łapska takowa zębatka i jak ją później założyłem to jak zobaczyłem że łańcuch idzie krzywo (jak cholera) to pojawił mi się banan na twarzy i sobie pomyślałem : "a niektóre bez mózgi zakładają do zetki prostą zębatke " . Zakładając prostą zębatke kilku krotnie zwiększysz zużycie łańcucha. Czyli bardzo szybko zębatka i łańcuch ci się wykończy.
Jak będę miał okazje to zrobię zdjęcia jak wygląda i jak się zachowuję płaska zębatka w zetce.A tak na marginesie dodam że jak macie problem z wyborem zębatkami do zetki to lepiej jest kupić tańszą piastę zabieraka od np.junaka 901,Routera WS 50 i innych a następnie zamontować wraz z płaska zębatką i mieć z głowy zębatki montowane w Zetce.
Offline
Gost Rider napisał:
Jak będę miał okazje to zrobię zdjęcia jak wygląda i jak się zachowuję płaska zębatka w zetce
Gost ! możesz zrobić to zdjecie jak chcesz, ja ci powiem że dla mnie i MarcinT6070 nie musisz, miałem pożyczoną od sąsiada zębatką od Astona chyba - 41z i po zamontowaniu przyłożyłem zwykłą metrową wasserwagę na płasko do niej to był centymetr różnicy i wywaliłem to w cholerę. Pewnie można kupić zabierak, piastę a nawet całe koło tylko pytam po kiego grzyba jak konfiguracja pod 72ccm 14/38 jest idealna, i żeby skończyć temat bez zacietrzewiania się proponuję... ludziska przeczytają i sami postanowią ok. Gost ?
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-03-30 17:07:20)
Offline
A czy ktoś mógłby podrzucić linka z zębatką 38z? Obszukałem już chyba całe internety i znalazłem jedną za 80zł co mi się srednio widzi
Offline
wfinger napisał:
Gost Rider napisał:
Jak będę miał okazje to zrobię zdjęcia jak wygląda i jak się zachowuję płaska zębatka w zetce
Gost ! możesz zrobić to zdjecie jak chcesz, ja ci powiem że dla mnie i MarcinT6070 nie musisz, miałem pożyczoną od sąsiada zębatką od Astona chyba - 41z i po zamontowaniu przyłożyłem zwykłą metrową wasserwagę na płasko do niej to był centymetr różnicy i wywaliłem to w cholerę. Pewnie można kupić zabierak, piastę a nawet całe koło tylko pytam po kiego grzyba jak konfiguracja pod 72ccm 14/38 jest idealna, i żeby skończyć temat bez zacietrzewiania się proponuję... ludziska przeczytają i sami postanowią ok. Gost ?
Z tego co wiem to nie da się zamontować zębatki od Astona do Zetki z tego powodu że jest inny rozstaw ;p
Offline
Ile to przerobić
Offline
Himlu napisałem chyba od Astona bo to kumpla była ze dwa lata temu to nie pamiętam dokładnie a poza tym to tam w Astonie trzeba tylko otwór centralny o parę mm stoczyć ale sprawa nie warta zachodu bo założyłem na próbę i było kijowo z drugą zębatką wiec wymieniłem na 38z
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-03-30 22:23:20)
Offline
wfinger napisał:
Himlu napisałem chyba od Astona bo to kumpla była ze dwa lata temu to nie pamiętam dokładnie a poza tym to tam w Astonie trzeba tylko otwór centralny o parę mm stoczyć ale sprawa nie warta zachodu bo założyłem na próbę i było kijowo z drugą zębatką wiec wymieniłem na 38z
Noo Aston ma większy rozstaw trochę
Dokładnie , lepiej jest od razu kupić oryginalną 38z od Z-150
Offline