Iglica znajduję się w gaźniku . Można ją wykręcić nawet nie zdejmując gaźnika . Znajduje sięw górnej części gaźnika i jest to czarny chudy kabel w którym jest żyłka łącząca Ilicę z Manteką gazu . Wykręcając iglicę odkręcasz tak jakby korpus ( wygląda on jak zębatka ma naokoło takie jak by ząbki ) . Jeżeli chcesz odkręcać rób to ostrożnie . W środku jest sprężynka którą przy chwili nieuwagi możesz zgubić . Przy ponownym montażu pamiętaj by założyć iglicę w odpowiednią stronę . ( Kierunek przewodu z żyłką w stronę baku nie odwrotnie , bo jeśli założysz odwrotnie co się zdaża to po prostu wejdzie na najwyższe obroty co może budzić niepokój że coś zrobiłeś nie tak
Offline
Ale po odkręceniu tego korpusu i wyjęciu iglicy jak mam to wyregulować, żeby było dostarczane więcej paliwa? I skąd potem będę wiedział, że nie dostaje go za dużo, po kolorze świecy?
Offline
Jesli chcesz zrobić mały tuning możesz przypiłować troszkę iglicę . Osiągi wzrosną i spalanie niestety też . Pamiętaj , że nie można jej skrócić za dużo . Najwygodniej skracać ją co milimetr. Max można skórcić do 2mm / 3mm wtedy będzie wiecej palił ale osiągi wzrosną . Jeśli chodzi o to by pobirał więcej paliwa do gaźnika to masz tam dwie śrubeczki do regulacji gaźnika .
Offline
Spalanie spalaniem, mi zależy na osiągach, ale czy to skracanie ma w ogóle sens? Czy kupując większą dyszę nie osiągnąłbym podobnego efektu?
Co do gaźnika i jego regulacji to umiem to robić, więc z tym nie będzie problemu.
Offline
Ja wolałem wymienić dyszę
Offline
Większa dysza może ZALEWAĆ ... i wtedy nie miałoby to najmniejszego sensu
Offline
Jeśli nic w silniku nie jest robione, zmienianie dyszy raczej nie jest potrzebne bo potem oprócz większego spalania i trudności z porządnym wyregulowaniem gaźnika nie będzie jakichś pozytywnych efektów, chyba że dysza była fabrycznie źle dobrana. Ale skrócona iglica to kompletny bezsens bo prawdopodobnie będzie zalewać na niskich obrotach, a na wyższych nie będzie różnicy także w/g mnie mija się to z celem.
Offline
Włożyłem 80(w standardzie 75). Trzeba się trochę pobawić, żeby dobrze wyregulować - to fakt, ale efekt wyraźny, do tego spalanie nie zauważyłem, żeby się zmieniło.
Gaśnie. Tego się nie wyeliminuje.
Offline
no tak. Ja mam zębatki 15/41 i na standardowej dyszy więcej niż licznikowe 70km/h nie pojedzie(i w ogóle używanie 4 biegu mija się z celem, bo na 3. pojedzie szybciej), a jak wymieniłem dyszę to wskazówka wychodzi poza prędkościomierz.
To, że gaśnie to kwestia małej pojemności. Otwierasz na max manetkę to dostaje nagle za dużo mieszanki, którą 50ccm nie jest w stanie przepalić.
Ostatnio edytowany przez Hunt (2011-10-05 09:19:07)
Offline
Ja z tym gaśnięciem sobie jakoś dałem radę, bo wyregulowałem gaźnik że stoi na ok 2,5k, jak by mi stał na 1,2k ob. to bardzo ciężko dynamiczniej ruszyć, a teraz full manetka i nie gaśnie i szybko w miarę zbiera od zera. Ale cóż, pali więcej.
A ty na tych zębatkach większych jak 4 wbijasz to ci maleje prędkość czy stoi? I czy ci go nie zalewa na 80? I jeszcze powiedz jaka to dysza, 5mm czy 6mm?
Offline