Witam,
planuję zmienić w zetce cylinder na 125cc.
Nie chcę kupować całego, nowego silnika 125, bo będzie mnie to kosztowało około 1300zł, ale domyślam się, że przy wymianie cylindra wymiana głowicy rówież będzie potrzebna. Nigdzie nie mogę znaleźć kompletu cylek+głowica 125cc, za to pełno jest 150cc. Może mi ktoś pomóc?
Jak zareaguje "dolna" część silnika na zmianę cylindra? Wytrzyma?
Offline
Jak to nie??? Kolega ma moto 50cc z cylem 125, tylko że on ma silnik poziomy.
Offline
To ktoś kolegę w żope zrobił bo to na pewno nie jest 125. Cylinder 125 czy 150 są do silnika 157 FMI, a w zetce masz silnik 139QMB. Pomijając oczywistość taką, jak to, że ten cylinder jest o wiele za duży do karterów, różni się rozstawem szpilek to nie sądzę, żeby rozrząd i skrzynia wytrzymały takie obciążenia. Polecam najpierw poczytać a dopiero potem brać się za mechanikę.
Dodam jeszcze, że ingerując w moc motoroweru na własne życzenie ściągasz problemy na siebie i swoich rodziców. Polecam zacisnąć zwieracze i wpierw zrobić prawko, a potem kupić motocykl przystosowany do mocy jaką operuje.
Ostatnio edytowany przez RoNdeL (2016-01-31 18:22:53)
Offline
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz.
Offline
W poziomych silnikach można zmienić cylinder na 110. ale wtedy muisz zmienić cylek, głowice, tłok, wał i szpilki. W pionowym, czyli tak jak w zetce możesz wstawić max 72cc
Offline
bumek napisał:
W poziomych silnikach można zmienić cylinder na 110. ale wtedy muisz zmienić cylek, głowice, tłok, wał i szpilki.
Robiłem koledze, bo chciał zaoszczędzić. Gra niewarta świeczki ... albo trafił na taki słaby materiał, albo wszystkie zestawy z allegro takie są. Po 500 km przebiegu wypaliło zawory
Offline
Nie ma co się bawić w takie przeróbki bo to nie będzie miało sensu. I tak musiałbyś jeszcze wał wymienić. Ale i tak właśnie nie pasuje cylinderek 125 do silnika 50 (rozstaw szpilek inny). A po drugie to 4 biegi to za mało w 125, chyba że w terenie chcesz jeździć. Ja kupiłem silnik 125 za 500zł i dobrze działa ale przydałby się 6 bieg.
Offline