przerwę na chwilę wasze dywagacje i zapytam o taka rzecz- czy olej po 300 km moze sie zaczac robic czarny??
Offline
Kily, zobacz jak u mnie olej wyglądał po spuszczeniu, po ok. 70 km:
Offline
to mnie pocieszyliscie (sczegolnie Sławko ta fotka) bo juz sie balem ze cos mi za bardzo silnik psoty robi
Offline
Gizmi7 jak spaliny mogą odkładać się w oleju ? No popatrz a ja myślałem że wychodzą tłumikiem. W takim razie mogę go zaślepić bo jest nie potrzebny ( Olej czyści silnik z zanieczyszczeń pochodnych z procesu spalania , ale nie pochłania spalin ).
PS. Chyba zasnąłeś na tych wykładach o działaniu silnika co już wcześniej pokazał PickNick.
A i nie wiedziałem że olej syntetyczny to nie olej tylko dodatki do oleju. Żeby do końca wyjaśnić tę sprawę : Olej silnikowy składa się z bazy olejowej (80 - 90%) oraz dodatków uszlachetniających (10 - 20%). Dla oleju mineralnego bazą są produkty powstałe z przeróbki ropy naftowej. Dla syntetycznego bazą są produkty syntezy chemicznej.
Oleje półsyntetyczne, które nie są dokładnie PÓŁsyntetyczne, zawierają bazy mineralne i ok. 30% bazy syntetycznej. Pozdrawiam
Offline
Jak już o olejach mowa, to ja bym polecił przyjrzeć się olejowi Repsol Sintetico 4T 10W-40.
W porównaniu do Motula i Castrola spełnia on bardziej wyśrubowane normy API SJ i JASO-MA2, przy tym jest od nich tańszy...przynajmniej w moim sklepie ;]
A w ogóle to sceptycznie jestem nastawiony do, chyba najpopularniejszego oleju stosowanego w naszych moto, czyli Castrola. Te oleje nie są już takie dobre jak kiedyś. Zresztą Toyota zrezygnowała z rekomendowania go do swoich silników, zatem coś to musi znaczyć
Offline
Grabar napisał:
Gizmi7 jak spaliny mogą odkładać się w oleju ? No popatrz a ja myślałem że wychodzą tłumikiem. W takim razie mogę go zaślepić bo jest nie potrzebny ( Olej czyści silnik z zanieczyszczeń pochodnych z procesu spalania , ale nie pochłania spalin ).
PS. Chyba zasnąłeś na tych wykładach o działaniu silnika co już wcześniej pokazał PickNick.
A i nie wiedziałem że olej syntetyczny to nie olej tylko dodatki do oleju. Żeby do końca wyjaśnić tę sprawę : Olej silnikowy składa się z bazy olejowej (80 - 90%) oraz dodatków uszlachetniających (10 - 20%). Dla oleju mineralnego bazą są produkty powstałe z przeróbki ropy naftowej. Dla syntetycznego bazą są produkty syntezy chemicznej.
Oleje półsyntetyczne, które nie są dokładnie PÓŁsyntetyczne, zawierają bazy mineralne i ok. 30% bazy syntetycznej. Pozdrawiam
jezeli wedlug ciebei piersien wytrzyma proces spalania i nie dostanie sie nic spalin do karteru to ja cie pozdrawiam
Offline
Gizmi7 napisał:
jezeli wedlug ciebei piersien wytrzyma proces spalania i nie dostanie sie nic spalin do karteru to ja cie pozdrawiam
Twoja oryginalna ortografia oraz interpunkcja ( a raczej jej brak ) spowodowały że nie mogę do końca pojąć twojego wywodu. Same spaliny są w stanie gazowym i raczej nie mają w zwyczaju "dostawać się do karteru". Do oleju dostaję się tzw. sadza oraz inne cząsteczki stałe , ale nie same spaliny. Twoja teoria w sumie nie jest błędna , ale jest bardzo ogólnikowa i tym samym nie do końca poprawna , dlatego nie powinno się tak mówić.
EDIT:
Hunt napisał:
Zresztą Toyota zrezygnowała z rekomendowania go do swoich silników, zatem coś to musi znaczyć
Tylko dlatego że przestali jej płacić.
Ostatnio edytowany przez Grabar (2011-04-24 19:33:54)
Offline
Sorry, że pytam (może już było) po ilu km wymieniliście pierwszy olej? No i pierwszy przegląd po ilu? Mam już 320 i chyba musze jechać na pierwszy przegląd
Offline
ja pierwszy raz olej zmieniłem po 70 km, teraz planuje przy ok. 500 km.
Offline
teoretycznie romet zaleca (jesli chcesz zroobic, nie tracac gwarancji) ze po 500km przyjezdza sie na olej i przeglad. Ja tak zrobilem i zyje
Offline