-Po dłuższej jeździe gdy silnik jest dobrze gorący, stawiamy Zetkę na stopkę centralną.
-Odkręcamy korek wlewu oleju (fot.1) (dzięki temu lepiej nam stary olej spływa).
-Podstawiamy naczynie pod korek spustowy oleju na dole.
-Odkręcamy śrubę - srebrna śruba. Kluczem 17mm, na dole, pod silnikiem, lub jak kto woli miską olejową. Z prawej strony motoru, spuszczamy olej (uwaga na ręce tak żeby się nie poparzyć).
-Nalewamy trochę nowego oleju i spoglądamy czy wylatuje czysty.
-Przechylamy moto na lewo/prawo, pozostałości oleju jeszcze nam spływają.
-Zakręcamy korek do spuszczania oleju.(17mm)
-Nalewamy świeży olej około 700 ml. Kontrolujemy poziom w oczku (foto.2) powinno być całe zakryte olejem.
-Zakrecamy korek wlewu oleju.
fot.1
fot.2
Przydatne rzeczy
-Olej silnikowy przeznaczony do motocykli 10W40 np. Motul.
-Klucz 17mm do korka spustowego.
-Lejek plastikowy (scięta butelka plastikowa, jest niedobra - za mały otwór)
-Rękawiczki robocze.
-Szmata do wycierania rozlanego oleju.
*NIE WYWALAMY STAREGO OLEJU DO ROWU LUB ŚMIETNIKA - STARY OLEJ MOŻNA ODDAĆ NA STACJI BENZYNOWEJ LUB WARSZTATU. MOŻEMY WYKORZYSTAĆ TEŻ GO DO SMAROWANIA.
Tematy:
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=376&p=2
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?pid=3632#p3632
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=376
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=154
Ostatnio edytowany przez srubekl (2011-04-21 16:40:28)
Offline
*NIE WYWALAMY STAREGO OLEJU DO ROWU LUB ŚMIETNIKA - STARY OLEJ MOŻNA ODDAĆ NA STACJI BENZYNOWEJ LUB WARSZTATU. MOŻEMY WYKORZYSTAĆ TEŻ GO DO SMAROWANIA.
Lub dodajemy do smaku do herbaty:)
Offline
srubekl, zalewamy olejem do poziomu między kreskami min i max, dobrze jest zalać pod tą wyższą - max.
poziom oleju sprawdzamy, gdy moto stoi na kołach (nie na centralnej) i zalecam zalewanie także, gdy moto stoi normalnie na kołach.
jeżeli mamy pewność, że spuściliśmy cały stary olej, to śmiało możemy wlać nowy 650 ml do 700 ml, po chwili sprawdzić poziom w oczku i powolutku uzupełniać małymi ilościami patrząc na to, żeby nie przekroczyć maksa.
fajnie, że dokładnie pokazałeś co i jak, jak ktoś ma minimum obycia w grzebaniu w sprzęcie to olej wymieni sobie sam, przynajmniej będzie miał pewność czym ma zalany silnik.
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-04-21 08:26:17)
Offline
Ja zmieniam co 1500km
Offline
Można po 100km, można po 2000km. Instrukcja podaje 1 razem po 500km nastepnie po 1000km, a wszystkie kolejne wymiany po nastepnych 1500km.
o ile dobrze pamietam
Ostatnio edytowany przez Radzet (2011-04-21 20:31:40)
Offline
tylko rometowskie oleje to gówno a tu jak zalejesz mobila czy tam castrola to co 2000tys możesz zreszta zobaczysz jaki kolor bedzie miał jak mocno czarny to trzeba wymieniać;p
Offline
wedlug was lepiej miec powyzej max olej czy na minimum ?!
Ostatnio edytowany przez m4niek (2011-04-21 21:33:28)
Offline
powiem tak- romet nie ma swojego oleju/a (niewiem jaka ostatnia litera na koncu) ale leje Liqui Moly- a to lej niemiecki wiec pewnie tak max do dupy nmie jest. Oczywiscie zgodze sie ze sa lepsze ale tez nie robmy z producenta totalnego ćwoka
Offline
m4niek napisał:
wedlug was lepiej miec powyzej max olej czy na minimum ?!
powyżej maksa nie lej.
najlepiej pod maks, wtedy nawet przy niewielkich ubytkach, jak poziom będzie powyżej minimum nie trzeba będzie dolewać.
Kily napisał:
powiem tak- romet nie ma swojego oleju/a (niewiem jaka ostatnia litera na koncu) ale leje Liqui Moly- a to lej niemiecki wiec pewnie tak max do dupy nmie jest. Oczywiscie zgodze sie ze sa lepsze ale tez nie robmy z producenta totalnego ćwoka
dokładnie, to dobry niemiecki olej (może zabrzmiało trochę dziwnie ).
Offline
Panowie co ile olej wymienic, mam teraz zalanego Mobila 10w40 (s2000) mam na nim przejechane 2100km i wymieniać go czy jeszcze można jeździć ?
A teraz chciałbym zalać Castrol 10w40 GPS 4t
Offline
Wymien od razu.
Offline