Dlatego stożek musi być porządny , takie stożki za 10 złotych zrobione z płotu od sąsiada można faktycznie sobie nie powiem gdzie wsadzić i co filtrować . Siatkowe filtry chronią chyba tylko przed kamieniami o średnicy 2 cm , ale gąbkowe to inna sprawa.
Offline
Kolega Grabar dobrze napisłą jak kupisz Filtr za 10zł to ci silnik rozdu*czy.
Ja kupuje poloni czy tam alpinestars za 50zł to będzie to filtrowac,
a Xenon napie*dala tu jakies ch*jowiny, że w 2 dni silnik rozwali ja 500km na samej rajstopie popsikanej motulem zrobiłem i sinik ładniej chodzl i sie zbierał...,
teraz jak tylko kasa będzie to zdejme ponczoche i kupie ten filtr, i ciekawe do kiedy wytrzyma ten silnik...
Ostatnio edytowany przez m4niek (2011-05-24 14:10:55)
Offline
Mam takie pytanko, bo cały czas myśle o tych filtrach i dochodze do wniosku ze zmiana filtra bez zmiany dyszy nie będzie miała sensu, jeśli chodzi o wzrost mocy, ponieważ regulując gaźnik, mamy pokrętło do zmiany składu mieszanki paliwowo-powietrznej, więc montując sam bardziej przepuszczalny filtr (np. stożkowy) i tak będziemy musieli zmniejszyc ilość powietrza by wyrównać tą ilość z benzyną, a gdy wsadzimy również większą dyszę, to ilość paliwa i powietrza dochodzącego do gaźnika będzie bardziej równa sobie, a zarazem ogólnie większa, co spowoduje oczywiście większe spalanie i możliwy lekki wzrost mocy.
Teraz pytanie do was. Czy to, co napisałem ma w ogóle sens, bo niekoniecznie się na tym znam a chciałbym lepiej zrozumieć ten mechanizm. I czy to pokrętło na gaźniku reguluje skład mieszanki ograniczając lub zwiększając ilość benzyny czy powietrza, czy c i tego i tego?
Offline
Mi się wydaje troche innaczej, zmieniając filtr na bardziej przepuszczalny zwiększamy prędkość dostawania się powietrza do mieszanki, czyli rakcje na gaz. A żeby zwiększyć ilość mieszanki trzeba by zwiększyć średnice gaźnika i króćca. Ale to tylko moje skromne nie koniecznie zgodne z prawami fizyki zdanie.
AVE
Ostatnio edytowany przez Bezimienny (2011-08-02 12:29:36)
Offline
Bardzo dobry poradnik , na pewno się przyda ! Ogromny +
Offline
Czyli przy zmianie filtra powietrza, też by było dobrze zmienić dysze na większą i jaki filtr poradzicie ?
Ostatnio edytowany przez killer07 (2011-08-02 15:15:38)
Offline
Jak już zmieniać to na stożkowy , po wymianie wyreguluj dobrze gaźnik ponieważ filtr stożkowy je st bardziej przepuszczalny niż "beczka"
Offline
Z tym że na stożkowym słaby bedzie v-max ale lepsze bd troche przyspieszenie niby czemu montują w kładach i w crossach filtry tylko stożkowe ,no ale na takich filtrach długo na pewno nie po jeżdżą
Offline
Zmieniając nieco temat. Co to za zbiorniczek foto 1 element a (pierwszy post tego wątku)? Odłączyłem od niego rurkę i wyleciała z niego pewna ilość klarownej wody. Zbiorniczek połączony jest z jednej strony z "przefiltrowanym powietrzem" a z drugiej z silnikiem (skrzynia biegów?).
Ostatnio edytowany przez sq3mva (2011-09-30 08:32:53)
Offline
czy ten filtr będzie dobry?
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-gabkow … 27180.html
Offline
a mógłby ktoś podać link do dobrego filtra i taniego zarazem
Offline