Wysłałem zapytanie o zawory drogą mailową do holenderskiego sklepu www.orionmotors.nl. Odpowiedź jaką uzyskałem:
Inlet valve = 0,04mm
Outlet valve - 0,07mm
Adjustment needs to be done with cold engine.
You adjusted it right.
We suspect that maybe you adjusted the valves, while the cam shaft was not in free position (when not pushing the valves).
Czyli wdech na 0,04 a wydech na 0,07.
Jutro dam się do roboty, jeśli nadal będzie klepał przy tych ustawieniach to po prostu ten typ tak ma.
Offline
Zabierając się z mojej strony do wymiany zestawu zastanawiam się jak wygląda smarowanie zaworów głowicy (wg mnie za pośrednictwem łańcuszka rozrządu) ale do końca coś mnie to nurtuje.
Offline
Może tłok ustawiliście odwrotnie . jeden zawór jest mniejszy a drugi większy aa na tłoku są dwa takie półksiężyce i też jeden większy a drugi mniejszy i to musi spasować .
Ja montuje w poniedziałek to zobaczymy co u mnie będzie ;p
Offline
StyleR1 napisał:
Wysłałem zapytanie o zawory drogą mailową do holenderskiego sklepu www.orionmotors.nl. Odpowiedź jaką uzyskałem:
Inlet valve = 0,04mm
Outlet valve - 0,07mm
Adjustment needs to be done with cold engine.
You adjusted it right.
We suspect that maybe you adjusted the valves, while the cam shaft was not in free position (when not pushing the valves).
Czyli wdech na 0,04 a wydech na 0,07.
Jutro dam się do roboty, jeśli nadal będzie klepał przy tych ustawieniach to po prostu ten typ tak ma.
Tym bardziej, że to raczej klepie zawór wydechowy - bo na nim jest większy luz. Jak ustawiłem luz zaworowy i próbowałem ruszyć dźwigienką zaworową góra-dół, to na ssącym jakby luzu nie było, a na wydechowym dało się słyszeć stukanie.
Pen3hz - tak dokładnie, łańcuszek rozrządu niejako "zbiera" olej z miski olejowej w trakcie pracy i tak się to niby smaruje. Dlatego przed założeniem dobrze byłoby rozprowadzić trochę oleju po wałku rozrządu i krzywkach, bo zanim łańcuszek doprowadzi tam odpowiednią ilość oleju, to będzie pracował na sucho.
Ostatnio edytowany przez Hunt (2012-03-15 15:56:37)
Offline
A Co Z Przeglądem W Stacji Diagnostycznej Jeśli i tak wstawi się zablokowany moduł i zębatkę zdawczą 13z to i tak odkryją ze to 72ccm i mogą nie podbić ??
Offline
a jak to niby mają zrobić?
Ten zestaw nigdzie nie ma wybite, że to 80ccm, ponadto wymiary zewnętrzne cylindra są takie same. Głowica jedynie chyba w niektórych miejscach jest dosłownie o kilka milimetrów dłuższa czy szersza.
Offline
A jak myślicie ile tera może miec koni.? i jaką teraz moge rozwinąć prędkość jak na swojej maszynie (zetka 50cm) jechałem max 80km/h ? oczywiście zębatki zmienione.
Offline
Hunt napisał:
a jak to niby mają zrobić?
Ten zestaw nigdzie nie ma wybite, że to 80ccm, ponadto wymiary zewnętrzne cylindra są takie same. Głowica jedynie chyba w niektórych miejscach jest dosłownie o kilka milimetrów dłuższa czy szersza.
Załóżmy że mogą Sprawdzić Prędkość wydanie Spalin I Głośność
Offline
kosarz napisał:
A jak myślicie ile tera może miec koni.? i jaką teraz moge rozwinąć prędkość jak na swojej maszynie (zetka 50cm) jechałem max 80km/h ? oczywiście zębatki zmienione.
Może z 5km teraz ma. Vmax realny powinien wynosić gdzieś tak +- 80.
Offline
zetka50 napisał:
Załóżmy że mogą Sprawdzić Prędkość wydanie Spalin I Głośność
1. Jakby Ci zmierzyli prędkość na 50ccm też byś nie przeszedł przeglądu.
2. Ilość substancji szkodliwych w spalinach na dm3 nie uległa zwiększeniu.
3. Głośność to nawet uległa obniżeniu, ponieważ przy obniżeniu tonu dźwięku o połowę, jego energia spada 4-krotnie.
Offline
Hunt napisał:
zetka50 napisał:
Załóżmy że mogą Sprawdzić Prędkość wydanie Spalin I Głośność
1. Jakby Ci zmierzyli prędkość na 50ccm też byś nie przeszedł przeglądu.
2. Ilość substancji szkodliwych w spalinach na dm3 nie uległa zwiększeniu.
3. Głośność to nawet uległa obniżeniu, ponieważ przy obniżeniu tonu dźwięku o połowę, jego energia spada 4-krotnie.
No Jeśli Chodzi o Prędkość czy ktoś wie czy Sprawdzają ??
Offline
Witam
Właśnie zmieniłem tłoka (jest duuużo większy niż oryginał),lecz nastał problem jedna tulejka z pod cylindra ta ustalająca umieszczenie uszczelki została uszkodzona i mam pytanko czy na jednej można założyć albo czy dokupię taką w motoryzacyjnym. A co do ustawienia zaworów to na oryginale 0,05 szczelinomierz nie wszedł a silnik pracował ładnie.
Jutro będę składał resztę .
Pozdrawiam.
Offline
pen3hz napisał:
),lecz nastał problem jedna tulejka z pod cylindra ta ustalająca umieszczenie uszczelki została uszkodzona i mam pytanko czy na jednej można założyć albo czy dokupię taką w motoryzacyjnym. A co do ustawienia zaworów to na oryginale 0,05 szczelinomierz nie wszedł a silnik pracował ładnie.
Dokup.
Szczelinomierz Ci nie wszedł na 0,05, bo ssący ustawia się na 'ciasne' 0,05, a wydechowy na 'luźne' 0,07.
Offline
BluRey napisał:
kosarz napisał:
A jak myślicie ile tera może miec koni.? i jaką teraz moge rozwinąć prędkość jak na swojej maszynie (zetka 50cm) jechałem max 80km/h ? oczywiście zębatki zmienione.
Może z 5km teraz ma. Vmax realny powinien wynosić gdzieś tak +- 80.
Jak teraz na 50. v max realny mierzony gps-em wyniósł 80 km/h z lekkiej gorki.
Offline
eee...to musiała być bardzo długa górka i miałeś wiatr w plecy.
Offline