Hunt! a rozrząd ustawiłeś??
U mnie na 0,05/0,05 zawory nie klepią, może jednak powinniście zmniejszyć luz wydechowego...
Style - ja mam zestaw jakby dla Ciebie - od Oriona
Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 22:01:13)
Offline
Witam
Czytam ten temat od początku, czytam i czytam jak składacie zestaw. Też takowy zakupiłem, ale niechaj mi ktoś powie jaką siłą dynamometru mam skręcić śruby na wąsach. Pytam bo to ponoć to bardzo istotna sprawa by skręcić cylinder równomiernie.
Offline
no witaj, szkoda, że wcześniej nie ujawniałes na forum... ale czytać, czytał skubaniec jeden
daj sobie spokój z dynamometrem, śruby na szpilkach dokręcaj po troszku, koniecznie po przekątnej, nie dookoła!!! aż do oporu, potem idź spać a rano dokręć znowu o jeden obrót, bo uszczelki "usiądą", potem odpal, a potem być moze jeszcze będzie pole do dokręcenia o pół obrotu
Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 22:35:05)
Offline
Wcale się na forum nie chowałem. Dopiero dzis przekopując internet natrafiłem na to forum i niemal cały dzień przetrząsam je od góry aż do dołu. Aż tu niespełna 2 godziny temu natrafiłem wreszcie na ten temat. Wczytałem się, zarejestrowałem i zadałem pytanie na które odpowiedzi szukam już chyba z tydzień. Ale opłaciło się. Np. na tym forum dowiedziałem się że pierscienie zakłada się oznakowaną stroną do góry, dobrze wiedzieć bo musze je zdjąć z tłoka i poprawić. Dodam że zakładałem je z pomocą brata według opisu znalezionego w internecie gdzie była mowa o wsuwaniu pierścieni na tłok z pomocą czterech 0,5mm blaszek. Ale to że takowych blaszek pod ręką nie miałem użyłem do tego celu starej uszczelki cylindra. Poprostu wyciąłem 4 w miarę równe i proste paseczki uszczelki na nie wsuwałem pierścienie. Dobra metoda bo tłok się nie porysował.
Offline
loko napisał:
Hunt! a rozrząd ustawiłeś??
U mnie na 0,05/0,05 zawory nie klepią, może jednak powinniście zmniejszyć luz wydechowego...
Powiem tak. Wał korbowy był w położeniu "T" gdy ściągałem stary cylinder. Gdy zakładałem nowy, wał nadal był w tym położeniu. Dodatkowo, zębatkę tak udało mi się wpasować w głowicę, że znak na zębatce głowicy pokrywał się ze znakiem na obudowie głowicy, czyli rozrząd ustawiony prawidłowo.
W sumie troszke się z tym namęczyłem, a po drodze zastanawiałem się jakby to zrobić, żeby jakkolwiek zahaczyć zębatkę o łańcuch i później nastawić poprawnie rozrząd.
W samochodzie wiem, że się blokowało wałki rozrządu, ustawiało wał korbowy na znak i luzowało koła pasowe, i w ten sposób ustawiało rozrząd, ale tu? Dlatego męczyłem się z idealnym dopasowaniem ząbków
Offline
Pisałem Ci wcześniej, ze tu też możesz blokować wał, no ale skoro już zrobiłeś to git
Offline
loko napisał:
1> pierścienie: srebrny idzie jako pierwszy od góry, potem czarny, oznaczeniami albo napisem "up" do góry, ten potrójny (olejowy) zakłada się tak, że najpierw te brzeżne a potem delikatnie pomiędzy nie wciska się sprężynkę rozporową, popatrz uważnie jak są założone pierścionki na starym tłoku i delikatnie to rób Pudzianie
Mam tutaj pytanie, nie o kolejność który pierwszy pierścień się zakłada, a o oznaczenia bo na pierścieniu czarnym i srebrnym jest znak firmowy Lifana dalej "kreska" -10 zaś na drugim brzegu dużą literę D zamiast "up" i tutaj nasuwa mi się pytanie czy to robi różnicę, bo może D oznacza stronę do dołu?
Jeszcze jak by ktoś wiedział jaką siłą dynamometru skręca się cylinder i czy faktycznie te stare śruby na wąsach trzeba wymienić na nowe bo ponoć się rozciągają. Dobrze by było by ktoś wspomniał też coś nie coś jak regulować zawory szczelinomierzem. Być może stanie się mi to oczywiste jak taki szczelinomierz wpadnie mi w ręce, ale na chwile to nie wyobrażam sobie obsługi urządzenia które trzeba gdzieś tu wcisnąć i zmierzyć szczelinę o grubości setnych milimetra.
Za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę wdzięczny
Offline
Bo szczelinomierza sie nie wciska, tylko odkręcasz regulację żeby mieć np. pół milimetra szczelinę, wkładasz blaszkę 0,07 przykładowo, i dokręcasz do momentu aż blaszka będzie sie dała z oporem wysunąć. Kontrujesz regulację i koniec.
Offline
Postanowiłem nagrać pracę silnika, według mnie zawory mocno klepia, mimo iż silnik nie był rozgrzany. Trzeba coś z tym zrobić, tak być nie może
Zawory:
- ssący 0.05
- wydechowy 0.07
http://www.youtube.com/watch?v=n0ZL65qb8GY
Ostatnio edytowany przez StyleR1 (2012-03-11 12:43:45)
Offline
Laik napisał:
Hmm o co byscie powiedzieli jak by tą przerwe nieco zmniejszyc do 0, 05 i 0,06, chyba że to grozi jakimś uszkodzeniem
Gdyby siedziały za ciasno, to tak na dłuższą metę może to grozić uszkodzeniem, ale nie tak od razu. Chyba ustawię je tak jak loko - obydwa na 0.05.
Ostatnio edytowany przez StyleR1 (2012-03-11 12:56:55)
Offline
Jak mam być szczery, to dla mnie jest OK.
Offline
Slawkowski napisał:
Jak mam być szczery, to dla mnie jest OK.
Można tak się domyślać, ponieważ mój telefon nie ma zbyt dobrego mikrofonu, a sam filmik nagrywałem w garażu. W rzeczywistości mocniej klepie, może trochę mniej niż u cb ale klepie.
Offline
No i nikt się nie kwapi do odpowiedzi na pytanie o oznaczenia na powierzchni pierścieni.
W necie znalazłem taki artykuł o pierścieniach tłokowych http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php uważam że bardzo fachowy, ale jednak nie rozwiał mych wątpliwości czy literka D na pierścieniu oznacza że mam pierścień montować literą do korbowodu. W artykule jest mowa tylko o oznaczeniu G lub TOP montowana górą do denka tłoka.
Jak wy to zrobiliście? Uważacie że montować literą do góry czy do dołu?
Przepraszam was za moją dociekliwość, ale wole to zrobić raz jak na leży od początku do końca, niżeli znów za jakiś czas rozbierać, składać motor i docierać go przez tydzień albo i dwa. Zrobię to raz a dobrze i będę zadowolony z jazdy na wysokim poziomie przez najbliższe 3 lata lub więcej. To ważne jak dużo się jeździ.
Offline
Powiem Ci, że ja ułożyłem je napisem "D" to góry. Stwierdziłem, że skoro z drugiej strony nie ma zupełnie żadnego napisu czy tez oznaczenia to wychodzi na to, że "UP" to dla chińczyków "D" Może to troche groteskowe, ale innego wyjścia nie znalazłem.
Zresztą 'góra', to po chińsku (fonetycznie) 'Ding bu'.
Ostatnio edytowany przez Hunt (2012-03-11 15:56:28)
Offline