Witam serdecznie użytkowników forum:)
Chciałbym usłyszeć od użytkowników motoroweru rotem Zetka 50 opinie ta temat tego modelu. Spotkałem się na innych forach o opiniach dziwnych ponieważ dużo ludzi co widzi ze to chińskie to gówno a inny co niby jeżdżą mówią ze super tez mi się wydawało ze ludzie ze sklepów piszą dla picu super opinie. Ogólnie zawsze uważałem ze nawet jak chińskie to i tak się kupi nowy a co za tym idzie jak się będzie szanowało to się będzie miało. Nawet byłem w 3 salonach u mnie w mieście co zajmują się sprzedażą motorowerów i każdy chwalił aż pewnego dnia widzę nowy sklep i postanowiłem tam zapytać koleś powiedział ze chińskie motory co dla bogatych ponieważ po tygodniu taki motorower jest do wyrzucenia. Trochę to dziwne bo czytając opinie innych wychodzi z ludzie robią duże przebiegi wiec postanowiłem napisać to wszystkie moje te przemyślenia i masło maślane ale chodzi mi ze by tez nie zrobić błędu lepiej posłuchać osób co maja na co dzień do czynienia z Zetka 50.
Chciałem dokładnie wiedzieć czy warto? czy bardzo awaryjny jest ten motorower czy dużo pali bo to dla mnie bardzo ważne i czy bardzo potrzebny jest tuning ? to wydłuża prace motoru czy jak nie zależy mi na szybkiej jeździe a w sumie 50-60 to wydaje mi sie max. i czy na 183 wzrostu i prawie 90kg wagi to nie za mały motorower?
Prosił bym o jak najwięcej informacji na Temat Zetki 50 tych dobrych i złych
Z góry Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
[dopisano prefix/srubekl]
Offline
Mówię ci najbardziej szczerze jak potrafię- setka to extra motocykl, który mogę ci polecić z czystym sumieniem. Przyjechałem nim już sporo kilometrów i jedyne co robiłem to jedno łożysko zmieniłem, z którym nie było problem najmniejszego, trwało to chwilę. Ją osobiście z kilometra na kilometr do zetki mam coraz większe zaufanie, mam pewność, że mnie dowiezie do celu. Silnik jest wytrzymały, daje radę nawet w długie trasy, osobiście jeździłem trasy nawet rzędu 200km w jedną stronę. Aktualnie mam założony cylinder 80ccm także teraz to dopiero jest przyjemność, jeszcze do tego odpowiednie przełożenie i bomba. Ogólnie to pewnie nie tylko ją ci polece zetke.
PS. Nie patrz na komentarze wielkich posiadaczy "markowych" motorów. Oni myślą, że jeśli mają naklejki yamaha to mają najlepszy sprzęt i myślą, że te mniej markowe to szrot, który się od razu pozwala. Ją osobiście bym się nie zamienił na jakiegoś tzr albo rs z kilku względów.
Ostatnio edytowany przez carl (2013-03-15 12:24:12)
Offline
Oczywiście, że bierz Zetkę, nie słuchaj wypowiedzi tych "dziwnych" ludzi, którzy jeżdżą TZR'kami, albo innymi pierdziadłami, bo albo nie mieli styczności z tym motocyklem, albo zazdroszczą, że taki motocykl, pali mniej i jest bezawaryjny. Wsadzisz zębatkę 15z i odblokujesz, i to już będzie w miare jeździło, a jak chcesz wiecej, to kupuj zestaw 72cc, będziesz miał już mocną maszynę . Co do rozmiarów, to będzie dobrze.
Na zetce przejechałem 8200 km, wymieniłem tylko simmering, bo za dużo oleju nalałem, i mi go wywaliło xd, oraz napinacz łańcucha, bo go zepsułem. W wakacje, robiłem codziennie 100km, ze znajomymi, oraz miałem wycieczke, z plecakiem na spontana, do czech, razem 120km, z jedną przerwą na hot doga xd. Jak najbardziej polecam.
I lacza z tyłu jeszcze wymieniłem xd
Ostatnio edytowany przez Kr3ecik (2013-03-15 12:31:37)
Offline
Kupuj, a będzie Ci długo służyła, tylko na Twój wzrost bym już brał Benzera Astona bo jest większy, a silnik ma ten sam ;>
Offline
Polecam Zetkę Jak Najbardziej spalanie zetki mi się mieści 2l na 100km wiec to mnie najbardziej cieszy zetka spokojnie daje rade w jeździe w terenie jak będziesz dbać o zetkę to ci długo posłuży
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2013-03-15 13:56:42)
Offline
No ja Ci moge tylko powiedzieć że zgadzam sie z kolegami wyżej. Jak będziesz dbał o zetke to ci długo posłuży.
Offline
Dziękuje za wszystkie informacje do faktycznie mało pali jak dwa lity to marzenie to myślę ze Zetke 50 kupie na pewno tylko jeszcze brakuje gotówki na samochód mnie nie stać i w sumie jakiego bym nie kupił to spalanie zawsze będzie minimum za 5-6litrów wiec taki motorower idealny dla mnie. Co do moich oczekiwań to chciałbym nim jeździć co dzień kolo 30-40 kilometrów, widzę ze kolega wyżej pisze ze można jeździć na długie trasy fantastycznie a jak taka zetka daje rade z dwoma osobami tzn druga osoba waży mało bo max 49kg wiec łącznie to kolo 160kg było by na raz to to bardzo rzadko na jakieś wyprawy nad wodę lub gdzieś na zakupy.
Ogólnie mam bardzo dużo pytań tylko teraz jakoś nie mogę sobie tego wszystkiego na szybkości poukładać ale oczywiście i na pewno będę jeszcze o coś pytał:)
A jak wygląda sytuacja z tym tuningiem bo czytałem ze tuning niby jest dobry ale przez to dużo pali i czy aż tak jest to potrzebne ?
Pozdrawiam
Offline
Ja z kumplem robiłem na Zetce po 100 km czasem z nudów i nie czułem, że Zetka nie da rady A obaj ważymy po 70 kg i mamy 1.80 m i jakiegoś dyskomfortu z jazdy nigdy nie odczuwam Przy starcie może z nami dwoma nie miał takiego przyśpieszenia, ale w trasie praktycznie nie czułem tego, że ktoś za mną siedzi, aż czasem dla pewności sprawdzałem, czy nie spadł gdzieś po drodze A co do tuningu Zetki to dużego pola manewru tu nie masz, jest to 4t i jedyne co możesz zrobić to cylek 72 cc, a to spalania znacznie nie zwiększy. Na początku po dotarciu warto zainwestować w zębatkę 14 z lub 15 z i zmienić moduł na odblokowany. Jakiekolwiek dłubanie w gaźnikach, tłumikach, filtrach i innych rzeczach nie ma większego sensu i może dać efekt odwrotny do oczekiwanego
Koszty poza cylindrem nie są z byt wygórowane:
-moduł odblokowany ok 30-40 zł
- zębatka 15z ok jakieś 25 zł jak ja się pytałem w sklepie
- zestaw 72 ccm 300-400 zł
Offline
Mam dni, że robię i trasy rzędu 200km i nie ma problemu nawet bez pauz.
spalanie 2-3 l 80ccm zależy od stylu jazdy i warunków drogowych, ale miasto-trasa-miasto + waitr to do 3l :>
60-75 km/h
Ostatnio edytowany przez GumiS123 (2013-03-15 20:50:21)
Offline
Jak masz jeździć do roboty na niej to powiem ci ze dobry wybór ja przez 3dni robie do szkoły 32km tam i z powrotem dziennie i na praktykę przez resztę dni 40km prawie dodam ze we dwóch jeździmy mam przejechane 13kkm i nie ma az takiego ubytku w mocy.
A co do awaryjności to najbardziej awaryje to sa żarówki i jak kupisz wersje zwykłą to rdzewiejący wydech to jest standard niestety
Co do spalania to dobrych warunkach pogodowych czyli jak jest na + to spali około 2l/100km a i te silniki mają humorki czasami głównie to chodzi o 1gieg z którego trudno jest wbic luz ale to jest standard w 50ccm made in china.
Offline
Zetka / Aston mało awaryjne,wytrzymałe i dobrze wyglądające motocykle.
Są lepiej wykonane niż np. GB Street (głównie chodzi o rame) .
W wakacje dużo jeździłem z pasażerem , 30km pod górę cały czas
I dawała rade
A jak ci się 50'siątka znudzi to władujesz cylinder 72cc i wtedy to już na prawdę ładnie jeździ.
Offline
Co ja mogę powiedzieć ? Dopiero zacznę sezon ( kiedy metrowe zaspy znikną z okolicy )lecz z całego serca mogę polecić Zetkę : ) jeśli chodzi o mnie to poleciałem na design a co do bezawaryjności ufam kolegom z forum, china, nie china.. każdy straszy, ja się nie boję , Romet kitu nie wciśnie pozdrawiam, LwG!
Offline
Teraz już miejsce produkcji nie jest aż tak ważnym wyznacznikiem jakości jak kiedyś Oczywiście, że bym wolał, żeby na zetce było wyryte Made in Poland, bo my co jak co kombinujemy na lewo i prawo, ale fuszery nie odstawimy Puki co Zetki tylko składają w Podgrodziu z gotowych podzespołów, ale to też się liczy A co do awaryjności żarówek, czy ktoś też tak miał, że po przejechaniu każdorazowo 600km przepalała się? Mi jak wybiło pierwszy raz 600km poszła tylna od świateł, 1200 ta sama sytuacja Tam te 1.50 zł nie zbiednieję, ale trochę dziwne mi się to wydaje
Offline
Zależy czego potrzebujesz- czy bezawaryjnego przemieszczania się z punktu A do punktu B, czy drogiego i SZYBKIEGO poruszania się. Co do zetki to trzeba przyznać że jest niezawodna i oszczędna ( mi na trasie udało się 1,5l/100km na trasie ).
Owszem nie jest to jakiś demon ale na pierwsze jazdy na manualu jest iidealna. Po jakimś 1000- 2000km zacznie Ci brakować mocy, dlatego ja bym Ci radził kupić używaną zetka i na dzień dobry założyć jej osiemdziesiąt, ponieważ wyjdzie o wiele taniej, poznasz silnik, będziesz miał mocniejsze moto, którym będziesz mógł sobie cisnąć na przelocie tak ze 65-70km/h. A jeszcze jedno- jak jesteś wyższy to bież crs'a
Offline