Hey panowie a co myślicie o Motulu. no jeden z lepszych olei powinien być dobry:
http://allegro.pl/motul-scooter-expert- … 54065.html
Co tym sądzicie, wiem że lejecie Castrola, ale jakoś mam lepsze zaufanie do Motula
Offline
Dla mnie olej to olej no motule jak Castrole sa polecane ja tam dorwałem 20l beczke oleju za 80zł i wymieniam tam 500km wczesniej niz powinienem bo lej zapewne do najlepszych nie nalezy planuje na a zime jeszcze filtr wymienic i git:D
Offline
Widzisz nawet jest ci obojętne co lejesz do silnika ("olej to olej"), później kupić jakikolwiek pojazd od takiego magika to dramat.
Offline
Nie wiem na pewno czy jakość oleju ma znaczenie dla silnika, ale leję dobry olej choćby dla spokojnego sumienia. Kiedyś w serwisie wlali mi gówniany olej do samochodu (dobry, który kupiłem, sobie przywłaszczyli). Przyszły mrozy i olej zamarzł, coś mi w silniku pękło i teraz olej się gdzieś sączy cały czas. Dobry olej to podstawa długowieczności silnika.
Offline
Otóż:
cyfra przed literą "W" oznacza płynność oleju przy niskiej temperaturze. (W = winter = zima). Im niższa liczba, w tym niższej tempie olej może pracować. I tak:
0W ( - 40)
5W ( - 35)
10W( - 30)
15W( - 25)
Kreska za literą W "-" oznacza że olej jest wielosezonowy i obecnie innych chyba sie juz nie spotyka.
Liczba za kreską określa temperaturę, w jakiej olej straci swoją lepkość, czyli będzie do... niczego. Im wyższa liczba, w tym wyższej temperaturze olej nie straci swoich właściwości smarnych, czyli na dotarciu albo w upalne lato można na wszelki wypadek sobie nalać np. 10W-50.
Jeszcze wracając do owego "W" - krzepliwość oleju w niskich temperaturach zależy od jego składu, i tak
5W to syntetyk
10W to pólsyntetyk
15W to olej mineralny
Dodatkowa uwaga:
Jeżeli jeździliśmy na półsyntetyku 10W, to nie wolno juz go wymienić na syntetyk 5W! A to dlatego że syntetyki zawierają więcej dodatków czyszczących silnik i 5W powypłukuje z zakamarków wszelkie nagromadzone tam zanieczyszczenia, które dostaną się do kanalików olejowych i je pozapychają. Co wtedy, nie trzeba chyba mówić...
Poza tym owe brudy uszczelniają też silnik w różnych punktach i nagle może się okazać że olej zacznie gdzieś kapać z przyczyn niejasnych, a raczej teraz już chyba jasnych, o ile udało mi się to wszystko zrozumiale wyłożyć.
Offline
Często jest tak że oleje syntetyczne mają zakres 0W do 10W itd. ale twierdzenie że olej 10W musi być półsyntetyczny mija się z prawdą. Dodatkowo przy rozszczelnianiu silnika przy zmianie oleju, nie do końca chodzi o to że syntetyk lepiej czyści, (bo syntetyczny olej z Biedronki za 30 zł za 5l może mieć gorsze własności czyszczące niż mineralny Castrol czy Motul) a o grubość filmu olejowego który dany typ zapewnia. Oczywiście w przypadku olejów z wyższej półki jest tendencja że w oleju syntetycznym jest więcej uszlachetniaczy.
Reszta się zgadza .
Offline
Lepiej kupować sprawdzone oleje do naszych maszyn 10W40 od sprawdzonego sklepu
Offline
Grabar, dobrym przykładem na to co napisałeś może być Motul 300V. Jest to olej o wartości 10W/40 i jest syntetyczny. Sam go stosuję do Zetki i jestem zadowolony z niego.
Offline
Maka_17 napisał:
Hey panowie a co myślicie o Motulu. no jeden z lepszych olei powinien być dobry:
http://allegro.pl/motul-scooter-expert- … 54065.html
Co tym sądzicie, wiem że lejecie Castrola, ale jakoś mam lepsze zaufanie do Motula
Jeśli już to nie kupuj scooter expert tylko 5100 lub 300v
Offline
Powiedzcie mi czy moge zalac castrola 10W40 GPS, bo od początku serwisowałem i tam lali racing tylko nie pamiętam dokładnie jaki to był ;/
Offline
Pewnie lali Liqui Moly Racing 10W40, a jak tak to możesz teraz wymienić na Castrola 10W40 GPS.
Offline
Slawkowski napisał:
Pewnie lali Liqui Moly Racing 10W40, a jak tak to możesz teraz wymienić na Castrola 10W40 GPS.
To i tak miałeś dobry serwis ten Liqui Moly nie jest najgorszy, ja jak pojechałem na 1 przegląd to koleś wlał mi jakiś olej z biedronki za 5zł i po kilku km zrobiła się woda. Teraz już nigdy do serwisu nie pojade.
Offline