Ogłoszenie


#1 2011-11-21 21:11:58

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

[Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

A dokładniej, dlaczego nie można naprawić luźnego lusterka bez zepsucia go? Odpowiedź jest następująca: bo lusterko jest tak zbudowane, że nie można go w warunkach domowych rozebrać bez rozbicia szkła.
Pewnego dnia lewe lusterko w ZETCE 50 zaczęło przestawiać się samo. Jego mocowanie kulowe stało się na tyle luźne, że lusterko opadało, przekręcało się od wibracji i wiatru. Postanowiłem coś z tym zrobić. Oto fotograficzny zapis efektów:

Szklane lusterko przyklejone jest do plastikowej podstawki przy pomocy silnej taśmy klejącej, dwustronnej. Podstawka przykręcona jest do obudowy lusterka trzema wkrętami. Szklane lusterko uszczelnione jest uszczelką, która bardzo utrudnia (uniemożliwia) ewentualne wyrwanie szklanego lusterka z obudowy. Wyciąłem tę uszczelkę skalpelem, ale i to nie pomogło.
http://www.photo.piechota.pl/lusterko/lustro_01-400.jpg
Full size

W wyniku manipulacji lusterko pękło. W końcu z trudem w kawałkach oderwałem szklane lusterko od podstawy.
http://www.photo.piechota.pl/lusterko/lustro_02-400.jpg
Full size

Po odkręceniu trzech wkrętów i wyjęciu plastikowej podstawy ukazała się nakrętka, po dokręceniu której, przegub kulowy lusterka stał się bardziej sztywny. Pod śrubką jest sprężyna. Dokręcając nakrętkę zwiększamy naprężenie sprężyny, a tym samym sztywność przegubu kulowego.
http://www.photo.piechota.pl/lusterko/lustro_03-400.jpg
Full size


Może zastosowanie przyssawki umożliwiłoby wyjęcie szkła bez rozbijania go? Ja już tego nie sprawdzę.

Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-02-10 21:33:32)

Offline

 

#2 2011-11-21 22:22:03

 kreVVeta

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15531509
Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 403
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 125/50
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

Bardzo dobry opis ze zdjęciami więc daję plusa. Cóż, konstrukcja niektórych części w tych sprzętach jest mocno nieprzemyślana, o czym sam przekonuję się coraz częściej.

Offline

 

#3 2011-11-21 22:35:27

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

I to mój poradnik jest bez sensu.

Tak, najlepiej rozwalić lusterko żeby zobaczyć co jest w środku.

Ale dobra, mi też się tak stało, lecz swojego nie zamierzam rozwalać


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#4 2011-11-21 23:15:53

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

Maka_17
Nowe lusterko kosztuje pewnie 50 PLN więc opracowanie metody rozbierania lusterka bez rozbijania go dla wielu osób będzie bardzo cenne. No bo chyba nie będziesz jeździł z rylocącym się lusterkiem???? Pomyślałem sobie, że może warto z tyłu obudowy (ca na środku) wykonać otwór na wprowadzenie klucza nasadowego. Po dokręceniu nakrętki otwór można czymś zasklepić - w ostateczności czarną taśmą izolacyjną. Jak mi się poluźni prawe lusterko, to tak spróbuję je naprawić.

Offline

 

#5 2011-11-22 16:51:42

 radziu0700

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 969
Punktów :   
Pojazd: Zecia 72

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

sq3mva napisał:

Maka_17
Nowe lusterko kosztuje pewnie 50 PLN

tu masz nowe i ładniejsze


"Motocykle to nie Wszystko, ale bez nich Wszystko jest niczym"

http://img822.imageshack.us/img822/6432/podpisxa.png

Offline

 

#6 2011-11-22 18:59:05

 Lares2112

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

18413840
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-09-05
Posty: 927
Punktów :   
Pojazd: Suzana Gs 500E
Wiek: 21
WWW

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

jaki mam gwint brać przy kupnie nowych lusterek M08 czy M10??

Offline

 

#7 2011-11-22 19:27:37

 Mateusz

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

36426999
Skąd: Środa Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-05-22
Posty: 214
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: 16

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

radziu0700, a wziąłeś pod uwagę że w tych łezkach praktycznie nic nie widać?

Offline

 

#8 2011-11-22 19:31:52

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

radziu0700 napisał:

tu masz nowe i ładniejsze

Ładne lustereczka, ale przyjąłem sobie za cel utrzymać oryginalny wygląd ZETKI, jaki by nie był. Kupiłem dzisiaj oryginalne chińskie lusterka za ok. 80 PLN (lewe + prawe).

Offline

 

#9 2011-11-22 20:51:20

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

Bez urazy, ale przepłaciłeś
http://allegro.pl/uniwersalne-lusterka- … 38291.html

Proszę 5 blaszek z dostawą


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#10 2011-11-24 19:56:02

 Lares2112

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

18413840
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-09-05
Posty: 927
Punktów :   
Pojazd: Suzana Gs 500E
Wiek: 21
WWW

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

to jakie mamy gwinty w naszych lusterkach M08 czy M10??

Offline

 

#11 2011-11-24 20:00:24

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

Na oko M10

Offline

 

#12 2011-11-24 20:13:02

 Franio_56

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

18656054
Skąd: Frydek (Śląskie)
Zarejestrowany: 2011-07-14
Posty: 170
Punktów :   
Pojazd: Romet Router WS 50
Wiek: 16

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

Lares2112 jak chcesz to kup te łezki ale ja też je odradzam kupiłem je do mojego komarka i poza fajnym wyglądem (w komarze bo jest dużo mniejszy, do zetki chyba nie pasują) to rzeczywiście nic w nich nie widać, same się przestawiają i nie mają żadnej regulacji (nożna dawać jedynie podkładki by trochę je obrócić). Przy skręcaniu musiałem się oglądać do tyłu, więc w ogóle nie spełniały swojej roli


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
                                                                           — Albert Einstein

Offline

 

#13 2012-02-26 11:53:04

shad0v

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 69
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50 Classic

Re: [Poradnik] Budowa wewnętrzna lusterka Zetki

Maka_17 napisał:

Bez urazy, ale przepłaciłeś
http://allegro.pl/uniwersalne-lusterka- … 38291.html

Proszę 5 blaszek z dostawą

Ale uwaga uwaga!! To nie są oryginalne lusterka! Wyglądają podobnie i na tym podobieństwo się kończy. Wymiarowo są takie same ale najważniejszą ich wadą względem oryginalnych jest fakt, że mają zwykłą płaską szybę. Mino że szkło jest większe "o uszczelkę" - bo one jej nie posiadają, to znacznie mniej w nich widać!  Sam chce kupić prosto od Rometa oryginalne bo te kupiłem w zeszłym roku i jestem średnio zadowolony (doszło do tego że założyłem jedno całe oryginalne panoramiczne i drugie podróbkę- można się przyzwyczaić ale to kłopotliwe - panoramiczne lusterko "oddala" widok a płaskie nie.
Stanowczo jeśli ktoś chce mieć oryginalnie wyglądająca zetkę to polecam zakup oryginalnego od Rometa - jeśli dobrze pamiętam kosztują 30zl/sztukę (pytałem jesienią w serwisie)

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl Skup monet