Gość
jest tak:
Zetka 50 (czarna) - 2,9 KM
Zetka + (srebrna) - 3 KM
wartości te dotyczą ZABLOKOWANYCH motorowerów, których max obroty wynoszą 6500, po odblokowaniu modułu jest następujaco:
Zetka 50 - 4,1 KM
Zetka + - 4,5 KM
moce te występują przy 8,5 - 9 tys. obrotów
różnica pomiedzy wersjami wynika z tego, że Zetka 50 (czarna) blokowana jest dodatkowo tłumikiem a "Zetka +" ma tłumik wydolny i w pełni przelotowy jak w tej 150:
http://www.senkemotor.com/cn/en_product … &classP=78
po ZABLOKOWANIU recyrkulacji spalin zyskujemy dodatkowo 15-20% mocy (w ten sposób uzyskujemy pełną wydolność gaźnika)
i w ten sposób w Zetce + uzyskujemy 5,5 KM (mój po regulacjach gaźnika i zmianie filtra powietrza na hamowni pokazał 5,9 KM), właścicielom czarnych Zetek polecam wymianę tłumika na ten z + nie dosc, że ładniejszy to lepiej działa , na starym tłumiku uzyskuje się (szacunkowo) ok 4,8 KM
To odpowiedź na pytanie Xenona ;-)
Jak zablokować recyrkulację w sposób bez ingerencji mechanicznej poradzę na maila
Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-02 20:07:04)
Witam
kolego oldboy powiedz mi a jeśli pusty tłumik przeloty to traci moc czy zyskuje zetka+???
Offline
Gość
powiedziałem "przelotowy" w sensie, że przepuszcza luzik (nie jest pusty). W zetce + nie ma potrzeby robic pustego, w zwykłaej zetce miałoby to jakiś sens, bo są tam przegrody. Pusty tłumik nie zwiekszy mocy, tylko uwolni tą, która jest, pozdr
TYLKO W DWUSUWACH LIKWIDACJA TŁUMIKA OBNIZA MOC, W 4T ODWROTNIE
TYLKO W DWUSUWACH LIKWIDACJA TŁUMIKA OBNIZA MOC, W 4T ODWROTNIE
W 4t po każdej zabawie z tłumikiem trzeba regulować gaźnik i jak chcielibyśmy jakikolwiek wzrost mocy w zetce, poprzez tłumik, to trzeba akropovicha na zamówienie założyć, dało by to może z 0,03 km.
Offline
"recyrkulacji spalin zyskujemy dodatkowo 15-20% mocy (w ten sposób uzyskujemy pełną wydolność gaźnika)"
Nie rozumiem tego, co to jest ta recyrkulacja spalin?
Offline
Gość
niektórzy na tym forum mylą pojęcia i nazywają to zawirowywaczem spalin... to powrót spalin z rury wydechowej do gaźnika, no i w rezultacie zamiast czystego powietrza gaźnik dostaje w 1/3 spaliny
Czyli jest to świetna odpowiedź na pytanie często tu zadawane: "Co da wywalenie tej rurki co biegnie od tłumika? Po co ona?"
Offline
Gość
dokładnie!!! W silniku 156FMI czyli w 125cc też jest coś takiego, ale tam jest to zawór, który otwiera się tylko w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia w kolektorze wydechowym, u nas w 50cc jest to stałe z rury do kolektora ssącego i CAŁY czas dusi gaźnik
Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-04 09:49:45)
Próbując znaleźć informacje na temat działania układu recyrkulacji spalin znalazłem to:
"Recyrkulacja spalin to doprowadzenie części gazów wylotowych z powrotem do kolektora ssącego. To nie ma na celu przyspieszenia nagrzewania a jest robione z powodów ekologicznych. Spalinki są w efekcie czystsze. Taki układ, jeśli jest prawidłowo skonstruowany, powinien działać tylko przy małych i średnich obciążeniach. A przy dużych powinien być automatycznie odłączany. Jeśli przy maks otwarciu przepustnicy układ nie działa to jego odłączenie właściwie nic ci nie da. "
Przyglądając się naszemu recyrkulatorowi można zauważyć, że po drodze zaraz za rurka od kolektora jest coś co wygląda jak ZAWÓR ...
Z opisu wyżej wynika, że przy "daniu w rurę" układ recyrkulatora powinien się wyłączyć - może wystarczy go "przeregulować" zamiast go całkiem likwidować?
Offline
Gość
tam nie ma zaworu.. tylko filtr wyłapujący cząstki stałe... jest tak jak pisałem, w naszych Zetkach działa to cały czas, a w Z 125
jest ciśnieniowy zawór przy kolektorze wylotowym
I dobrze zacytowałeś.... "jeśli jest poprawnie skonstruowany..." najwyraźniej ten nasz jest dodany "na siłę" a podejrzewam, że ograniczenie mocy też miało tu swoje znaczenie, zauważcie, ze w poziomych silnikach tego nie ma... one są słabsze
Jak wiecie, rodowód naszych silników jest japoński...
poziomy silnik Ogara to kopia silnika Hondy CUB - czyli takiego a'la skutera z manualem (jak Ogar)
pionowy silnik Zetki to kopia silnika Hondy CB50 - to już był motocykl, nawet istniał puchar Hondy CB50 (wyścigi)
chiński poziomy silnik kosztuje 600zł, a nasz 1300zł... nie wiem jak Wam, ale mi daje to do myślenia
Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-04 20:11:24)
oldboy mógłbyś zamieścić w dziale ''poradniki i artykuły'' jak dodać mu te 15 % mocy, ogólną instrukcje. Nie to żebym chciał zrobić z zetki rakiete, ale zawsze to coś. Oczywiście jeżeli masz czas. Każdy jednak chciał by troche z niej więcej mocy wycisnąć, rozumiesz.
Ostatnio edytowany przez hUn600cc (2011-05-04 20:16:47)
Offline
Gość
problem polega na tym, że to prosta operacja, ale...
nie wiem czy zależy mi, żeby każdy 14 latek z Zetką od razu kombinował z mocą, może niech się nauczy jeździć
po drugie, pewnie wiecie że Policja czyta takie fora... ja bym nie chciał, żeby mi zaglądali do recyrkulacji (przecież to chwila)
Już z tego co napisałem można się domyślić co zrobić, a jak ktoś chce może napisać maila
Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-04 20:16:46)
No tak, rozumiem. Ja posiadam Zetke od zeszłego roku i jest to wprawdzie pierwszy taki motorower, wcześniej jeździłem na kadecie. Więc pewnie sie nasuwa myśl, że nie doświadczony itp. ewentualnie moge maila wysłać?
Offline
ja dzisiaj przytkałem ten wezyk od recyrkulacji i ... chyba nie zauwazylem zbytniej roznicy. Przytkałem kołkiem rozporowym "8". i za bardzo nic sie nie dzieje. No coz, moja zetka jest jakas magiczna...
Offline
Gość
Ja po prostu wyraźnie rozróżniam kogoś, kto jest dorosły ma prawo jazdy B i jeździ na Zetce bo nie ma A, od kogoś dla kogo Zetka jest pierwszym pojazdem z jakimikolwiek KM tak już mam, bo stary jestem
p.s. maila może każdy ;P
Kily, gdybyś czytał uważnie to byś wiedział, że bez regulacji gaźnika to wręcz pogarszasz sytuację :PPP, a jak wsadziłeś "8" jak tam "6" wchodzi, do króćca...
a Zetka to taki pojazd, który jest "KAŻDY INNY, I KAŻDEGO DNIA INNY"
Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-05 11:03:33)