A dokładniej, dlaczego nie można naprawić luźnego lusterka bez zepsucia go? Odpowiedź jest następująca: bo lusterko jest tak zbudowane, że nie można go w warunkach domowych rozebrać bez rozbicia szkła.
Pewnego dnia lewe lusterko w ZETCE 50 zaczęło przestawiać się samo. Jego mocowanie kulowe stało się na tyle luźne, że lusterko opadało, przekręcało się od wibracji i wiatru. Postanowiłem coś z tym zrobić. Oto fotograficzny zapis efektów:
Szklane lusterko przyklejone jest do plastikowej podstawki przy pomocy silnej taśmy klejącej, dwustronnej. Podstawka przykręcona jest do obudowy lusterka trzema wkrętami. Szklane lusterko uszczelnione jest uszczelką, która bardzo utrudnia (uniemożliwia) ewentualne wyrwanie szklanego lusterka z obudowy. Wyciąłem tę uszczelkę skalpelem, ale i to nie pomogło.
Full size
W wyniku manipulacji lusterko pękło. W końcu z trudem w kawałkach oderwałem szklane lusterko od podstawy.
Full size
Po odkręceniu trzech wkrętów i wyjęciu plastikowej podstawy ukazała się nakrętka, po dokręceniu której, przegub kulowy lusterka stał się bardziej sztywny. Pod śrubką jest sprężyna. Dokręcając nakrętkę zwiększamy naprężenie sprężyny, a tym samym sztywność przegubu kulowego.
Full size
Może zastosowanie przyssawki umożliwiłoby wyjęcie szkła bez rozbijania go? Ja już tego nie sprawdzę.
Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-02-10 21:33:32)
Offline
Bardzo dobry opis ze zdjęciami więc daję plusa. Cóż, konstrukcja niektórych części w tych sprzętach jest mocno nieprzemyślana, o czym sam przekonuję się coraz częściej.
Offline
I to mój poradnik jest bez sensu.
Tak, najlepiej rozwalić lusterko żeby zobaczyć co jest w środku.
Ale dobra, mi też się tak stało, lecz swojego nie zamierzam rozwalać
Offline
Maka_17
Nowe lusterko kosztuje pewnie 50 PLN więc opracowanie metody rozbierania lusterka bez rozbijania go dla wielu osób będzie bardzo cenne. No bo chyba nie będziesz jeździł z rylocącym się lusterkiem???? Pomyślałem sobie, że może warto z tyłu obudowy (ca na środku) wykonać otwór na wprowadzenie klucza nasadowego. Po dokręceniu nakrętki otwór można czymś zasklepić - w ostateczności czarną taśmą izolacyjną. Jak mi się poluźni prawe lusterko, to tak spróbuję je naprawić.
Offline
sq3mva napisał:
Maka_17
Nowe lusterko kosztuje pewnie 50 PLN
tu masz nowe i ładniejsze
Offline
jaki mam gwint brać przy kupnie nowych lusterek M08 czy M10??
Offline
radziu0700 napisał:
tu masz nowe i ładniejsze
Ładne lustereczka, ale przyjąłem sobie za cel utrzymać oryginalny wygląd ZETKI, jaki by nie był. Kupiłem dzisiaj oryginalne chińskie lusterka za ok. 80 PLN (lewe + prawe).
Offline
Bez urazy, ale przepłaciłeś
http://allegro.pl/uniwersalne-lusterka- … 38291.html
Proszę 5 blaszek z dostawą
Offline
to jakie mamy gwinty w naszych lusterkach M08 czy M10??
Offline
Lares2112 jak chcesz to kup te łezki ale ja też je odradzam kupiłem je do mojego komarka i poza fajnym wyglądem (w komarze bo jest dużo mniejszy, do zetki chyba nie pasują) to rzeczywiście nic w nich nie widać, same się przestawiają i nie mają żadnej regulacji (nożna dawać jedynie podkładki by trochę je obrócić). Przy skręcaniu musiałem się oglądać do tyłu, więc w ogóle nie spełniały swojej roli
Offline
Maka_17 napisał:
Bez urazy, ale przepłaciłeś
http://allegro.pl/uniwersalne-lusterka- … 38291.html
Proszę 5 blaszek z dostawą
Ale uwaga uwaga!! To nie są oryginalne lusterka! Wyglądają podobnie i na tym podobieństwo się kończy. Wymiarowo są takie same ale najważniejszą ich wadą względem oryginalnych jest fakt, że mają zwykłą płaską szybę. Mino że szkło jest większe "o uszczelkę" - bo one jej nie posiadają, to znacznie mniej w nich widać! Sam chce kupić prosto od Rometa oryginalne bo te kupiłem w zeszłym roku i jestem średnio zadowolony (doszło do tego że założyłem jedno całe oryginalne panoramiczne i drugie podróbkę- można się przyzwyczaić ale to kłopotliwe - panoramiczne lusterko "oddala" widok a płaskie nie.
Stanowczo jeśli ktoś chce mieć oryginalnie wyglądająca zetkę to polecam zakup oryginalnego od Rometa - jeśli dobrze pamiętam kosztują 30zl/sztukę (pytałem jesienią w serwisie)
Offline