http://allegro.pl/hit-cylinder-tlok-kpl … 13490.html Wejdźcie w ten link i zobaczcie czy warto w to zainwestować:D Prosze o komentarze:P
Offline
kreVVeta napisał:
Co do tych pojemności loko to ostatnio porobiłem trochę obliczeń i czy to będzie 72cc czy 80cc to już nie jest takie oczywiste, ponieważ wszystko zależy również od wysokości tłoka, a jeśli weźmiemy identyczną wysokość jak oryginał tyle, że o średnicy 47mm a głowica zostanie oryginalna , pojemność będzie równa około 74,94 cc. Tłok z zestawu jest minimalnie niższy, do tego wklęsły po środku to przyjmując, że średnia wysokość tłok będzie o 1mm niższa wychodzi nam pojemność ok. 76,68 cc.
Sorry, ale pojemność skokowa silnika nie zależy od wysokości tłoka, wyżłobień itp. tylko od jego średnicy i od tego ile wynosi jego skok. Inaczej mówiąc jest to różnica między największa objętością a najmniejszą jaka tworzy się w cylindrze w czasie ruchów tłoka. Dla tłoka 47 mm pojemność skokowa naszej zetki wyniesie ok. 72 ccm (oczywiście pod warunkiem, że wał korbowy zostaje oryginalny). Oferent stosuje nieuczciwe chwyty reklamowe.
Offline
I tak praktycznie każdy wie że chodzi o 72ccm, bo praktycznie każdy ten chwyt stosuje. A propozycja według mnie dość kusząca, bo cena niska, tylko szkoda że nie dają uszczelki, bo kupujący potem sam musi jakoś sobie ją wykombinować.
Offline
Gość
Uszczelkę można wyrobić na zamówienie, tylko trzeba podać wzór i wysłać go. Oferta jest fakt faktem dość kusząca, bo faktycznie jak na taki zabieg cena nie jest zbyt wygórowana, ale ja sobie jednak poczekam, aż ktoś z forum taki myk zrobi i go przetestuje. W coś niepewnego nie chcę się pchać.,
Ja też poczekam, zwłaszcza że teraz jest zima i nie będę jeździł na razie, więc mogę poczekać sobie do wakacji i zobaczyć czy u innych wszystko OK jest po tulejowaniu.
Nie cytuj całego postu który jest bezpośrednio wyżej // Grabar
Offline
ojciec mi powiedział po takim tulejowani zetka może nie przejść przeglądu (nie chodzi mi o gwarancyjny tylko ten potrzebny do rejestracji)
Offline
Według prawa Zetka przestaje być wtedy motorowerem ( tak jak przy odblokowaniu zresztą ), ale żeby ktolowiek mógł to sprawdzić musiałby rozebrać silnik, czego nie mogą robić na stacji diagnostycznej. Co innego jakby chcieli go sprawdzać na hamowni, ale możesz się na to zawsze nie zgodzić.
Offline
Gość
Jeżeli dostaniesz wezwanie na hamownię, to musisz się tam wstawić. A na cylindrze w zetce nie ma wybitej pojemności, więc nie mają się do czego przyczepić.
Roztentegowywacz napisał:
Jeżeli dostaniesz wezwanie na hamownię, to musisz się tam wstawić. A na cylindrze w zetce nie ma wybitej pojemności, więc nie mają się do czego przyczepić.
jak to nie ma wybitej pojemności patrzyłeś dokładnie bo ja mam na żeberku wybitą pojemność
Offline
Gość
Jak ja patrzyłem na żeberka, to nigdzie nie zauważyłem.
To jeszcze mi tylko napiszcie, gdzie można dostać (dorobić) uszczeleczkę (bo Sprzedawca nie posiada takiej w swojej ofercie, proponuje przerobienie, powiększenie otworu w oryginalnej).
Offline
ja znalazłem uszczelkę do 60 cm i kosztowała ona 40 zł + przesyłka
Offline
Testu na hamowni i tak pozytywnie nie przejdzie, jeśli nawet będzie odblokowany, a silnika na pewno ci nikt nie będzie rozbierać. Zawsze można wstawić seryjne zębatki i zablokowany moduł i nie złapie więcej niż 45km/h.
Tzn. ja w Astonie nie mogę, bo nie miał seryjnie żadnych blokad, ale przegląd i tak najczęściej opiera się tylko na sprawdzeniu podstawowych rzeczy potrzebnych do jazdy.
sq3mva napisał:
kreVVeta napisał:
Co do tych pojemności loko to ostatnio porobiłem trochę obliczeń i czy to będzie 72cc czy 80cc to już nie jest takie oczywiste, ponieważ wszystko zależy również od wysokości tłoka, a jeśli weźmiemy identyczną wysokość jak oryginał tyle, że o średnicy 47mm a głowica zostanie oryginalna , pojemność będzie równa około 74,94 cc. Tłok z zestawu jest minimalnie niższy, do tego wklęsły po środku to przyjmując, że średnia wysokość tłok będzie o 1mm niższa wychodzi nam pojemność ok. 76,68 cc.
Sorry, ale pojemność skokowa silnika nie zależy od wysokości tłoka, wyżłobień itp. tylko od jego średnicy i od tego ile wynosi jego skok. Inaczej mówiąc jest to różnica między największa objętością a najmniejszą jaka tworzy się w cylindrze w czasie ruchów tłoka. Dla tłoka 47 mm pojemność skokowa naszej zetki wyniesie ok. 72 ccm (oczywiście pod warunkiem, że wał korbowy zostaje oryginalny). Oferent stosuje nieuczciwe chwyty reklamowe.
Jeśli tu chodzi o sam skok tłoka to rzeczywiście muszę ci przyznać rację, bo nie wiedziałem że tylko to oznacza pojemność, ale licząc że średnica seryjnego to 38mm (promień 19mm) a pojemność to 49cm3, to możemy obliczyć wysokość z wzoru:
h*Pi*19mm*19mm=49000mm3
Pi= ok. 3,14
h=49000mm3 / (3,14*361mm2)
h=49000mm3 / 1133,54mm2
h=43,22mm
Mając tą wysokość możemy podstawić ją pod średnicę tłoka 47mm (23,5 - promień) i obliczyć:
43,22mm*3,14*23,5mm*23,5mm=ok. 74940mm3= ok. 74,94cm3
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogłoby wyjść równo 72cm3 pod warunkiem, że oryginalna pojemność wynosiłaby nie 49cm3 tylko 47,06cm3, bo:
h*3,14*23,5*23,5=72000mm3
h=72000mm3 / (3,14*552,25)
h=72000mm3 / 1734,06mm2
h=41,52mm
41,52mm*3,14*19mm*19mm= ok. 47060mm3 = 47,06cm3
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podobnie, jak to Grabar napisał, każdy powinien wiedzieć, że 72cc, 75cc czy 80cc to dokładnie to samo.
EDIT: Co do uszczelek to można poszerzyć oryginalną, zlecić wycięcie na wymiar, wyciąć samemu z odpowiedniego materiału do uszczelek silnikowych lub kupić odpowiednią, lecz na 72ccm jest to trudne lub nawet niewykonalne bo pasujących do tego cylindra szukałem i nie znalazłem, pewnie nie produkują nigdzie poza tym całym Lifanem, który robi całe zestawy.
Ja swoją przyłożyłem do przerobionego cylindra, zalałem korektorem część do wycięcia i oddałem ślusarzowi. Wziął 10zł, a wycięte jest na pewno lepiej niż jak miałbym to zrobić samemu z materiału na uszczelki. A w środku oryginalnej jest metalowa blaszka a ja nie mam sprzętu który by ją ruszył.
@Lares2112 Jak szukałeś tej uszczelki żeby pasowała do tego cylindra?
Ostatnio edytowany przez kreVVeta (2012-01-09 18:35:21)
Offline
kreVVeta ja znalazłem uszczelkę ale do cylindra o poj. 60 cm http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-rom … 99832.html
Offline
Zetka posiada silnik z tłokiem o średnicy 39 mm i skokiem 41,4 mm.
Z tłokiem 47 mm pojemność skokowa wynosi 71,83 cm3.
I trudno zgodzić się z poglądem, że każdy powinien wiedzieć że pojemność 80 cm3 to tak naprawdę 72 cm3. Dla mnie 80 cm3 to 80 cm3 a 72 to 72.
Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-01-09 20:12:05)
Offline